24 research outputs found

    Advocating for a patient‐ and family centered care approach to management of short bowel syndrome

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    Patient‐ and family centered care (PFCC) is a model of providing healthcare that incorporates the preferences, needs, and values of the patient and their family and is built on a solid partnership between the healthcare team and patient/family. This partnership is critical in short bowel syndrome (SBS) management since the condition is rare, chronic, involves a heterogenous population, and calls for a personalized approach to care. Institutions can facilitate the practice of PFCC by supporting a teamwork approach to care, which, in the case of SBS, ideally involves a comprehensive intestinal rehabilitation program consisting of qualified healthcare practitioners who are supported with the necessary resources and budget. Clinicians can engage in a range of processes to center patients and families in the management of SBS, including fostering whole‐person care, building partnerships with patients and families, cultivating communication, and providing information effectively. Empowering patients to self‐manage important aspects of their condition is an important component of PFCC and can enhance coping to chronic disease. Therapy nonadherence represents a breakdown in the PFCC approach to care, especially when nonadherence is sustained, and the healthcare provider is intentionally misled. An individualized approach to care that incorporates patient/family priorities should ultimately enhance therapy adherence. Lastly, patients/families should play a central role in determining meaningful outcomes as it relates to PFCC and shaping the research that affects them. This review highlights needs and priorities of patients with SBS and their families and suggests ways to address gaps in existing care to improve outcomes

    Advocating for a patient‐ and family centered care approach to management of short bowel syndrome

    Get PDF
    Patient‐ and family centered care (PFCC) is a model of providing healthcare that incorporates the preferences, needs, and values of the patient and their family and is built on a solid partnership between the healthcare team and patient/family. This partnership is critical in short bowel syndrome (SBS) management since the condition is rare, chronic, involves a heterogenous population, and calls for a personalized approach to care. Institutions can facilitate the practice of PFCC by supporting a teamwork approach to care, which, in the case of SBS, ideally involves a comprehensive intestinal rehabilitation program consisting of qualified healthcare practitioners who are supported with the necessary resources and budget. Clinicians can engage in a range of processes to center patients and families in the management of SBS, including fostering whole‐person care, building partnerships with patients and families, cultivating communication, and providing information effectively. Empowering patients to self‐manage important aspects of their condition is an important component of PFCC and can enhance coping to chronic disease. Therapy nonadherence represents a breakdown in the PFCC approach to care, especially when nonadherence is sustained, and the healthcare provider is intentionally misled. An individualized approach to care that incorporates patient/family priorities should ultimately enhance therapy adherence. Lastly, patients/families should play a central role in determining meaningful outcomes as it relates to PFCC and shaping the research that affects them. This review highlights needs and priorities of patients with SBS and their families and suggests ways to address gaps in existing care to improve outcomes

    Laudationes zum Max-Weber-Preis 2024 für Geneviève Marie Chaumont, Max Kumpf und Lena Sofie Störk

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    Dieser Text ist die schriftliche Grundlage für die von Ingo Pies am 25. Juni 2024 in Köln gehaltenen Laudationes zur Verleihung des Max-Weber-Preises für Wirtschaftsethik in der Kategorie 'Masterarbeit': Ausgezeichnet wurden Geneviève Marie Chaumont, Max Kumpf und Lena Sofie Störk.This text is the written version of the laudatory speeches, held on 25nd June 2024 by Ingo Pies, for awarding the 'Max-Weber-Preis für Wirtschaftsethik' in the category 'Masters Thesis'. The recipients were Geneviève Marie Chaumont, Max Kumpf und Lena Sofie Störk

    Development of digital and entrepreneurial competences for the future labour market needs

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    This article aims to identify what digital and entrepreneurial competences are required in a concept of New Work orientated labor market. To achieve this, the research takes a two-folded approach by breaking down how digitalisation changes the role of employees in a digital and automated world, which competences and organisational structures are required for a successful adaption of digitalisation in the company and what the digital awareness and the current transformation status in small and medium-sized companies in Bavaria (Germany) and Lithuania looks like. The research methods chosen to deal with a scientific problem in the theoretical part include an analysis of literature sources, systematisation, synthesis, generalisation, and comparison. The status of the research findings shows that digitalisation has arrived in companies, but especially small and medium-sized companies have to overcome various barriers. The focus on employees as stakeholders is crucial to these adaptation processes. Primary research has shown that the employer´s and employee´s sides have recognized the importance of implementation. Nevertheless, there is room for adjustments. Both sides also need to find their own path to adapt requirements and expectations, to start a successful cooperation. It could help adapt to rapidly changing market trends and link stakeholders via user-friendly technology, just because this technology is created through strategic collaboration activities (Laužikas, Miliūtė, 2020)

    Concerted ESCRT and clathrin recruitment waves define the timing and morphology of intraluminal vesicle formation

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    The endosomal sorting complex required for transport (ESCRT) machinery mediates cargo sorting, membrane deformation and membrane scission on the surface of endosomes, generating intraluminal vesicles (ILVs) to degrade signaling receptors. By live-cell imaging of individual endosomes in human cells, we find that ESCRT proteins are recruited in a repetitive pattern: ESCRT-0 and -I show a gradual and linear recruitment and dissociation, whereas ESCRT-III and its regulatory ATPase VPS4 display fast and transient dynamics. Electron microscopy shows that ILVs are formed consecutively, starting immediately after endocytic uptake of cargo proteins and correlating with the repeated ESCRT recruitment waves, unraveling the timing of ILV formation. Clathrin, recruited by ESCRT-0, is required for timely ESCRT-0 dissociation, efficient ILV formation, correct ILV size and cargo degradation. Thus, cargo sorting and ILV formation occur by concerted, coordinated and repetitive recruitment waves of individual ESCRT subcomplexes and are controlled by clathrin

    Deutscher MeSH - bilinguale Fassung, 2020: Turtle (terse RDF triple language)

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    MeSH (Medical Subject Headings) ist ein medizinischer Thesaurus, der von der U. S. National Library of Medicine (NLM) herausgegeben und jährlich aktualisiert und um neue Begriffe erweitert wird. Er ist polyhierarchisch, konzeptbasiert aufgebaut und stellt vielfältige Verbindungen zwischen Fachbegriffen mit unterschiedlichen Merkmalen her. Die Anwendung des MeSH reicht von der Sacherschließung von Buch- und Medienbeständen über das Indexieren von Datenbanken bis zum Erstellen von Suchprofilen in Medizin und Biowissenschaften. Die deutschsprachige Übersetzung der MeSH-Termini erfolgt in enger Anlehnung an die amerikanische Vorlage, um den Charakter des Thesaurus zu erhalten. Für die deutschsprachige Fassung werden die Hauptschlagwörter der Originalfassung 1:1 übersetzt. Sie werden durch Synonyme ergänzt, die im deutschen Sprachraum gebräuchlich sind. Der Schwerpunkt der jeweils neuen Begriffe als auch deren Anzahl variieren von Jahr zu Jahr

    Deutscher MeSH - bilinguale Fassung, 2020: N-Triples

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    MeSH (Medical Subject Headings) ist ein medizinischer Thesaurus, der von der U. S. National Library of Medicine (NLM) herausgegeben und jährlich aktualisiert und um neue Begriffe erweitert wird. Er ist polyhierarchisch, konzeptbasiert aufgebaut und stellt vielfältige Verbindungen zwischen Fachbegriffen mit unterschiedlichen Merkmalen her. Die Anwendung des MeSH reicht von der Sacherschließung von Buch- und Medienbeständen über das Indexieren von Datenbanken bis zum Erstellen von Suchprofilen in Medizin und Biowissenschaften. Die deutschsprachige Übersetzung der MeSH-Termini erfolgt in enger Anlehnung an die amerikanische Vorlage, um den Charakter des Thesaurus zu erhalten. Für die deutschsprachige Fassung werden die Hauptschlagwörter der Originalfassung 1:1 übersetzt. Sie werden durch Synonyme ergänzt, die im deutschen Sprachraum gebräuchlich sind. Der Schwerpunkt der jeweils neuen Begriffe als auch deren Anzahl variieren von Jahr zu Jahr

    Deutscher MeSH - bilinguale Fassung, 2020: CSV (comma-separated values)

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    MeSH (Medical Subject Headings) ist ein medizinischer Thesaurus, der von der U. S. National Library of Medicine (NLM) herausgegeben und jährlich aktualisiert und um neue Begriffe erweitert wird. Er ist polyhierarchisch, konzeptbasiert aufgebaut und stellt vielfältige Verbindungen zwischen Fachbegriffen mit unterschiedlichen Merkmalen her. Die Anwendung des MeSH reicht von der Sacherschließung von Buch- und Medienbeständen über das Indexieren von Datenbanken bis zum Erstellen von Suchprofilen in Medizin und Biowissenschaften. Die deutschsprachige Übersetzung der MeSH-Termini erfolgt in enger Anlehnung an die amerikanische Vorlage, um den Charakter des Thesaurus zu erhalten. Für die deutschsprachige Fassung werden die Hauptschlagwörter der Originalfassung 1:1 übersetzt. Sie werden durch Synonyme ergänzt, die im deutschen Sprachraum gebräuchlich sind. Der Schwerpunkt der jeweils neuen Begriffe als auch deren Anzahl variieren von Jahr zu Jahr

    Deutscher MeSH - bilinguale Fassung, 2020: JSON-LD (JavaScript object notation for linked data)

    No full text
    MeSH (Medical Subject Headings) ist ein medizinischer Thesaurus, der von der U. S. National Library of Medicine (NLM) herausgegeben und jährlich aktualisiert und um neue Begriffe erweitert wird. Er ist polyhierarchisch, konzeptbasiert aufgebaut und stellt vielfältige Verbindungen zwischen Fachbegriffen mit unterschiedlichen Merkmalen her. Die Anwendung des MeSH reicht von der Sacherschließung von Buch- und Medienbeständen über das Indexieren von Datenbanken bis zum Erstellen von Suchprofilen in Medizin und Biowissenschaften. Die deutschsprachige Übersetzung der MeSH-Termini erfolgt in enger Anlehnung an die amerikanische Vorlage, um den Charakter des Thesaurus zu erhalten. Für die deutschsprachige Fassung werden die Hauptschlagwörter der Originalfassung 1:1 übersetzt. Sie werden durch Synonyme ergänzt, die im deutschen Sprachraum gebräuchlich sind. Der Schwerpunkt der jeweils neuen Begriffe als auch deren Anzahl variieren von Jahr zu Jahr
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