19 research outputs found

    Ausgleich posttraumatischer Beinverkürzungen mit einem motorisierten intramedullären Nagel

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    Zusammenfassung: Hintergrund: Während der Kindheit können Frakturen zu einer signifikanten Beinlängendifferenz (BLD) führen. Die herkömmliche Methode, Beinlängendifferenzen und Fehlstellungen zu korrigieren, ist die Kallotasis mit Anlage eines Fixateur externe. Patienten und Methoden: Zwischen 2006 und 2008 wurden 11Patienten mit posttraumatischer BLD (2,4-4,3cm) mit einem vollimplantierbaren motorisierten Distraktionsmarknagel (Fitbone®) behandelt und deren Befunde ausgewertet. Hospitalisationszeit, Erreichen der Korrekturlänge, Rehabilitationszeit sowie Komplikationen wurden erfasst. Ergebnisse: In 5 Fällen wurden neben der erfolgreichen Beinverlängerung auch Korrekturen in mindestens einer weiteren Ebene durchgeführt. Bei einem durchschnittlichen Distraktionsindex von 1,03mm/Tag (0,6-1,2mm/Tag), betrug der mittlere Konsolidierungsindex 40Tage/cm. Der stationäre Aufenthalt dauerte im Mittel 9,8 (8-20Tage). Knochen- und Weichteilinfektionen sowie andere, v.a. fixateurassoziierte Komplikationen wurden nicht beobachtet. Funktionell wurden exzellente Ergebnisse erreicht. Der präoperative Bewegungsumfang konnte bei allen Patienten wiederhergestellt werden, in 3 Fällen wurde er verbessert. Schlussfolgerung: Der Fitbone®-Distraktionsmarknagel ist eine adäquate Alternative zu herkömmlichen Konzepten und reduziert typische fixateurassoziierte Komplikatione

    Borrelioses, agentes e vetores

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    [Intramedullary motorized nail for equalization of posttraumatic leg length discrepancies]

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    Fractures in childhood may result in a significant leg length discrepancy (LLD). The common correction method of LLD and deformities is callotasis with external fixation. This is often associated with pain, pin site infection, muscle tethering and reduced range of movement (ROM)

    Extra-abdominal desmoid tumours - further evidence for the watchful waiting policy.

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    Extra-abdominal desmoid tumours are benign and rare, and lead to a persistent treatment dilemma because of their high recurrence rate and their heterogeneous behaviour. The goal of this retrospective study was to evaluate the results of different treatment modalities for extra-abdominal desmoid tumours at four sarcoma treatment centres. The mean follow-up time for the 96 patients included in the study (63.5% female; mean age 38.9 years) was 8.4 years (2.0–40.5 years). The initial treatments were surgery (n = 44), surgery with radiation (n = 16), watchful waiting (n = 15), radiation only (n = 9), or systemic treatment (n = 12). Patient demographics, tumour sites, and the follow-up status of all patients were reviewed and evaluated for each of the treatment modalities. The local recurrence rate was 45.5% in patients with primary surgical treatment and 37.5% following surgery combined with irradiation. Patients who were treated with radiation alone showed regressive (33.3%) or stable disease (66.6%). Systemic treatment alone resulted in disease progression in 41.7% of our patients. In the watchful waiting group, 73.3% showed stable disease, 20.0% showed spontaneous regression, and 6.7% showed progression after a mean follow-up of 4.1 years (2.0–11.5 years). Our results suggest that a watchful waiting approach should be the first line treatment in asymptomatic desmoid tumours. However, radiation can help improve local control rates in patients who have undergone surgery. Progression and local recurrence rates following systemic treatment were comparable to those observed in surgery combined with radiation

    Modified E-test by the addition of EDTA-Tris and dimethyl sulfoxide on the potentiation of the effects of some antimicrobials in Pseudomonas aeruginosa strains isolated from bovine mastitis E-test modificado pela adição de Tris-EDTA e dimetilsulfóxido na potencialização do efeito de antimicrobianos em linhagens de Pseudomonas aeruginosa isoladas de mastite bovina

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    <abstract language="por">A concentração inibitória mínima-MIC em 30 estirpes de Pseudomonas aeruginosa isoladas de mastite bovina foi avaliada utilizando o E-test padrão e o método modificado, pela adição de Tris-EDTA e DMSO. Os métodos modificados apresentaram redução significativa da MIC das estirpes utilizando a gentamicina, a ciprofloxacina e a norfloxacina
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