1,512 research outputs found

    Determination of the Concentration of Gases by Measurement of Pressure

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    For the determination of the concentration of gases by means of pressure measurement, a precise equation of state is given by which analysis can be carried out within an accuracy of 10 ppm. The parameters of the equation of state are explicitely reported for carbon dioxide, argon, and helium

    Multi-body dynamics in full-vehicle handling analysis

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    Die Sensitivität für die sham-Stimulation als interindividueller Variabilitätsfaktor der Effekte von tRNS und tACS

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    Die vorliegende Studie beschäftigte sich mit der Frage, ob die Sensitivität für eine sham-Stimulation Aufschluss über die Effekte der transkraniellen Stimulation mit Wechselstrom und Random Noise geben kann. Sie könnte somit als weiterer Faktor der interindividuellen Variabilität in Stimulationsstudien betrachtet werden. 30 junge Erwachsene (18-30 Jahre; Rechtshänder) erhielten in vier verschiedenen Sitzungen die transkranielle Stimulation über M1 mit tRNS, 20 Hz, 140 Hz tACS und Sham (je 10 min, 1 mA). Dabei wurden in Natriumchlorid getränkte Schwamm-Elektroden (5x7 cm2) verwendet. Mit durch TMS erzeugten MEPs wurde die kortikospinale Exzitabilität ermittelt. Für die weitere Analyse wurden anhand der Reaktion auf sham drei Subgruppen gebildet („no change“, „increase“ und „decrease“). Dabei wurde der Wilcoxon-Vorzeichen-Rang-Test für abhängige Stichproben verwendet. Hierfür wurde die mittlere MEP-Amplitude der drei Messzeitpunkte nach der Stimulation mit der mittleren MEP-Amplitude vor der Stimulation verglichen. Die Ergebnisse der ANOVA zeigten, dass die Änderungen in der kortikospinalen Erregbarkeit, induziert durch tRNS und tACS, deutlich mit der Sensitivität für sham variieren. In den Subgruppen induzierten die Stimulationsarten unterschiedliche Effekte. Während tRNS und 140 Hz in der „no change“-Gruppe exzitatorisch wirkten, zeigen sich weder in der „increase“- noch in der „decrease“-Gruppe signifikante Summeneffekte. Nach der Stimulation mit 20 Hz ergaben sich lediglich in der „decrease“-Gruppe kurzfristige inhibitorische Veränderungen. Die Ergebnisse lassen sich einerseits mit der physiologische Reaktionsbereitschaft des Gehirns erklären, welche eine sogenannte Statusabhängigkeit der Stimulationseffekte initiiert. Andererseits gehen sie mit der BCM-Theorie der homöostatischen Metaplastizität konform. Diese erklärt einen direkten Zusammenhang zwischen Stimulationseffekten und der vorausgehenden Aktivität des stimulierten postsynaptischen Neurons. Die Erkenntnisse dieser Studie könnten als Referenz für künftige transkranielle Stimulationsstudien dienen

    Big Data in der Augenheilkunde

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    Big Data in der Augenheilkunde

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    Wellness pur? Der Krieger und sein Verhältnis zur Natur

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    Der Begriff des "Kriegers" ist nach Meinung des Autors im Unterschied zu ähnlichen und mit ihm konkurrierenden Begriffen, wie zum Beispiel des "Soldaten" oder des "Söldners" als heuristische Kategorie besonders geeignet, um die dialektische Spannung zwischen Natur und Krieg zu reflektieren. Der Mensch als "Krieger" organisiert Kriege, die "un-natürlich" sind, weil sie erst auf der Basis von Vergesellschaftung entstehen. Denn nur höher organisierte und institutionalisierte Gemeinschaften sind überhaupt in der Lage, einen Krieg führen zu können. Andererseits ist die Kriegserfahrung in ihrer propagandistischen Ausdeutung als "Wellness"-Erfahrung unmittelbar an die Natur gebunden. Denn der Krieg wird nicht nur in der Natur erfahren, sondern der der Natur nahe Kämpfer erscheint als der beste aller möglichen Kämpfer, weil er von der zivilisatorischen Nervösität noch nicht erfasst ist. Als "animal rationale" ist der Krieger zum einen Bestandteil der Natur und zum anderen transzendiert er sie. Dieser Vorgang ist in der Moderne oftmals beschrieben worden, wie der Autor anhand der Äußerungen von Schriftstellern, Philosophen und Kriegsveteranen exemplarisch verdeutlicht. (ICI2

    Methodologische Analyse der anti-VEGF Therapie bei Altersbedingter Makuladegeneration (AMD)

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    Kurzbeschreibung: Methodologische Analyse der anti-VEGF-Therapie bei Altersbedingter Makula Degeneration (AMD) Fragestellung: Diese retrospektive Studie widmete sich der Frage, wie der durchschnittliche Patient mit exsudativer AMD einer heterogenen Population in der Klinik von der intravitrealen Bevacizumab-Monotherapie profitiert und setzte sie in Vergleich zu Zulassungsstudien. Methodik: Feuchte AMD-Patienten aller CNV-Untergruppen und aller FLA-Subtypen der Universitätsaugenklinik Tübingen, bei denen zwischen September 2005 und Mai 2007 mit einer intravitrealen pro re nata Bevacizumab-Therapie (1,25 mg) begonnen wurde, wurden ausgewählt und in verschiedene Populationen gruppiert. Das primäre Zielkriterium war die durchschnittliche Visusdifferenz bei der letzten Nachbeobachtung, der Nachbeobachtung unter 10 Monaten, nach 12 Monaten über 14 Monaten im Vergleich zum Basisvisus. Zusammenfassung der Ergebnisse: Die Ergebnisse des primären Zielkriteriums variierten abhängig vom Nachbeobachtungszeitpunkt und von der Population. Nach 12 Monaten trat durchschnittlich ein Verlust von 1-2,5 Buchstaben auf, zum Ende der Beobachtung verloren alle Beobachtungsgruppen mit Ausnahme des FLA-Subtyps überwiegend hämorrhagisch mindestens 5 Buchstaben. Die Gruppen, die insgesamt nur unter 10 Monaten nachbeobachtet wurden, fielen durchschnittlich eher besser aus als diejenigen, die länger beobachtet wurden. Dies zeigte sich besonders am FLA-Subtyp überwiegend fibrotisch. Bei den Augen, die die letzte Nachbeobachtung nach über 14 Monaten hatten, zeigten RAP und überwiegend hämorrhagisch im Vergleich zu den anderen Populationen die besten Ergebnisse. Im Gegensatz zu den Studien CATT, ANCHOR und MARINA konnte nach 12 Monaten keine Verbesserung des Visus mit der pro re nata Bevacizumab-Therapie erreicht werden. Bei der letzten Beobachtung unserer Studie (durchschnittlich 19,3 Monate) konnten die 2-Jahresergebnisse der Studien CATT, ANCHOR und MARINA nicht reproduziert werden. Schlussfolgerung: In der Klinik konnte der chronische Erkrankungsprozess durch die pro re nata Bevacizumab-Therapie durchschnittlich nicht aufgehalten werden. Der größte Visusverlust trat nach 14 Monaten auf. Das Ansprechen auf die Therapie ist abhängig vom FLA-Subtyp: Der überwiegend hämorrhagische FLA-Subtyp zeigte die besten Visusergebnisse. In der Praxis liegen die Erfolge wahrscheinlich auch aufgrund ökonomischer Aspekte zwischen denen einer Placebo-Therapie bzw. der PDT-Therapie mit Verteporfin und den Ergebnissen der Zulassungsstudien. Die Gründe für die Inferiorität im Vergleich zu den Zulassungsstudien könnten in der geringeren Therapiefrequenz, der Compliance der Patienten, dem fehlenden Standardprotokoll der Wiederbehandlung und der freizügigeren Ausschlusskriterien liegen. Ein gut definiertes, einfach umsetzbares Behandlungsprotokoll für die anti-VEGF-Therapie der exsudativen AMD ist entscheidend in der Klinik.Abstract: Methodological Analysis of anti-VEGF Therapy in Age-related Macula Degeneration (AMD) Purpose: To evaluate the effect of intravitreal Bevacizumab (Avastin®) monotherapy in patients with neovascular AMD in a clinical setting and to compare the visual outcomes between phase III anti-VEGF trails for neovascular AMD and the heterogenous population in clinical routine in a monocenter. Methods: Patients with neovascular AMD of all Choroideal Neovascularisations (CNV)- and angiographic subtypes and localisations with begin of an intravitreal pro re nata (PRN) Bevacizumab monotherapy (1.25 mg) between September 2005- May 2007 were included and grouped in different populations. Retreatment period was up to 4-6 weeks. Primary outcomes included the mean difference in visual acuity (VA) between baseline and last follow-up and follow-up after 12 months, whether earlier or later. Results: The mean VA varied depending on the follow-up time and the population. In all populations, a mean vision loss of 1-2.5 letters from baseline to 12 months occurred. At last follow-up, all populations except for the predominantly haemorrhagic CNV (-1.5 letters) had a mean vision loss > 5 letters. Mean vision loss was lower in eyes with a follow-up of less than 10 months than in those observed later than 14 months, especially in the predominantly fibrotic CNV. At a last follow-up later than 14 months RAP and the predominantly hemorrhagic CNV showed the best visional outcome. In contrast to the CATT, ANCHOR und MARINA studies, our study found that after 12 months, no improvement in the mean visual acuity was achieved by the treatment with Bevacizumab using the PRN-regimen. At the last follow-up (mean 19.3 months) in our study, the 2-year-results of the CATT, ANCHOR und MARINA studies weren‘t reproduced. Conclusion: In the clinical setting by using the intravitreal Bevacizumab PNR-regimen in neovascular AMD, the progression of vision loss couldn’t be stopped for the majority of patients. Highest loss of VA was seen after 14 months. The response of treatment is dependent on the angiographic subtype: Predominantly haemorrhagic CNV showed the best favourable visual outcome. In our study the visual outcome was superior to the PDT-therapy and placebo but inferior to the Phase III anti-VEGF trials. Possible reasons for the non-reproducibility of the results of the Phase III anti-VEGF trials are the lower frequency of treatment, the compliance of patients, no standard protocol for the VA and PNR retreatment and no strict use of exclusion criteria. A well-defined, feasible treatment protocol for the anti-VEGF therapy in treatment of neovascular AMD is crucial in the clinical setting

    Restoring Treatment Response in Colorectal Cancer Cells by Targeting MACC1-Dependent ABCB1 Expression in Combination Therapy

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    Treatment failure of solid cancers, represented by the development of drug resistance in the primary tumor or later outgrowth of drug resistant metastases, is the major cause of death for cancer patients. It represents an urgent clinical need for predictive biomarkers which indicate the success or failure of standard treatment regimens. Besides treatment prediction, interfering with cellular processes associated with drug resistance might improve treatment response by applying combination therapies. Metastasis-associated in colon cancer (MACC) 1 was identified in our group as a prognostic biomarker in human colorectal cancer, and has been established as key player, prognostic, and predictive biomarker for tumor progression and metastasis in a variety of solid cancers. Besides increased cell proliferation and motility, subsequently contributing to growth and metastatic spread of the primary tumor, MACC1 has also been shown to dysregulate apoptosis and is contributing to treatment resistance. Here we report the MACC1 dependent treatment resistance of colorectal cancer (CRC) cells to standard therapeutics like doxorubicin by upregulating ATP-binding cassette subfamily B member 1 (ABCB1) protein. Overexpression of MACC1 in CRC cells increased both its presence on the ABCB1 promoter and its transcriptional activity, resulting in elevated ABCB1 expression and thus treatment resistance to standard therapeutics. In contrast, depleting MACC1 increased intracellular drug concentrations, leading to better treatment response. We already identified the first MACC1 transcriptional inhibitors, such as lovastatin, by high-throughput screening of clinically approved small molecule drugs. These compounds inhibited cell motility in vitro but also restricted metastasis development in xenograft mouse models by reducing MACC1 expression. Here we report, that treating high MACC1 expressing CRC cells with a combination of statins and standard therapeutics increased the rate of cytotoxicity and resulted in higher treatment response

    Non-thermal effects of radiofrequency electromagnetic fields

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    We explored the non-thermal effects of radiofrequency (RF) electromagnetic fields and established a theoretical framework to elucidate their electrophysiological mechanisms. In experiments, we used a preclinical treatment device to treat the human colon cancer cell lines HT-29 and SW480 with either water bath heating (WB-HT) or 13.56 MHz RF hyperthermia (RF-HT) at 42 degrees C for 60 min and analyzed the proliferation and clonogenicity. We elaborated an electrical model for cell membranes and ion channels and estimated the resulting ion fluxes. The results showed that, for both cell lines, using RF-HT significantly reduced proliferation and clonogenicity compared to WB-HT. According to our model, the RF electric field component was rectified and smoothed in the direction of the channel, which resulted in a DC voltage of similar to 1 mu V. This may induce ion fluxes that can potentially cause relevant disequilibrium of most ions. Therefore, RF-HT creates additional non-thermal effects in association with significant ion fluxes. Increasing the understanding of these effects can help improve cancer therapy

    Big data simulations for capacity improvement in a general ophthalmology clinic

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    PURPOSE Long total waiting times (TWT) experienced by patients during a clinic visit have a significant adverse effect on patient's satisfaction. Our aim was to use big data simulations of a patient scheduling calendar and its effect on TWT in a general ophthalmology clinic. Based on the simulation, we implemented changes to the calendar and verified their effect on TWT in clinical practice. DESIGN AND METHODS For this retrospective simulation study, we generated a discrete event simulation (DES) model based on clinical timepoints of 4.401 visits to our clinic. All data points were exported from our clinical warehouse for further processing. If not available from the electronic health record, manual time measurements of the process were used. Various patient scheduling models were simulated and evaluated based on their reduction of TWT. The most promising model was implemented into clinical practice in 2017. RESULTS During validation of our simulation model, we achieved a high agreement of mean TWT between the real data (229 ± 100 min) and the corresponding simulated data (225 ± 112 min). This indicates a high quality of the simulation model. Following the simulations, a patient scheduling calendar was introduced, which, compared with the old calendar, provided block intervals and extended time windows for patients. The simulated TWT of this model was 153 min. After implementation in clinical practice, TWT per patient in our general ophthalmology clinic has been reduced from 229 ± 100 to 183 ± 89 min. CONCLUSION By implementing a big data simulation model, we have achieved a cost-neutral reduction of the mean TWT by 21%. Big data simulation enables users to evaluate variations to an existing system before implementation into clinical practice. Various models for improving patient flow or reducing capacity loads can be evaluated cost-effectively
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