168 research outputs found

    THE USAGE OF IMAGE PROCESSING METHODS FOR INTERPRETATION OF THERMOGRAPHY DATA

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    For assessment of old buildings, thermal graphic analysis aided with infra-red camera have been employed in a wide range nowadays. Image processing and evaluation can be economically practicable only if the image evaluation can also be automated to the largest extend. For that reason methods of computer vision are presented in this paper to evaluate thermal images. To detect typical thermal image elements, such as thermal bridges and lintels in thermal images respectively gray value images, methods of digital image processing have been applied, of which numerical procedures are available to transform, modify and encode images. At the same time, image processing can be regarded as a multi-stage process. In order to be able to accomplish the process of image analysis from image formation through perfecting and segmentation to categorization, appropriate functions must be implemented. For this purpose, different measuring procedures and methods for automated detection and evaluation have been tested

    Evaluating demand response opportunities for data centers

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    Data center demand response is a solution to a problem that is just recently emerging: Today's energy system is undergoing major transformations due to the increasing shares of intermittent renewable power sources as solar and wind. As the power grid physically requires balancing power feed-in and power draw at all times, traditionally, power generation plants with short ramp-up times were activated to avoid grid imbalances. Additionally, through demand response schemes power consumers can be incentivized to manipulate their planned power profile in order to activate hidden sources of flexibility. The data center industry has been identified as a suitable candidate for demand response as it is continuously growing and relies on highly automated processes. Technically, data centers can provide flexibility by, amongst others, temporally or geographically shifting their workload or shutting down servers. There is a large body of work that analyses the potential of data center demand response. Most of these, however, deal with very specific data center set-ups in very specific power flexibility markets, so that the external validity is limited. The presented thesis exceeds the related work creating a framework for modeling data center demand response on a high level of abstraction that allows subsuming a great variety of specific models in the area: Based on a generic architecture of demand response enabled data centers this is formalized through a micro-economics inspired optimization framework by generating technical power flex functions and an associated cost and market skeleton. As part of a two-step-evaluation an architectural framework for simulating demand response is created. Subsequently, a simulation instance of this high-level architecture is developed for a specific HPC data center in Germany implementing two power management strategies, namely temporally shifting workload and manipulating CPU frequency. The flexibility extracted is then monetized on the secondary reserve market and on the EPEX day ahead market in Germany. As a result, in 2014 this data center might have achieved the largest benefit gain by changing from static electricity pricing to dynamic EPEX prices without changing their power profile. Through demand response they might have created an additional gross benefit of 4 of the power bill on the secondary reserve market. In a sensitivity analysis, however, it could be shown that these results are largely dependent on specific parameters as service level agreements and job heterogeneity. The results show that even though concrete simulations help at understanding demand response with individual data centers, the modeling framework is needed to understand their relevance from a system-wide viewpoint

    An exploration of a patient's use of her body within the transference relationship in intensive psychotherapy - towards allowing thoughts to become thinkable

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    The thesis is an exploration of a patient’s use of her body in intensive psychoanalytic psychotherapy. The therapeutic encounter studied is between myself, a child and adolescent psychotherapist working in an NHS Child and Adolescent Mental Health Team,and a fifteen-year-old female diagnosed with depression. Pivotal sessions were examined: where significant shifts in the therapy were identified. These consisted of sessions where there was a transformation in anxiety; and the patient was able to verbalise what was otherwise being communicated in a bodily way. The analysis of the data using grounded theory highlighted the importance of visual communication in the therapeutic encounter.The analysis indicated that vision is the receptive point for the beginning of the containment process. The analysis of the data also highlighted that when the patient is communicating intense primitive anxieties, the therapist needs to receive and process the anxieties at a bodily level, when the patient is, perhaps for the first time, coming into contact with the feelings from which they have dissociated. The analysis of the data indicated that mirroring back emotional states that are congruent with those projected by the patient, makes thepatient aware of themselves in terms of the effect they have on others. This suggests the importance of the therapist’s non-verbal responses, which can be observed and introjected by the patient. The study contributes to the understanding of bodily communication in the therapeutic exchange. It raises interesting technical issues about when the therapist should receive and hold the patient’s projective identification at a bodily level and reflect back non- verbally that their communication has been received, and when to make a verbal interpretation. It also highligh ts the use of observation to gauge if the patient has been able to receive the therapist’s communication at a bodily level

    THE USAGE OF IMAGE PROCESSING METHODS FOR INTERPRETATION OF THERMOGRAPHY DATA

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    For assessment of old buildings, thermal graphic analysis aided with infra-red camera have been employed in a wide range nowadays. Image processing and evaluation can be economically practicable only if the image evaluation can also be automated to the largest extend. For that reason methods of computer vision are presented in this paper to evaluate thermal images. To detect typical thermal image elements, such as thermal bridges and lintels in thermal images respectively gray value images, methods of digital image processing have been applied, of which numerical procedures are available to transform, modify and encode images. At the same time, image processing can be regarded as a multi-stage process. In order to be able to accomplish the process of image analysis from image formation through perfecting and segmentation to categorization, appropriate functions must be implemented. For this purpose, different measuring procedures and methods for automated detection and evaluation have been tested

    Portaler Blutfluss und Thrombozytopenie nach Paracetamol-Intoxikation

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    Eine der größten Herausforderungen ist noch immer, im ALF den Zeitpunkt zu definieren, ab dem keine Leberregeneration mehr möglich und eine LTx alleinig lebensrettend ist. Die vorliegende Studie hatte das Ziel, den Verlauf des PBF und die Veränderungen der Thrombozytenzahl als prognostische Faktoren in einem Schweinemodell mit Paracetamolintoxikation zu untersuchen. Acht Schweine wurden median laparotomiert, um einen jejunalen Katheter für die weitere Intoxikation und eine Dopplerflussmesssonde um die Pfortader einzubringen. Das ALF wurde mittels intrajejunaler Paracetamolgabe bei sechs Tieren manifestiert. Zwei operierte Sham-Tiere erhielten keine Intoxikation. Vital- und Beatmungsparameter sowie der PBF wurden kontinuierlich aufgezeichnet. Wichtige Laborparameter wurden alle acht Stunden bestimmt. Die beiden Sham-Tiere (2/2) zeigten keine Veränderungen während der gesamten Beobachtungszeit in hämodynamischen Parametern, dem PBF und Laborwerten. Das ALF trat nach 28 ± 12 Stunden bei allen intoxikierten Tieren (6/6) auf und endete tödlich nach 21 ± 4 Stunden aufgrund eines MOF. Die Grundlinie des PBF befand sich vor Intoxikation bei 836 ± 226 mL/min und stieg bis zu einem Spitzenfluss von 1921 ± 377 mL/min zum Manifestationszeitpunkt des ALF an. Diesem folgte ein kontinuierlicher Abfall des Pfortaderflusses auf 157 ± 197 mL/min bis zum Todeszeitpunkt. Die Grundlinie der Thrombozytenzahl bei den intoxikierten Schweinen begann bei 304 ± 120 x 10³/μL. Im Gegensatz dazu startete die Grundlinie der Thrombozytenzahl der beiden Sham-Tiere bei 287 ± 88 x 10³/μL. Die Thrombozytenzahl fiel bis zum Manifestationszeitpunkt des ALF auf Werte von 159 ± 134 x 10³/μL ab. Die nach acht Stunden auftretende Thrombozytopenie resultierte in Werten von 11 ± 4 x 10³/μL nach 16 Stunden im ALF und sagte einen Tod innerhalb der nächsten Stunden voraus. Ein konstant abfallender PBF im Rahmen einer fortschreitenden und sich verschlechternden Hämodynamik sollte als ein Warnsignal betrachtet werden. Das darauffolgende Bild einer plötzlichen, schweren Thrombozytopenie kündigt ein schnelles, fatales Outcome der Tiere an. Beiden Parametern (PBF und Thrombozytenzahl) sollte besondere Beachtung im Rahmen einer Paracetamolintoxikation geschenkt werden

    Langzeit-Analyse des fazialen Alveolarfortsatzes nach Implantation und Augmentation

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    Dem Verlust des Zahnes folgt die Resorption des Alveolarfortsatzes, was sich in funktioneller und vor allem ästhetischer Hinsicht ungünstig auswirken kann. Dies betrifft besonders den Oberkiefer-Frontzahnbereich mit seiner dünnen bukkalen Knochenwand. In der Implantationspraxis versucht man daher häufig, auf der vestibulären Seite Knochenmaterial zu augmentieren. Unabhängig vom verwendeten Material unterliegt diese Augmentation einer gewissen Schrumpfung. Bei der Implantatsetzung stellt sich dabei prinzipiell die Frage nach einer Überkonturierung des aufzubauenden Areals am Alveolarfortsatz. Ziel dieser Arbeit ist es, nach Einzelimplantatversorgung mit simultaner Augmentation im Oberkiefer-Frontzahnbereich das Volumen an der Augmentationsstelle und am gegenüberliegenden natürlichen Zahn nach 5 Jahren zu bestimmen und das Ausmaß der Resorption zu analysieren. Die Hypothese war, dass durch ein entsprechendes Maß an Überkonturierung bei Augmentation ein harmonisches Langzeitergebnis erzielt werden kann. Material und Methode 48 Patienten, die randomisiert in vier Gruppen Sofort- und Frühimplantation sowie Sofort- und Frühversorgung eingeteilt waren, erhielten ein Frontzahnimplantat und gleichzeitig eine Augmentation der vestibulären Knochenwand mit bovinem Hydroxylapatit (BioOss, Geistlich, Wolhusen, Schweiz). Dabei versuchte der Operateur, durch eine 10-20-prozentige Überkonturierung einer zu erwartenden Resorption zu begegnen. Nach einer Tragedauer von sechs Monaten erfolgte eine Volumenbestimmung der vestibulären Region an den Implantaten und an den gegenüberliegenden gesunden Nachbarzähnen. Man fertigte dafür Gipsmodelle an, um sie im DVT (Morita 3D Accuitomo, Japan) zu scannen und den DICOM-Datensatz im Software Programm CoDiagnostiX (dental wings, Berlin, Deutschland) zu segmentieren und volumetrisch zu vermessen. Nachdem die Implantatkronen 5 Jahre in situ waren, wurde bei 29 Patienten in der gleichen Verfahrensweise eine Untersuchung der bestehenden Volumenverhältnisse am Implantat und dem gegenüberliegenden natürlichen Zahn durchgeführt. Durch den Vergleich der Volumenwerte sollten Hinweise auf die Volumenstabilität des Augmentationsmaterials erbracht werden, die eine Empfehlung über das Ausmaß der Überkonturierung zuließen. Die statistische Analyse erfolgte mit Ein- und Zweistichproben-t-Tests. Ergebnisse Vergleich augmentierter Kieferabschnitt vs. natürlicher Kieferabschnitt Nach einer Implantat-Tragedauer von 5 Jahren verglich man die Volumina der augmentierten Seiten mit denen der natürlichen Seiten. In den in den Gruppen der Sofortimplantation ergab sich eine Differenz von 4,3mm³, bei der Frühimplantation 2,0mm³ (p=0,70). Die Gruppen der Sofortversorgung wiesen eine Differenz von 13,6mm³ auf und die der Frühversorgung eine Differenz von 14,6mm³ (p=0,20). Der Volumenvergleich der mittleren Schneidezähne ergab einen Unterschied von 12,4mm³, bei den seitlichen Schneidezähnen 20,0mm³ (p=0,10). Das messtechnisch erfasste Volumen der vestibulär augmentierten Implantatregionen lag durchschnittlich bei 183,8mm³. Auf der Seite des natürlichen Zahnes bei 182,8mm³ bei einer Differenz von 1,0mm³ (p=1,0). Augmentierter Kieferabschnitt 0,5 Jahre und 5 Jahre post operationem Gruppe 1a wies eine Volumen-Abnahme von 12,4% auf (p=0,13), Gruppe 1b von 15,0% (p=0,13). In Gruppe 2a lag ein Verlust von 11,6% vor (p=0,38), in Gruppe 2b waren es 8,7% (p=0,64). Die Gruppen der Sofortimplantation zeigten eine Volumenabnahme von 14,1% (p=0,04), die Gruppen der Frühimplantation von 10,4% (p=0,30). Bei der Sofortversorgung zeigte sich eine Volumenreduktion von 12,0% (p=0,15), bei der Frühversorgung von 12,7% (p=0,14). Die mittleren Schneidezähne wiesen eine Abnahme von 17,8% (p=0,03) auf, die seitlichen Schneidezähne eine Zunahme von 3,2% (p=0,68). Der Vergleich aller augmentierten Kieferabschnitte nach 6 Monaten und 5 Jahren postoperativ ergab eine Reduktion des Volumens um 12,4% (p=0,03). Natürlicher Kieferabschnitt 0,5 Jahre und 5 Jahre post operationem In Gruppe 1a wurde nach 5 Jahren eine Volumen-Zunahme von 18,0mm³ gemessen, in Gruppe 1b ein Volumenverlust von 55,5mm³. In Gruppe 2a lag ein Verlust von 8,8mm³ vor und in Gruppe 2b ein Verlust von 32,0mm³. Die Gruppen der Sofortimplantation zeigten eine Volumenabnahme von 12,2% (p=0,18), wobei die Gruppen der Frühimplantation eine Abnahme von 2,1% (p=0,88) aufwiesen. Bei der Sofortversorgung stellte man eine Volumen-Zunahme von 5,9% (p=0,38) fest, bei der Frühversorgung eine Reduktion von 15,8% (p=0,25). Die mittleren Schneidezähne wiesen eine Abnahme von 9,1% (p=0,28) auf, die seitlichen Schneidezähne von 9,5% (p=0,95). Der Vergleich aller natürlichen Kieferabschnitte nach 6 Monaten und 5 Jahren ergab eine Reduktion des Volumens um 5,4% (p=0,49). Gesamte Volumenänderung an augmentierter Seite und natürlicher Seite Auf der augmentierten Implantatseite lag der 0,5-Jahreswert bei 218,9mm³; nach 5 Jahren lag ein Wert von 184,1 mm³ vor. Auf der kontralateralen natürlichen Seite waren es nach 0,5 Jahren 210,4mm³ und nach 5 Jahren 186,7mm³. Der gemittelte Volumenrückgang betrugen somit auf der Implantatseite 12,4% und auf der gegenüberliegenden natürlichen Seite 5,4%. Diskussion Bei der Implantation im Oberkiefer-Frontbereich und gleichzeitiger vestibulärer Augmentation mit bovinem Hydroxylapatit wurde nach 0,5 Jahren und nach 5 Jahren Volumenbestimmungen durchgeführt. Es wurde eine 12-prozentige Volumenabnahme (p=0,03) des messtechnisch erfassten augmentierten Kieferabschnittes beobachtet, während am natürlichen Kieferabschnitt eine 5,4-prozentige Reduktion (p=0,5) gefunden wurde. Da beim 5-Jahresvergleich der augmentierten Seite mit der gegenüberliegenden natürlichen Seite ein Gesamtunterschied von nur 1,0 mm³ vorlag (p=1,0) kann man davon ausgehen, dass bei einer 10-20-prozentige Überkonturierung des Defekts mit bovinem Hydroxylapatit ein ästhetisch ansprechendes und ausgeglichenes Ergebnis zu erzielen ist. Mit der beschriebenen Vorgehensweise erreichte man ein weitgehend harmonisches Erscheinungsbild des Kieferkammes. Dies bestätigt die Hypothese, dass eine 10-20-prozentige Überkonturierung der vestibulären Augmentation mit xenogenem Knochenersatzmaterial im Oberkiefer-Frontbereich die zu erwartende Resorption angemessen kompensiert. Da die vorgenommenen Messungen mittels Gipsmodelle erfolgten, die mit einem digitalen Volumentomographen gescannt wurden, ist die vollständige Vermeidung von Strahlenbelastungen für die Patienten als Vorteil zu erwähnen.Summary Introduction The loss of a tooth is followed by the resorption of the alveolar process, which can be unfavourable from a functional and above all aesthetic point of view. This particularly affects the anterior maxilla with its thin buccal bone wall. In implantation practice, therefore, attempts are often made to augment bone material on the vestibular aspect. Regardless of the material used, this augmentation is subject to a certain degree of shrinkage. When placing the implant, the question of overcontouring arises with respect to the augmentation area at the alveolar ridge. The aim of this study is to determine the volume at the augmentation site and at the opposite natural tooth site after 5 years following single implant treatment with simultaneous augmentation in the maxillary anterior region, and to analyze the extent of resorption. The hypothesis was that a harmonious long-term result should be achieved by an appropriate degree of overcontouring during augmentation. Material and methods 48 patients, randomly divided into four groups of immediate and early implantation and immediate and early restoration, received an anterior implant and simultaneous augmentation of the vestibular bone wall using bovine hydroxyapatite (BioOss, Geistlich, Wolhusen, Switzerland). The surgeon tried to counteract expected resorption by a 10-20% overcontouring. After a wearing period of six months, a volume determination of the vestibular region at the implants and at the opposite healthy neighbouring teeth was carried out. Plaster models were made for this purpose, which were scanned in the DVT (Morita 3D Accuitomo, Japan) and the DICOM data set was segmented and volumetrically measured in the software program CoDiagnostiX (dental wings, Berlin, Germany). After the implant crowns had been in situ for 5 years, an examination of the existing volume ratios on the implantss and the opposing natural teeth was performed on 29 patients using the same procedure. The comparison of the volume values was intended to provide indications of the volume stability of the augmentation material, which allowed a recommendation on the extent of overcontouring. Statistical analysis was performed with one- and two-sample t-tests. Results Comparison of augmented maxilla section vs. natural maxialla section After an implant wearing period of 5 years, the volumes of the augmented sides were compared with those of the natural sides. In the groups of immediate implant placement there was a difference of 4.3mm³, in the early implant placement groups 2.0mm³ (p=0.70). The groups for immediate restoration showed a difference of 13.6mm³ and those for early restoration showed a difference of 14.6mm³ (p=0.20). The volume comparison of the middle incisors showed a difference of 12.4mm³, the lateral incisors 20.0mm³ (p=0.10). The measured volume of the vestibular augmented implant regions was 183.8mm³ on average. On the side of the natural tooth at 182.8mm³ with a difference of 1.0mm³ (p=1.0). Augmented maxilla section 0.5 years and 5 years post operationem Group 1a showed a volume decrease of 12.4% (p=0.13), Group 1b of 15.0% (p=0.13). Group 2a showed a loss of 11.6% (p=0.38), Group 2b 8.7% (p=0.64). The immediate implantation groups showed a volume decrease of 14.1% (p=0.04), the early implantation groups 10.4% (p=0.30). Immediate restoration showed a volume reduction of 12.0% (p=0.15), early restoration 12.7% (p=0.14). The central incisors showed a decrease of 17.8% (p=0.03), the lateral incisors an increase of 3.2% (p=0.68). The comparison of all augmented jaw sections after 6 months and 5 years postoperatively showed a reduction in volume of 12.4% (p=0.03). Natural maxilla section 0,5 years and 5 years post operationem In group 1a an increase in volume of 18.0mm³ was measured after 5 years, in group 1b a loss of volume of 55.5mm³. In group 2a there was a loss of 8.8mm³ and in group 2b a loss of 32.0mm³. The immediate implantation groups showed a volume decrease of 12.2% (p=0.18), with the early implantation groups showing a decrease of 2.1% (p=0.88). Immediate restoration showed an increase in volume of 5.9% (p=0.38), early restoration showed a reduction of 15.8% (p=0.25). The central incisors showed a decrease of 9.1% (p=0.28), the lateral incisors 9.5% (p=0.95). The comparison of all natural jaw sections after 6 months and 5 years showed a reduction in volume of 5.4% (p=0.49). Overall volume change on the augmented side and natural side On the augmented implant side, the 0.5-year value was 218.9 mm³; after 5 years, the value was 184.1 mm³. On the contralateral natural side, the value was. 210.4mm³ after 0.5 years and 186.7mm³ after 5 years. The average volume decrease thus amounted to 12.4% on the implant side and 5.4% on the opposite Discussion In the case of implantation in the maxillary anterior region and simultaneous vestibular augmentation with bovine hydroxyapatite, volume measurements were performed after 0.5 years and after 5 years. A 12 percent volume reduction (p=0.03) of the augmented jaw section measured by measuring techniques was observed, while a 5.4 percent reduction (p=0.5) was found in the natural jaw section. Since the 5-year comparison of the augmented side with the opposite natural side showed a total difference of only 1.0 mm³ (p=1.0), it can be assumed that an aesthetically pleasing and balanced result can be achieved with a 10-20 percent overcontouring of the defect using bovine hydroxyapatite. With the described procedure, a largely harmonious appearance of the alveolar ridge was achieved. This confirms the hypothesis that a 10-20% overcontouring of the vestibular augmentation with xenogenic bone replacement material in the maxillary anterior region adequately compensates for the expected resorption. Since the measurements were made using plaster casts scanned with a digital volume tomograph, the complete avoidance of radiation exposure for the patients should be mentioned as an advantage

    Impact of incentives for greener battery electric vehicle charging - A field experiment

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    Battery electric vehicles generate a significant share of their greenhouse gas emissions during production and later, when in use, through the energy used for charging. A shift in charging behavior could substantially reduce emissions if aligned with the fluctuating availability of renewable energy. Financial incentives and environmental appeals have been discussed as potential means to achieve this. We report evidence from a randomized controlled trial in which cost-free and “green” charging was advertised via email notifications to customers of a charging service provider. Emails invited to charge during midday hours (11:00 to 15:00) of days with high predicted shares of renewable energy. Results show a significant increase in the number of charging processes in the critical time, and in the amount of energy charged (kWh), despite only marginal monetary savings of 5€ on average. A further increase in kWh charged was observed on weekends. Under the assumption that these charging processes replaced regular overnight charging at home, this represents reduction in CO2 emissions of over 50%

    Using real mobility patterns to assess the impact of 100% electrified mobility in a German city

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    Exercise-Associated Hyponatremia in Marathon Runners

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    Exercise-associated hyponatremia (EAH) was first described as water intoxication by Noakes et al. in 1985 and has become an important topic linked to several pathological conditions. However, despite progressive research, neurological disorders and even deaths due to hyponatremic encephalopathy continue to occur. Therefore, and due to the growing popularity of exercise-associated hyponatremia, this topic is of great importance for marathon runners and all professionals involved in runners’ training (e.g., coaches, medical staff, nutritionists, and trainers). The present narrative review sought to evaluate the prevalence of EAH among marathon runners and to identify associated etiological and risk factors. Furthermore, the aim was to derive preventive and therapeutic action plans for marathon runners based on current evidence. The search was conducted on PubMed, Scopus and Google Scholar using a predefined search algorithm by aggregating multiple terms (marathon run; exercise; sport; EAH; electrolyte disorder; fluid balance; dehydration; sodium concentration; hyponatremia). By this criterion, 135 articles were considered for the present study. Our results revealed that a complex interaction of different factors could cause EAH, which can be differentiated into event-related (high temperatures) and person-related (female sex) risk factors. There is variation in the reported prevalence of EAH, and two major studies indicated an incidence ranging from 7 to 15% for symptomatic and asymptomatic EAH. Athletes and coaches must be aware of EAH and its related problems and take appropriate measures for both training and competition. Coaches need to educate their athletes about the early symptoms of EAH to intervene at the earliest possible stage. In addition, individual hydration strategies need to be developed for the daily training routine, ideally in regard to sweat rate and salt losses via sweat. Future studies need to investigate the correlation between the risk factors of EAH and specific subgroups of marathon runners
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