24 research outputs found

    The promise of digital healthcare technologies

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    Digital health technologies have been in use for many years in a wide spectrum of healthcare scenarios. This narrative review outlines the current use and the future strategies and significance of digital health technologies in modern healthcare applications. It covers the current state of the scientific field (delineating major strengths, limitations, and applications) and envisions the future impact of relevant emerging key technologies. Furthermore, we attempt to provide recommendations for innovative approaches that would accelerate and benefit the research, translation and utilization of digital health technologies

    Impacts of biomedical hashtag-based Twitter campaign: #DHPSP utilization for promotion of open innovation in digital health, patient safety, and personalized medicine

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    The open innovation hub Digital Health and Patient Safety Platform (DHPSP) was recently established with the purpose to invigorate collaborative scientific research and the development of new digital products and personalized solutions aiming to improve human health and patient safety. In this study, we evaluated the effectiveness of a Twitter-based campaign centered on using the hashtag #DHPSP to promote the visibility of the DHPSP initiative. Thus, tweets containing #DHPSP were monitored for five weeks for the period 20.10.2020–24.11.2020 and were analyzed with Symplur Signals (social media analytics tool). In the study period, a total of 11,005 tweets containing #DHPSP were posted by 3020 Twitter users, generating 151,984,378 impressions. Analysis of the healthcare stakeholder-identity of the Twitter users who used #DHPSP revealed that the most of participating user accounts belonged to individuals or doctors, with the top three user locations being the United States (501 users), the United Kingdom (155 users), and India (121 users). Analysis of co-occurring hashtags and the full text of the posted tweets further revealed that the major themes of attention in the #DHPSP Twitter-community were related to the coronavirus disease 2019 (COVID-19), medicine and health, digital health technologies, and science communication in general. Overall, these results indicate that the #DHPSP initiative achieved high visibility and engaged a large body of Twitter users interested in the DHPSP focus area. Moreover, the conducted campaign resulted in an increase of DHPSP member enrollments and website visitors, and new scientific collaborations were formed. Thus, Twitter campaigns centered on a dedicated hashtag prove to be a highly efficient tool for visibility-promotion, which could be successfully utilized by healthcare-related open innovation platforms or initiatives

    Erstversorgung von Frühgeborenen an der Grenze der Lebensfähigkeit : Gemeinsame Leitlinie der Arbeitsgruppe Neonatologie und pädiatrische Intensivmedizin der Österreichischen Gesellschaft für Kinder- und Jugendheilkunde (ÖGKJ), der Arbeitsgruppe Ethik in der Kinder- und Jugendheilkunde der ÖGKJ sowie des Instituts für Ethik und Recht in der Medizin der Universität Wi

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    Die immensen Fortschritte der neonatologischen Intensivmedizin in den letzten Jahrzehnten haben ein Überleben von extrem unreifen Frühgeborenen ermöglicht. Dieser Erfolg ist mitunter mit einer beträchtlichen Langzeitmorbidität für ehemalige Frühgeborene verbunden, was potenziell schweres Leid für das Kind und seine Familie mit sich bringen kann. Der vorliegende Beitrag stellt eine Aktualisierung der 2005 publizierten nationalen Leitlinie für Österreich zur Vorgangsweise bei extrem unreifen Frühgeborenen an der Grenze der Lebensfähigkeit dar. Er soll einen Leitfaden bieten, anhand dessen im individuellen Fall eine verantwortungsbewusste Entscheidungsfindung ermöglicht wird. Es werden rechtliche, ethische und medizinische Aspekte diskutiert sowie eine individuelle Empfehlung für das postnatale Management von extrem unreifen Frühgeborenen der Schwangerschaftswochen 22+0 24+6 ausgesprochen.The enormous progress in neonatal intensive care during the last decades has enabled the survival of extremely premature infants. This success is at times associated with considerable long-term morbidity of these patients, potentially causing significant suffering and distress for the child and the family. The current manuscript presents an update of the Austrian national guidelines for the management of extremely premature infants at the limits of viability published in 2005. Rather than being strict guidelines, this manuscript is intended to provide caregivers with consensus practice recommendations to facilitate responsible decision-making in individual cases at the border of viability. Ethical, medical and legal aspects are discussed and an individual recommendation for the postnatal management of extremely premature infants born at 22+0 24+6 weeks gestational age is given.(VLID)350209

    Monatsschrift Kinderheilkunde / Update: Erstversorgung von Frühgeborenen an der Grenze der Lebensfähigkeit : Aktualisierte gemeinsame Leitlinie der Arbeitsgruppe Neonatologie und pädiatrische Intensivmedizin der Österreichischen Gesellschaft für Kinder- und Jugendheilkunde (ÖGKJ), der Arbeitsgruppe Ethik in der Kinder- und Jugendheilkunde der ÖGKJ sowie des Instituts für Ethik und Recht in der Medizin der

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    Die immensen Fortschritte der neonatologischen Intensivmedizin in den letzten Jahrzehnten haben ein Überleben von extrem unreifen Frühgeborenen ermöglicht. Dieser Erfolg ist mitunter mit einer beträchtlichen Langzeitmorbidität für ehemalige Frühgeborene verbunden, was potenziell schweres Leid für das Kind und seine Familie mit sich bringen kann. Der vorliegende Beitrag stellt eine Aktualisierung der 2005 publizierten nationalen Leitlinie für Österreich zur Vorgangsweise bei extrem unreifen Frühgeborenen an der Grenze der Lebensfähigkeit dar. Er soll einen Leitfaden bieten, anhand dessen im individuellen Fall eine verantwortungsbewusste Entscheidungsfindung ermöglicht wird. Es werden rechtliche, ethische und medizinische Aspekte diskutiert sowie eine individuelle Empfehlung für das postnatale Management von extrem unreifen Frühgeborenen der Schwangerschaftswochen 22+0 24+6 ausgesprochen.The enormous progress in neonatal intensive care during the last decades has enabled the survival of extremely premature infants. This success is at times associated with considerable long-term morbidity of these patients, potentially causing significant suffering and distress for the child and the family. The current manuscript presents an update of the Austrian national guidelines for the management of extremely premature infants at the limits of viability published in 2005. Rather than being strict guidelines, this manuscript is intended to provide caregivers with consensus practice recommendations to facilitate responsible decision-making in individual cases at the border of viability. Ethical, medical and legal aspects are discussed and an individual recommendation for the postnatal management of extremely premature infants born at 22+0 24+6 weeks gestational age is given.(VLID)365518

    Ho:YLF pumped HBr laser

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