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    Mammals show faster recovery from capture and tagging in human-disturbed landscapes

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    Wildlife tagging provides critical insights into animal movement ecology, physiology, and behavior amid global ecosystem changes. However, the stress induced by capture, handling, and tagging can impact post-release locomotion and activity and, consequently, the interpretation of study results. Here, we analyze post-tagging effects on 1585 individuals of 42 terrestrial mammal species using collar-collected GPS and accelerometer data. Species-specific displacements and overall dynamic body acceleration, as a proxy for activity, were assessed over 20 days post-release to quantify disturbance intensity, recovery duration, and speed. Differences were evaluated, considering species-specific traits and the human footprint of the study region. Over 70% of the analyzed species exhibited significant behavioral changes following collaring events. Herbivores traveled farther with variable activity reactions, while omnivores and carnivores were initially less active and mobile. Recovery duration proved brief, with alterations diminishing within 4–7 tracking days for most species. Herbivores, particularly males, showed quicker displacement recovery (4 days) but slower activity recovery (7 days). Individuals in high human footprint areas displayed faster recovery, indicating adaptation to human disturbance. Our findings emphasize the necessity of extending tracking periods beyond 1 week and particular caution in remote study areas or herbivore-focused research, specifically in smaller mammals

    Frequency of Tregs in sentinel lymphnodes

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    Hintergrund: Das Maligne Melanom ist eine sehr immunogene Tumorentität, die im fortgeschrittenen Stadium mit einer sehr schlechten Prognose einhergeht. Diese ist von der Eindringtiefe nach Breslow zum Zeitpunkt der Erstdiagnose abhängig. Der Wächterlymphknoten stellt jedoch den bedeutendsten Prognoseparameter für das krankheitsfreie Intervall und krankheitsspezifisches Überleben dar. Es wurde in vielen Studien gezeigt, dass regulatorische T-Zellen in Tumoren vorkommen und deren erhöhte Anzahl bzw. Frequenz im Blut und Tumorgewebe mit einer schlechteren Prognose des Betroffenen korreliert. Studien beim Melanom zu Tregs untersuchten bislang nicht den Zusammenhang zum klinischen Verlauf und schlossen meist Melanompatienten erst ab Stadium III (Befall des Wächterlymphknotens) ein. Ziel dieser Dissertation war es, Vorkommen und prognostische Bedeutung von regulatorischen T-Zellen unter Einbeziehung des Wächterlymphknotenbefalls beim Melanom zu untersuchen, sowie die Rolle von regulatorischen Monozyten. Material und Methoden: Insgesamt wurden 79 Patienten eingeschlossen, hiervon 1 unbekanntes Stadium (SLN-), 29 Stadium I, 15 Stadium II, 14 Stadium III und 20 Stadium IV (nach AJCC 2009). Die Analyse von Lymphknotenmaterial erfolgte anhand von archiviertem Material. Den Melanompatienten wurde nach Erstdiagnose und vor geplanter SLNB Blut für die Immunanalyse entnommen. Regulatorische T-Zellen wurden durchflusszytometrisch mit 2 unterschiedlichen Färbepanels charakterisiert, ebendfalls regulatorische Monozyten des Subtyps CD14+HLA-DRlow. Die PCR- Analyse auf FoxP3-DNA erfolgte in PBMC und Lymphknoten. Hierfür wurden 12 Patientinnen ohne Befall des Wächterlymphknotens (SLN-, n12) und 7 Patientinnen mit Befall von 1-5 Wächterlymphknoten untersucht (SLN+, n11). Ergebnisse: Die PCR-Analyse von PBMC zeigte eine Tendenz, dass die Patienten mit Befall des Wächterlymphknotens (SLN+) mehr FoxP3-DNA-Expression aufwiesen als die Wächterlymphknoten-negativen-Melanompatienten (SLN-). Nur für die männlichen Proben zeigte sich eine statistische Signifikanz (p = 0,049). Bei den durchflusszytometrischen Analysen hatten Patienten in den frühen Stadien I-II und Gesunde mehr Tregs als Patienten mit fortgeschrittenen Melanomstadien III-IV. Jedoch hatten Melanompatienten statistisch signifikant weniger Treg- Effektorzellen als die Gesunden und eine erhöhte Zahl an Treg-Memory-Zellen (p = 0,02). Es fand sich keine Korrelation zwischen der Anzahl der regulatorischen T-Zellen und dem klinischen Verlauf der Melanompatienten bezüglich des Rezidivrisikos und der Langzeitprognose. Auch die Tumorlast des Wächterlymphknotens und die FoxP3-DNA-Expression korrelierte nicht mit den klinischen Parametern. Für die Monozytenanalysen ließ sich für Melanompatienten im Vergleich zu Gesunden eine statistisch signifikant erhöhte Anzahl des Monozytensubtypes (CD14+HLA-DRlow) nachweisen (p = 0,005). Schlussfolgerung: Die Messung von regulatorischen T-Zellen und regulatorischen Monozyten mittels Durchflusszytometrie sowie PCR im Blut und von Lymphknotengewebe von Melanompatienten kann anhand der vorliegenden Daten nicht als prognostischer Parameter verwendet werden. Spezifische Marker in der primären Diagnostik müssen zur Verbesserung der Klassifizierung der Betroffenen und Optimierung der Therapie gefunden werden.Background: In melanoma patients the distinction between good and poor prognosis is dependent of the involvement of the Sentinellymphnode (SLN). A new biomarker would increase the accurateness of staging in these patients. Regulatory T cells (Tregs) play a pivotal role in inhibiting of antitumor response. The transcription factor FoxP3 has been reported to play a key role in Treg function. The frequency in circulation and tumor environment is increased in patients with various cancers and correlated with poor prognosis. In this study material of melanoma patients was analyzed to characterize Tregs and regulatory monocytes as a possible diagnostic marker for a better staging. Methods: Peripheral blood monocytes (PBMC) were obtained from healthy donors (n11) and melanoma patients stage I-IV (AJCC 2009, n79). Tregs were identified by FACS and PCR (demethylated FoxP3-DNA). Furthermore FACSanalysis discriminated a subset of monocytes and differentiated Tregs in memory and effector Tcells. A special PCRassay was performed on sentinellymphnodes from melanoma patients (SLN negative n12 and SLN positive n11). Results: The frequency of Tregs was not significantly higher in PBMC from melanoma patients by FACS. The PCRanalysis of PBMC from male donors showed a significant increase in Tregs in SLN positive patients compared to SLN negative (p=0,049). There was no increase in Treg frequency in melanoma involved SLN as expected and no correlation between the clinical outcome of melanoma patients. For regulatory monocytes the analysis by FACS detected a higher frequency in melanoma patients compared to healthy donors. Conclusion: The relevance of Tregs influencing disease outcome of melanoma patients is still controversial

    Characterisation of hydration and nanophase separation during the temperature response in hydrophobic/ hydrophilic elastin-like polypeptide (ELP) diblock copolymers

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    To understand the complex nanoscale dehydration process during the lower critical solution temperature (LCST) based inverse phase transition of a class of thermoresponsive biopolymers, diblock elastin-like polypetides (ELPs) were investigated by spin probing continuous wave electron paramagnetic resonance (CW EPR) spectroscopy. The diblock copolymers composed of a hydrophobic block and a hydrophilic block showed different mechanisms of a temperature-driven phase transition. While the phase transition temperature is a function of the hydrophobic mass fraction of the diblock ELPs, the hydrophilic block length determines the molecular structure of the polymer aggregates formed above the transition temperature. When the weight ratio of hydrophilic block length to hydrophobic block length is greater than or equal to 0.3, the polymer aggregates consist of a hydrophobic core and a hydrophilic corona. The interface of these two regions become permeable at temperatures above the transition temperature. In case of smaller ratios, the aggregating hydrophobic parts of the polymer enclose the hydrated hydrophilic blocks, that are too small to form a hydrophilic corona, leading to bigger and less dense aggregates of higher polarity

    Analysis of Outcomes in Ischemic vs Nonischemic Cardiomyopathy in Patients With Atrial Fibrillation A Report From the GARFIELD-AF Registry

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    IMPORTANCE Congestive heart failure (CHF) is commonly associated with nonvalvular atrial fibrillation (AF), and their combination may affect treatment strategies and outcomes
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