9 research outputs found

    Mikrobiologischer Nachweis von Krankheitserregern aus Galle: Retrospektive Analyse zu Keimspektrum und Assoziation klinischer Faktoren mit dem Nachweis von resistenten Erregern

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    In der vorliegenden Arbeit wurde eine retrospektive Auswertung aller Gallenproben, die zwischen Januar 1995 und Dezember 1999 routinemäßig im Klinikum der Universität Regensburg mikrobiologisch untersucht wurden, vorgenommen. Die Ergebnisse der mikrobiologischen Untersuchungen wurden mit klinischen Parametern, die durch Auswertung der entsprechenden Krankenakten erhalten wurden, assoziiert. Insgesamt wurden von 288 verschiedenen Patienten 722 Isolate aus 345 der eingesandten 454 Gallenproben isoliert. Die vorliegende Studie hat im Vergleich zu bisher publizierten Untersuchungen eine höhere Rate von enterischen gramnegativen Bakterien (außer E. coli und Klebsiella spp.) aus Gallenproben nachgewiesen und ebenso eine höhere Rate von Erregern mit Resistenzen gegenüber Antibiotika, die üblicherweise bei der empirischen Therapie eingesetzt werden, wie z. B. die Ureidopenicilline, festgestellt. Die Kultivierung von Mezlocillin-resistenten Bakterien aus Gallenproben war mit folgenden Faktoren unabhängig assoziiert: einer Gallenprobengewinnung später als der 7. Tag nach Krankenhausaufnahme, keine ERCP in der Vorgeschichte und ein hoher Serum-Aspartataminotransferase Spiegel(GOT > 72 U/l) bei der stationären Aufnahme. Somit sollte der Einsatz von Ureidopenicillinen ohne die zusätzliche Gabe von ß-Lactamase-Inhibitoren bei antibiotisch vorbehandelten und/oder sehr kranken Patienten mit Gallenwegsinfektionen vermieden werden. Eine antibiotische Vorbehandlung für länger als 7 Tage, eine ausgeprägte Leukozytose (Leukozytenzahl > 20/nl) bei der stationären Aufnahme, eine endoskopische (ERCP) oder perkutane (PTCD) Manipulation der Gallenwege innerhalb der vorangegangenen 14 Tage und die Behandlung in der Inneren Medizin (nicht-operativ) waren unabhängige Faktoren, die signifikant mit der Isolation von Candida spp. aus Gallenproben in Zusammenhang standen. Diese Faktoren deuten auf eine klinische Relevanz des Nachweises von Candida spp. aus Gallenproben hin und sollten bei der Entscheidung über eine (zusätzliche) empirische antimykotische Therapie solcher Patienten mit sehr schweren Gallenwegsinfektionen berücksichtigt werden

    Implementation of a Stroke Alert Protocol in the Emergency Department: A Pilot Study

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    CONTEXT: Although tissue plasminogen activator (tPA) is an effective treatment for stroke patients, it typically must be administered within 3 hours of symptom onset to substantially reduce morbidity and mortality. Because of this limited treatment window, it is essential for healthcare professionals to properly identify and quickly triage stroke patients. OBJECTIVE: To determine if implementation of a stroke alert protocol coupled with a limited education program will reduce arrival time to computed tomography scan time and treatment time for stroke patients in the emergency department (ED). METHODS: This prospective pilot study took place at Geisinger Medical Center in Danville, Pennsylvania, and included a formal stroke protocol based partly on The Joint Commission\u27s stroke center recommendations. The major feature was integration of various hospital departments to quickly and accurately identify and triage stroke patients; included was a limited education program for residents and attending staff. Patients who presented between November 1, 2007, to October 31, 2008, comprised the study group (ie, after protocol implementation). A retrospective analysis of patient records from November 1, 2006, to October 31, 2007, for stroke morbidity, mortality, and tPA administration was employed as a control group (ie, prior to protocol implementation). Inclusion criteria consisted of patients aged 18 years or older who arrived at the ED with stroke-like symptoms. Exclusion criteria consisted of previous hemorrhagic stroke, seizure at stroke onset, internal bleeding, intracranial hemorrhage, recent surgery, platelet count of less than 100 Ă— 10(3)/ÎĽL, untreated blood pressure greater than 185/110 mm Hg, symptoms lasting for longer than 6 hours, and vascular malformation. Patients with a history of ischemic stroke were included in the study. RESULTS: The study included a total of 233 stroke patients, 132 of whom presented to the ED prior to stroke protocol implementation and 101 of whom presented after stroke protocol implementation. For patients who arrived at the ED within 3 hours from symptom onset, median time to completion of a computed tomography (CT) scan was reduced from 65.5 minutes (interquartile range, 41.0-101.0) prior to the new protocol to 54.0 minutes (interquartile range, 25.0-54.0) after implementation (P CONCLUSION: By coupling a formal stroke protocol with a limited education program, door-to-treatment time of stroke patients was reduced

    Pathological Laughter in Gilles de la Tourette Syndrome: An Unusual Phonic Tic

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    Patients with Gilles de la Tourette syndrome (GTS) can display socially inappropriate behaviors as part of their multiform tic phenomenology. Pathological laughter (PL), defined as the presence of episodic and contextually inappropriate outbursts of laughter, has been detailed as a symptom of various psychiatric and neurological conditions. We present a case series of eight subjects diagnosed with GTS who reported PL as part of their tic repertoire. All subjects experienced PL as a simple phonic tic, accompanied by characteristic premonitory urges and significant impairment in social interactions. In addition, all patients presented with multiple tic-related symptoms (mainly self-injurious behaviors and echolalia, n = 7; palilalia, n = 6; coprolalia/mental coprolalia, n = 5), and six patients had comorbid conditions (in particular obsessive-compulsive disorder/behaviors, n = 7; attention-deficit hyperactivity disorder, n = 4). We suggest that the pathophysiological mechanisms underlying the expression of PL as a tic could involve a dissociation between frontostriatal and limbic networks. (C) 2010 Movement Disorder Societ
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