46 research outputs found
Epidemiology and Changes in Patient-Related Factors from 1997 to 2009 in Clinical Yeast Isolates Related to Dermatology, Gynaecology, and Paediatrics
From 1997 to 2009, 1,862 dermatology, gynaecology, and paediatrics (DGP) associated clinical yeast isolates were analysed for species occurrence, specimen origin and type, (multi-) resistance pattern, and testing period. The top seven of the isolated DGP-associated species remained the same as compared to total medical wards, with Candida albicans (45%) as most frequent pathogen. However, the DGP wards and DGP ICUs showed species-specific profiles; that is, the species distribution is clinic-specific similar and however differs in their percentage from ward to ward. By applying the âone fungus one nameâ principle, respectively, the appropriate current taxonomic species denominations, it has been shown that no trend to emerging species from 1998 to 2008 could be detected. In particular the frequently isolated non-Candida albicans species isolated in the DGP departments have already been detected in or before 1997. As yeasts are part of the cutaneous microbiota and play an important role as opportunistic pathogens for superficial infections, proper identification of the isolates according to the new nomenclature deems to be essential for specific and calculated antifungal therapy for yeast-like DGP-related infectious agents
Method for the determination of minimum inhibitory concentration (MIC) by broth dilution of fermentative yeasts
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Method for the determination of minimum inhibitory concentration broth dilution of fermentative yeasts.
Item does not contain fulltex
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Lebensqualität bei Krebserkrankungen â Integration in die Versorgung (working paper von Versorgern und Betroffenen)
Im Rahmen einer Projektgruppe haben sich sowohl Versorger (ĂrztInnen, KrebsberatungsstellenmitarbeiterInnen oder PsychoonkologInnen) sowie Betroffene mit einer regulären Integration von Lebensqualitätsdaten in der Versorgung befasst.
Dabei wurde ein digitales System konzipiert, dass eine alltagsnahe und longitudinale Erhebung ermĂśglicht.
Im working paper wurde Ăźber alle Teilnehmenden hinweg eine Problemidentifikation der derzeitigen IST-Situation integriert, um anhand dieser Probleme und Hemmschwellen ein Ăźbergreifendes LĂśsungskonzept zu erarbeiten. Im LĂśsungsraum wurden sowohl spezifische Anforderungen seitens der Versorger als auch PatientInnen zusammengefasst und gegenĂźbergestellt. Dabei wurde ebenfalls die Vernetzung der einzelnen Akteure untereinander beleuchtet sowie die Thematik der Datenspende angerissen