40 research outputs found

    Mechanisms of urethral continence and their clinical application

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    Controversy about the basic nature of urethral function does not preclude accurate clinical assessment of disorders of function. While the precise method of treatment of urethral continence dysfunction varies from institution to institution, the basic techniques are quite similar. It is the application of a treatment method to a particular case which causes difficulty. It is important, therefore, to have some understanding of the functional elements in the urethral continence mechanism to be able to determine which element does not function. Most cases of intractable incontinence are associated with poor function of the involuntary part of the sphincter. In general, peak urethral closing pressures are unrelated to continence function unless there is no pressure at all.Peer Reviewedhttp://deepblue.lib.umich.edu/bitstream/2027.42/47059/1/345_2004_Article_BF00326702.pd

    Bedeutung von mikroRNA-1 und -328 für atriales Remodeling bei Vorhofflimmern

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    Das Ziel dieser Arbeit ist es, mittels RP (rapid pacing) in vitro bzw. RAP (rapid atrial pacing) in vivo die Bedeutung der miRNAs-1 und -328 für Remodeling-Vorgänge bei Vorhofflimmern zu untersuchen. Von Interesse ist dabei einerseits die Bestimmung des zeitabhängigen Expressionsniveaus der miRNAs unter RP, während andererseits die Auswirkungen ihres funktionellen „knock-down“ auf das Protein-Expressionsmuster von Kardiomyozyten untersucht werden. Für die geplanten Analysen (RT-qPCR, 2-D-Gelelektrophorese) solletn primäre Schweine- und Mauskardiomyozyten sowie die murine HL-1-Kardiomyozytenlinie als Modelle dienen. Im Zentrum der Untersuchungen stehen dabei akut eintretende Veränderungen, da diese für den pathophysiologischen Übergang in die persistierende Rhythmusstörung relevant sind, aber aufgrund der möglichen reversiblen Natur interessante therapeutische Optionen eröffnen könnten. Aufbauend auf die bereits gewonnenen Erkenntnisse in der Literatur soll diese Arbeit einen Beitrag für das Verständnis von atrialen Remodeling-Prozessen leisten, die das Vorhofflimmern zu einer chronischen Krankheit mit erheblichen Komplikationen machen.With the help of different rapid pacing models we wanted to assess in vivo and in vitro changes of miRNA-1 and miRNA-328 expression levels and their meaning for atrial remodeling during atrial fibrillation. Next to thesechanges we investigated with proteome analysis potential targets to evaluate their capability of influencing structural and electrical remodeling. We used primary murine and porcine cardiomyocytes as well as an atrial tumor-cell-line (HL1-cells) and one in vivo approach in pigs. Adding to existing data this doctoral thesis is meant to provide new insights in atrial remodeling processes, because atrial fibrillation is a disease with rising significance in prevalence and complications

    Decayed wood identification of bearing trees of public land surveys /

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    Clinical results after reconstruction of severe acetabular bone defects using the pedestal cup

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    GesamtdissertationDie Hypothese dieser Arbeit war, dass die Implantation einer Sockelpfanne bei Pfannendefekten PAPROSKY Typ 2B - 3B ähnlich gute klinische Ergebnisse wie der Literaturvergleich mit alternativen Implantaten bietet. In der überwiegenden Zahl der Fälle konnte die vorbestehende Beinlängendifferenz auf die Hälfte reduziert oder ausgeglichen werden. Sowohl der HARRIS-Hip-Score als auch der MERLE D´AUBIGNE Score verbesserten sich durch die Operation signifikant in der Größenordnung des Literaturvergleiches. Durch die Implantation der Sockelpfanne konnte die Anzahl Trendelenburg positiver Patienten deutlich von 28 auf 23 gesenkt werden. Diese für Revisionsoperationen zufriedenstellenden Ergebnisse wurden in der subjektiven Bewertung durch die Patienten bestätigt. Die durchschnittliche Operationsdauer mit durchschnittlich 129 Minuten war deutlich geringer als im Literaturvergleich. Auch der Blutverlust mit durchschnittlich 1450 ml lag unterhalb der in der Literatur zum Vergleich angegebenen Werte. Im Rahmen der operationstechnischen Lernkurve traten 2 implantatspezifische Komplikationen auf. Bei 9 Implantaten kam es früh - postoperativ zu Luxationsereignissen, davon konnten 8 Fälle geschlossen reponiert werden. In einem Fall musste offen reponiert werden. In 3 Fällen kam es wiederholt zu Luxationsereignissen. Alle luxierten Implantate hatten einen Kopf der Größe 28 mm. In 8 Fällen wurde primär auf ein überhöhtes Inlay verzichtet. Es ist daher zu postulieren, dass durch die Verwendung großer Köpfe und überhöhter Inlays gerade bei muskelschwachen Patienten die Luxationsrate verringert werden kann. Zum Zeitpunkt der Nachuntersuchung waren 4 Implantate revidiert worden, davon 2 aufgrund einer septischen und 2 aufgrund einer aseptischen Implantatlockerung. Als prädiktiver Faktor für das funktionelle Ergebnis zeigte sich weder der Body-mass-Index noch das Geschlecht oder das Alter. Lediglich die Körpergröße korrelierte positiv mit dem HARRIS-Hip-Score zum Zeitpunkt der Nachuntersuchung. Zusammenfassend stellt die Sockelpfanne aufgrund der zu den etablierten Revisionsimplantaten vergleichbaren klinischen Ergebnissen der jedoch rascheren und blutärmeren Operationstechnik gerade für den alten und morbiden Patienten eine Alternative dar.The hypothesis of this study was that the implantation of a pedestal cup in patients with acetabular defects of PAPROSKY type 2B to 3B leads to similar satisfactory clinical results as alternative implants in the conducted literature review. The pre-existing leg length discrepancy has been reduced by at least 50 % or fully adjusted in the predominant number of patients. The HARRIS-HIP-SCORE as well as the MERLE-D AUBIGNE-SCORE have improved significantly through the operation similar to the results of the literature review of other implants. The number of patients with a positive TRENDELENBURG test was reduced considerably from 28 to 23 through the implantation of the pedestal cup. The subjective patient rating confirmed these - for revision surgery satisfactory - results. The average duration of surgery was with 129 minutes considerably shorter than stated in the literature. The average Blood loss of 1450 ml was lower than described in the literature as well. Two implant associated complications occurred during the period of the technical surgical learning curve. Nine patients suffered from early postoperative luxation. Out of these, eight were repositioned through closed reduction, and one had to be openly reduced. In three cases repeated luxations were seen. All of these had a 28 mm diameter head. In eight patients constrained liners have not been implanted primarily. Therefore, it can be postulated that the number of luxations in patients with insufficient musculature may be reduced through the use of large heads and constrained liners. At the time of follow-up four implants had been revised, two out of these due to septic loosening, and two due to aseptic loosening of the implant. Neither body mass index nor sex or age had a predictive value on the functional out-come. Solely, the height of the patient correlated positively with the HARRIS-HIP-SCORE at follow-up. It can be concluded, that due to the comparable clinical results and the shorter duration of the surgery with less blood loss the pedestal cup may be an alternative implant to the established revision implants especially for old and morbid patients

    Design criteria for the flow of sewage in installations comparable to the Agricultural and Mechanical College of Texas

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    Due to the character of the original source materials and the nature of batch digitization, quality control issues may be present in this document. Please report any quality issues you encounter to [email protected], referencing the URI of the item.Bibliography: . [27]Not availabl
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