14 research outputs found

    Effektive Therapie von Protheseninfekten mit tiefer Vene als Bypassmaterial - eine retrospektive Analyse

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    Simulationsbasierte Investitionsentscheidungen in österreichischen und deutschen KMUs – Handlungsspielräume unter Risikoaspekten

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    KMUs sowohl in Österreich als auch in Deutschland werden in ihren Entscheidungen zur Finanzierung von Investitionen traditionell durch eine niedrige Eigenkapitalausstattung limitiert, die üblicherweise höhere Risikozuschläge von Fremdkapitalgebern – allen voran Banken – und somit teurere Kredite nach sich zieht. Da sich die ohnehin angespannte Finanzierungssituation von KMUs durch die Finanzkrise noch verschlechtert hat, sind KMUs aufgrund des limitierten Handlungsspielraums mit größeren Finanzierungsproblemen konfrontiert und in höherem Maße existenzgefährdet als Großunternehmen. Umso bedeutender ist es für KMUs, das zur Verfügung stehende begrenzte Kapital so einzusetzen, dass die Liquidität des Unternehmens kurz- und langfristig gesichert und der Erfolg maximiert wird. In diesem Beitrag werden die Liquiditäts- und Erfolgswirkung von Entscheidungen über die Kapitalstruktur und das Risiko bei Investitionen untersucht. Mittels Monte-Carlo-Simulation soll gezeigt werden, wie sich hinsichtlich der Zielgrößen Liquidität und Erfolg suboptimale Entscheidungen und Fehlinterpretationen der Vorteilhaftigkeit von Investitionsprojekten ergeben und sich die Insolvenzgefahr für KMUs erhöhen kann

    One-year results of the INSIGHT study on endovascular treatment of abdominal aortic aneurysms

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    Objective: Endovascular repair of abdominal aortic aneurysms (AAAs) using the INCRAFT AAA Stent Graft System was safe and effective in regulatory approval studies. We herein report on the 1-year results of a real-world clinical study. Methods: The INSIGHT study is a multi-center, prospective, open label, post-approval study conducted to continually evaluate the safety and performance of the INCRAFT System. Between 2015 and 2016, 150 consecutive patients with AAA at 23 centers in Europe were treated with the device in routine clinical practice. The primary endpoint was freedom from major adverse events (MAEs), namely death, myocardial infarction, cerebrovascular accident, and renal failure, within 30 days of the index procedure. End point data were assessed by a core laboratory. The secondary end points included technical success at the conclusion of the procedure and clinical success. Results: All 150 patients studied (mean age, 73.6 ± 8.0 years; 89.3% men) met the primary end point without MAEs at 30-day follow-up. Technical success was achieved in 99.3% of patients without stent fractures at 30 days. Among the 146 patients eligible for 1-year follow-up, the MAE rate was 8.2% (ie, 12 patients suffered 13 MAEs: cerebrovascular accident in 8, myocardial infarction in 1, and 4 died, resulting in a 2.7% all-cause mortality rate). There were no reports of new onset renal failure requiring dialysis. Only 2.7% of patients had type I endoleak, and no type III endoleaks were identified through 1 year. The rate of clinical success at 1 year was 91.8%. Conclusions: The 1-year results of this multicenter real-world study underscore the safety and effectiveness of endovascular treatment of AAA with the INCRAFT System in routine clinical practice
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