816 research outputs found

    Exotic Superconducting Phases of Ultracold Atom Mixtures on Triangular Lattices

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    We study the phase diagram of two-dimensional Bose-Fermi mixtures of ultracold atoms on a triangular optical lattice, in the limit when the velocity of bosonic condensate fluctuations is much larger than the Fermi velocity. We contrast this work with our previous results for a square lattice system in Phys. Rev. Lett. {\bf 97}, 030601 (2006). Using functional renormalization group techniques we show that the phase diagrams for a triangular lattice contain exotic superconducting phases. For spin-1/2 fermions on an isotropic lattice we find a competition of ss-, pp-, extended dd-, and ff-wave symmetry, as well as antiferromagnetic order. For an anisotropic lattice, we further find an extended p-wave phase. A Bose-Fermi mixture with spinless fermions on an isotropic lattice shows a competition between pp- and ff-wave symmetry. These phases can be traced back to the geometric shapes of the Fermi surfaces in various regimes, as well as the intrinsic frustration of a triangular lattice.Comment: 6 pages, 4 figures, extended version, slight modification

    Eingeladener Kommentar zu: "Einmal- versus wiederverwendbare Instrumente in der laparoskopischen Cholezystektomie — Kostenkalkulation und Nutzwertbestimmung”

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    Schlußfolgerungen: Unser Motto in der Chirurgie sollte heißen: "An erster Stelle steht die Qualität, erst sekundär kommen die Kosten." In diesem Sinne verstehen wir auch die vorgelegte Arbeit vonKriwanek et al. (1). Durch den Gebrauch von wiederverwendbaren Instrumenten (oder Kombinationen davon) konnten die Kosten der LC um 50 bis 70% reduziert werden. Die Qualität für den Chirurgen litt jedoch unter dem reinen Gebrauch von wiederverwendbaren Instrumenten. Deshalb erachten es die Autoren für sinnvoll, eine Kombination zwischen Wegwerfinstrumenten und wiederverwendbaren Instrumenten anzuwenden. Damit entsteht unter leichter Erhöhung der Kosten keine Qualitätseinbuße und demzufolge ein maximaler Nutzen für die Patienten (nicht jedoch für die Spitalökonomen). Jede Kosten-Nutzen-Analyse unterliegt jedoch einem stetigen Fluß und verändert sich demzufolge auch mit der Einführung neuer Produkte und Technologien von Seite der Industrie. Interessant für die gesamte Laparoskopie wird es jedoch dann, wenn solche Kosten-Nutzen-Analysen auf andere Gebiete wie z. B. die Therapie der Leistenhernie oder der Gallengangssteine übertragen werden. Diese Ergebnisse werden die weitere Zukunft der laparoskopischen Chirurgie wesentlich beeinflussen. Deshalb gilt es für uns Chirurgen, eine Sensibilität für ökonomische Aspekte zu entwickeln und Kosten-Nutzen-Analysen für das eigene Spital (wie hier gezeigt) zu erarbeite

    Eingeladener Kommentar zu: "Der Einsatz von Einmal- und wiederverwendbaren Instrumenten bei der laparoskopischen Cholezystektomie in Österreich — Ergebnisse einer landesweiten Umfrage"

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    Schlußfolgerungen: Die LC ist der am besten etablierte und auch am häufigsten durchgeführte minimal invasive Eingriff. Der erreichte hohe Standardisierungsgrad erlaubt die Durchführung der Operation mit einer limitierten Anzahl von Instrumenten und Trokaren, welche heute in technisch ausgereifter Form zur Verfügung stehen. Wiederverwendbare Instrumente und Trokare weisen dabei relevante ökonomische und ökologische Vorteile auf bei gleicher apparativer Sicherheit wie Einmalinstrumente. Bei der großen Anzahl LC, welche jährlich durchgeführt werden, lassen sich so erhebliche Kosteneinsparungen erzielen. Einzig Optiktrokar, semi-disposible Clipzange und Bergebeutel weisen aus unserer Sicht Vorteile auf, welche die Verwendung als Einmalinstrumente rechtfertigen. Insofern schließen wir uns auchKriwanek et al. und deren Kernaussage an, welche die Kombination von Einmal- und wiederverwendbaren Instrumenten als derzeit geltender Standard propagiere

    Spectroscopy of Superfluid Pairing in Atomic Fermi Gases

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    We study the dynamic structure factor for density and spin within the crossover from BCS superfluidity of atomic fermions to the Bose-Einstein condensation of molecules. Both structure factors are experimentally accessible via Bragg spectroscopy, and allow for the identification of the pairing mechanism: the spin structure factor allows for the determination of the two particle gap, while the collective sound mode in the density structure reveals the superfluid state.Comment: 4 pages, 3 figure

    Supersolid phase with cold polar molecules on a triangular lattice

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    We study a system of heteronuclear molecules on a triangular lattice and analyze the potential of this system for the experimental realization of a supersolid phase. The ground state phase diagram contains superfluid, solid and supersolid phases. At finite temperatures and strong interactions there is an additional emulsion region, in contrast to similar models with short-range interactions. We derive the maximal critical temperature TcT_c and the corresponding entropy S/N=0.04(1)S/N = 0.04(1) for supersolidity and find feasible experimental conditions for its realization.Comment: 4 pages, 4 figure

    Acute appendicitis: Standard treatment and the role of laparoscopic surgery

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    V. Conclusion: M. W. Büchler, Bern. Acute Appendicitis: The Role of Laparoscopic Surgery. The conclusion at the end of the meeting by M. W. Büchler, Bern, was that the standard treatment for acute appendicitis remains the classic open technique described by McBurney in 1894. Only between 1% (United Kingdom) and 20% (USA) of all cases are removed laparoscopically. However, 12% of all surgical cases are performed for appendicitis and 40% of all small bowel obstructions are related to open appendectomy. The metaanalysis comparing laparoscopic versus open appendectomy showed that laparoscopic appendectomy is more expensive and takes longer, the complication rates are equal and there are no differences concerning pain, recovery and cosmesis. Despite the fact that laparoscopic appendectomy is a safe procedure, open appendectomy remains the standard procedure for clear diagnosis. However, the role of laparoscopic appendectomy in young females, obese patients and unclear diagnosis must be further evaluate

    Anteriore Zugänge zum Acetabulum

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    Zusammenfassung: Seit den 1960er Jahren hat sich zur Versorgung von Acetabulumfrakturen mit der Hauptdislokation im vorderen Pfeiler der ilioinguinale Zugang nach Letournel mit den drei anatomischen Fenstern bewährt. Der frühere Standardzugang, der iliofemorale Zugang nach Smith-Petersen, hat seine Bedeutung noch bei Vorderwandfrakturen oder isolierten Femurkopffrakturen. Durch den Anstieg von Acetabulumfrakturen im Alter mit lateralen Kompressionsfrakturen nach seitlichem Sturz, gekennzeichnet durch die mediale Dislokation der quadrilateralen Fläche und die superomediale Domimpression, hat sich in den 1990er Jahren der intrapelvine modifizierte Stoppa-Zugang mit oder ohne Eröffnung des 1. Fensters des ilioinguinalen Zugangs etabliert. Um die Vorteile der 2. und 3. Fenster des ilioinguinalen und die mediale Sicht beim modifizierten Stoppa-Zugang zu kombinieren, hat die Berner Arbeitsgruppe kürzlich den Pararectus-Zugang für die Acetabulumchirurgie eingeführt, der als weniger invasiver Zugang mit kleinen Inzisionen speziell bei alten Patienten einsetzbar is

    Quantum phase transition in a two-dimensional system of dipoles

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    The ground-state phase diagram of a two-dimensional Bose system with dipole-dipole interactions is studied by means of quantum Monte Carlo technique. Our calculation predicts a quantum phase transition from gas to solid phase when the density increases. In the gas phase the condensate fraction is calculated as a function of the density. Using Feynman approximation, the collective excitation branch is studied and appearance of a roton minimum is observed. Results of the static structure factor at both sides of the gas-solid phase are also presented. The Lindeman ratio at the transition point comes to be γ=0.230(6)\gamma = 0.230(6). The condensate fraction in the gas phase is estimated as a function of the density.Comment: 4 figures v.3 One citation added, updated Fig.4. Minor changes following referee's and editor's comment

    Direct and indirect costs in the conservative management of undisplaced scaphoid fractures

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    The scaphoid is the most commonly fractured carpal bone, and preferable treatment of undisplaced fractures is controversial. In order to assess the socio-economic impact of treatment modalities, we analysed the cost of conservative management of 54 undisplaced scaphoid fractures. Global costs amounted to 14.077 Swiss francs (9385 euros) per patient. Direct costs represent only 10% of global costs. No significant correlation was found between costs and timing of diagnosis, hand dominance or complications. Thirty-four percent of patients were able to resume their job with the wrist immobilised without complication, but at an obvious impact on indirect and global costs. If early resumption of professional activities during conservative treatment of undisplaced scaphoid fractures does not impair successful fracture healing, patients should be encouraged to return to work as early as possible, as is routinely done after percutaneous fracture fixation. This will contribute to massively reducing the cost of conservative treatmen
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