104 research outputs found

    Implementing Buurtzorg-derived models in the home care setting: a Scoping Review

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    Background Buurtzorg is a pioneering healthcare organization founded in the Netherlands. Buurtzorg has established independent, self-managing teams of nurses and promises high-quality home care at a lower cost through person-centered care, continuity of care, building trusting relationships, and networks in the neighborhood. Traditional home care services are increasingly reorganized according to the Buurtzorg-principles. Objectives This review aims to describe the experiences gathered during the implementation of the Buurtzorg-derived model outside the Netherlands. It further outlines their potential effects. Design Scoping Review Methods Several electronic databases were searched for relevant articles, supplemented by hand-searching and internet searches for gray literature. Various publication types that described the implementation of the Buurtzorg model or its outcomes in countries other than the Netherlands were included. The data were analyzed using qualitative content analysis. Two authors coded the data in several cycles and created categories and subcategories. Results The review identified 25 publications reporting the experiences or outcomes of Buurtzorg-derived models outside the Netherlands. Upon implementing elements of Buurtzorg, the home care organizations adopted a person-centered care approach, with improved communication with patients and family caregivers, and could establish new networks with other services. The main challenges were related to the self-managed working culture, the organizational framework, or national healthcare policies, which hindered the implementation process. Conclusions The implementation of Buurtzorg-derived models is complex, challenging, and requires adaptations on several levels: upskilling of networking and staffing competencies in teams, leadership and IT requirements in the organization, and policy changes in the healthcare system. Individualized approaches and solid conceptual preparation are required for implementation. Tweetable abstract Experiences with the implementation of Buurtzorg in home care services outside the Netherlands. A scoping review @HegeduesAnn

    Weiter auf Sendung – auch wenn die jungen Hörerinnen und Hörer fehlen? Gedanken zur Zukunft des Radios in der Schweiz

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    Da kein Abstract des Artikels vorhanden ist, finden Sie hier den Beginn des Artikels: Stellen Sie sich die folgende Szene vor: Sie sitzen in einem kleinen Seminarraum an der Uni. Die anwesenden Studierenden werden gefragt, welche Radiostationen und -sendungen sie hören. Verdutzte Blicke! – Tja, man nutze das Radio zur Hauptsache im Auto, um mit den aktuellsten Verkehrsinfos versorgt zu sein. Und sonst vielleicht mal zu Hause im Hintergrund. Speziell beliebte Sendungen? Eigentlich keine ... Ganz offenbar ist bei vielen jungen Menschen das Radio zum eher marginal genutzten Begleitmedium mutiert. Eine engere Beziehung zu Sendern oder bestimmten Sendegefässen scheinen sie nicht zu haben. Da beginnt sich die gut doppelt so alte Mitstudentin und Schreiberin dieses Textes natürlich zu fragen, ob das Radio in Zukunft überhaupt überleben kann, wenn die Nachfrage bei der kommenden Generation fehlt

    Generationenwohnen – altbekanntes Prinzip, neu aufgelegt

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    In der Schweiz sind seit den frühen 1970er-Jahren die unterschiedlichsten Generationenwohnprojekte entstanden. Altersdurchmischtes Wohnen gehört in diesen Siedlungen explizit zum Konzept. Eine vergleichende Analyse zeigt das Thema Generationenwohnen in langfristiger Perspektive

    Novel Divergent Rhabdovirus in Feces of Red Fox, Spain

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    Opportunities and challenges for home care services in implementing the Buurtzorg model in Switzerland: results of an exploratory case study

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    Hintergrund: Das starke Leistungswachstum kombiniert mit dem Fachkräftemangel in der häuslichen Pflege verlangt nach einer anpassungsfähigen Betriebsorganisation. Das niederländische Buurtzorg-Modell orientiert sich am Ansatz der Holokratie und verspricht eine Reorganisation der Pflege im Privathaushalt, welche sich positiv auf die Zufriedenheit der Mitarbeitenden und die Personzentrierung auswirkt. Das Buurtzorg-Modell stößt auch in der Schweiz auf reges Interesse. Ziel: Ziel war es, Informationen darüber zu erhalten, wie die unterschiedlichen Mitarbeitenden-Gruppen mit den Veränderungen umgehen, welche durch die Umstrukturierung hin zum Buurtzorg-Modell ausgelöst wurden. Methode: Der Reorganisationsprozess in 3 häuslichen Pflegediensten in der Deutschschweiz wurde multimethodisch untersucht und nachgezeichnet (11 Interviews mit Leitungspersonen und Coaches, 7 Fokusgruppengespräche, 12 problemzentrierte Interviews mit Mitarbeitenden, 5 teilnehmende Beobachtungen bei Teamsitzungen). Um Veränderungen im Prozess zu erfassen, erfolgte die Datenerhebung zu zwei Zeitpunkten mit neun Monaten Abstand. Die Analyse erfolgte nach der strukturierten Inhaltsanalyse nach Mayring.Ergebnisse: Für die Adaption des Buurtzorg-Modells waren Anpassungsleistungen bei Rollen und Aufgaben sowohl auf individueller als auch Team- und Organisationsebene erforderlich. Dies ging einher mit einer von Berufsabschlüssen möglichst losgelösten Arbeitsteilung, was zu neuen Zusammenarbeitsformen führte. Dies eröffnete Chancen aber auch Spannungsfelder, die durch die neue Rolle der Coaches unterstützend begleitet wurden.Schlussfolgerungen: Den Wandel in gedrängter Zeit zu leisten, erweist sich als Kraftakt. Für die betriebliche Praxis wichtig sind genügend und geeignete Reflexionsmöglichkeiten und Austauschgefäße, um die diskutierten Spannungsfelder auszuloten und aufzufangen. Außerdem braucht es den Auf- und Ausbau einer breit verankerten betrieblichen Lernkultur, damit sämtliche Mitarbeitende begleitet in die neue Arbeitsweise hineinwachsen können.Background: The strong growth in services combined with the shortage of skilled workers in home care calls for change. The Dutch Buurtzorg model promises a reorganization of home care, which has a positive effect on employee satisfaction and person-centeredness. Aim: To gain information on how the different groups of employees deal with the changes triggered by the restructuring towards the Buurtzorg model. Method: The reorganization process in three home care services in German-speaking Switzerland was investigated using a multimethod approach (expert interviews with managers and coaches, focus group discussions, problem-centered interviews with employees, participating observations at team meetings). Data collection was carried out at two time points, nine months apart. Data was analyzed using structural content analysis. Results: It was necessary to adapt roles and tasks at the individual, team and organizational levels. This was accompanied by a division of labor that was as far as possible detached from professional qualifications. Consequently, new forms of cooperation evolved and opened up opportunities, but also areas of tension. These processes were supported by the new role of the coaches. Conclusions: Achieving this change in a short period of time is a major effort that needs sufficient and suitable opportunities for reflection and exchange to explore and absorb the areas of conflict. In addition, a broadly anchored corporate learning culture needs to be established so that all employees can grow into the new way of agile working

    mlplasmids : a user-friendly tool to predict plasmid- and chromosome-derived sequences for single species

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    Assembly of bacterial short-read whole-genome sequencing data frequently results in hundreds of contigs for which the origin, plasmid or chromosome, is unclear. Complete genomes resolved by long-read sequencing can be used to generate and label short-read contigs. These were used to train several popular machine learning methods to classify the origin of contigs from Enterococcus faecium, Klebsiella pneumoniae and Escherichia colt using pentamer frequencies. We selected support-vector machine (SVM) models as the best classifier for all three bacterial species (Fl-score E. faecium=0.92, F1-score K. pneumoniae=0.90, F1-score E. coli=0.76), which outperformed other existing plasmid prediction tools using a benchmarking set of isolates. We demonstrated the scalability of our models by accurately predicting the plasmidome of a large collection of 1644 E. faecium isolates and illustrate its applicability by predicting the location of antibiotic-resistance genes in all three species. The SVM classifiers are publicly available as an R package and graphical-user interface called 'mlplasmids'. We anticipate that this tool may significantly facilitate research on the dissemination of plasmids encoding antibiotic resistance and/or contributing to host adaptation.Peer reviewe
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