8,216 research outputs found
Die Kardiologen und die Zukunft ihres Fachs
Viewpoint
Zur Frage der Zertifizierung von Spezialfächern der Kardiologie
Die Kardiologen und die Zukunft ihres Fach
TAVR bei Patienten mit chronischer Niereninsuffizienz, Adipositas und einer Einschränkung der alltäglichen Fähigkeiten
Fragestellung und Ziele: In three separate analyses, we aimed to assess the outcomes of TAVR in patients with BMI ≥ 25, in patients with reduced functional capacity, and in patients with chronic renal failure who underwent TAVR without the use of contrast medium. Methodik: For these analyses, we retrospectively evaluated data from TAVR patients at the Central Hospital Bad Berka, Germany. All decisions regarding the method of TAVR, the choice of prosthesis, and the access route were made by the institutional heart-team, which is comprised of cardiologists, cardiac surgeons, and anesthesiologists. Ergebnisse: In the first study, we included 25 patients with glomerular filtration rate (GFR) <30 mL/min/1.73 m2 who underwent TF-TAVR procedure with the Edwards Sapien balloon-expandable bio prostheses but without the use of contrast between September 2017 and September 2018. The results obtained were compared with data acquired from 73 matched patients (the control group), who underwent TF-TAVR with Edwards Sapien balloon-expandable bio prostheses with the standard technique using CM. We showed that TF-TAVR without the use of CM can be considered a safe and reproducible alternative technique. In the second study, we investigated the influence of BMI on the 1-year outcomes after TF-TAVR in 1609 high- and intermediate-risk TAVR patients who underwent the procedure between March 2014 and March 2018. BMI ≥ 25 kg/m2 was independently associated with lower 1 year mortality after TF-TAVR. The rate of vascular complications was higher in patients with BMI ≥ 25 kg/m2, which indicates the need for optimization of puncture technique and careful selection of closure devices in this group of patients. In the third study, we investigated the influence of functional impairment, as assessed by the BI, on outcomes 3-months after TF-TAVR. The procedures were performed, under general anesthesia, between January 2017 and January 2018 in 336 patients
Recommended from our members
Physiological monitoring in the complex multimorbid heart failure patient - Conclusions.
Comorbidities are increasingly recognized as crucial components of the heart failure syndrome. Main specific challenges are polypharmacy, poor adherence to treatments, psychological aspects, and the need of monitoring after discharge. The chronic multimorbid patient therefore represents a specific heart failure phenotype that needs an appropriate and continuous management over time. This supplement issue covers the key points of a series of meeting coordinated by the Heart Failure Association of the European Society of Cardiology (ESC), that have discussed the issues surrounding the effective monitoring of our ever more complex and multimorbid heart failure patients. Here, we present an overview of the complex issues from a healthcare delivery perspective
Das zyanotische Kind mit kardialer Erkrankung im Notfalldienst
Zusammenfassung: Im Gegensatz zu Erwachsenen mit vorwiegend pulmonalen Erkrankungen wie der chronisch obstruktiven Lungenerkrankung, entsteht bei Kindern eine zentrale Zyanose meist durch angeborene Herzfehler. Zyanotische Herzfehler kommen mit einer Häufigkeit von ca.13 pro 10.000Lebendgeburten vor. Dadurch, dass heutzutage auch komplexe Herzfehler erfolgreich palliiert werden, steigt die Wahrscheinlichkeit stetig an, im Rettungsdienst Kindern mit einer zentralen Zyanose zu begegnen. Ursachen für das untersättigte Blut in den großen Arterien können eine Minderperfusion der Lungen oder eine vermehrte Durchmischung von arteriellen mit venösem Blut über einen Rechts-Links-Shunt sein. Der beste Indikator einer zentralen Zyanose ist die Zunge, da sie reichlich vaskularisiert und frei von Pigmenten ist. Je nach Altersklasse ist eher eine primäre Volumentherapie oder eine großzügige Sauerstoffapplikation essenziell, oder aber auch keine Notfalltherapie notwendig. Nach der präklinischen Versorgung ist eine stationäre Einweisung unabdingbar, bevorzugt in ein Zentrum mit der Option der kinderintensivmedizinischen oder kinderkardiologischen Betreuun
Effizienter, spezifischer, sicherer : neues Zentrum für Zell- und Gentherapie an der Goethe-Universität
Stammzellen aus dem Knochenmark werden seit Jahrzehnten gegen Blutkrebs eingesetzt. In der Zukunft sollen auch andere Krankheiten mit Stammzellen und therapeutischen Genen behandelt werden. Die an der Goethe-Universität geleisteten Vorarbeiten zeigen, dass der Standort wie kaum ein anderer geeignet ist, diese neuen und maßgeschneiderten Verfahren voran zubringen
Bessere und schnellere Versorgung bei angeborenen Herzfehlern : Hessisches Kinderherzzentrum gegrĂĽndet
Die Kinderherzspezialisten der Universitätskliniken Frankfurt, Gießen und Marburg bündeln seit Dezember 2009 ihre Kräfte im Hessischen Kinderherzzentrum. Ziel ist es, Kinder mit angeborenen Herzfehlern noch besser und schneller zu behandeln
Mehrfache Auszeichnung für Ivan Dikic : zwei Preise und europäische Forschungsförderung
FĂĽr seine Forschungen zu dem Protein Ubiquitin, das unter anderem fĂĽr die Entstehung von Krebs von Bedeutung ist, erhielt Prof. Ivan Dikic innerhalb weniger Monate den Sir Hans Krebs-Preis der Medizinischen Hochschule Hannover sowie den Deutschen Krebspreis 2010
- …