2 research outputs found
Coexistence of autoantibodies and alloantibodies to red blood cells due to blood transfusions
Bisher wurde angenommen, dass Patienten mit einer AIHA vermehrt Alloantikörper
bilden. Es war nicht allgemein bekannt, dass Bluttransfusionen zu einer
Autoimmunisierung führen können. Aufgetretene Autoantikörper wurden oft als
„Begleitantikörper“ angesehen und das klinische Bild häufig mit der AIHA vom
Wärmetyp verwechselt. Um Transfusionszwischenfälle zu verhindern, wurden mit
diesem Hintergrund Transfusionen bei Patienten mit einer AIHA vermieden. Dies
bedeutete eine inadäquate Versorgung der Patienten und konnte bis zum Tod der
Patienten führen. In der vorliegenden Arbeit konnte gezeigt werden, dass
Bluttransfusionen nicht nur zu einer Alloimmunisierung, sondern auch zu einer
Autoimmunisierung führen können. Die Ergebnisse dieser Arbeit wurden
inzwischen durch weitere neue Studien von anderen Gruppen bestätigt.
Autoantikörper bei Patienten mit Alloantikörpern sind zumeist auf einen
Alloimmunisierungsprozeß zurückzuführen und sollten typischerweise nicht als
Alloimmunisierung von autoimmunisierten Patienten mißinterpretiert werden. Bei
den analysierten 717 Patienten mit Autoantikörpern und positiver
Transfusionsanamnese war bei 63 Patienten eine Autoimmunhämolytische Anämie
aufgetreten. Bei diesen 63 Patienten wurden bei 6 Patienten nach einer
Bluttransfusion Alloantikörper gefunden, von denen nur bei 3 Patienten
klinisch relevante Alloantikörper wie Anti-S und Anti-E nachgewiesen wurden.
In dieser Studie konnte gezeigt werden, dass Patienten mit einer AIHA ein
geringes Risiko haben, Alloantikörper zu entwickeln. Bei Patienten mit
Autoimmunhämolytischen Anämien vom Wärmetyp sind Besonderheiten zu beachten.
Die oft auffällige positive Kreuzprobe infolge freier antierythrozytärer
Autoantikörper im Serum der Patienten darf nicht eine lebensnotwendige
Transfusion verzögern oder verhindern. Bei lebensbedrohlichen hämolytischen
Krisen ist die Gabe von Erythrozytenkonzentraten unter entsprechender
Immunsuppression die schnellst wirksame Therapie. Begleitende Alloantikörper,
deren Diagnostik häufig zeitaufwendig ist, kommen eher selten vor. Die
mögliche Gefahr einer immunologischen Reaktion, ausgelöst durch Alloantikörper
ist jedoch nicht zu unterschätzen.Blood transfusion may induce autoimmune hemolytic anemia (AIHA) that may in
some instances be severe.1-6 In addition, 32 percent (weighted mean) of
patients with autoantibodies (AUTO) to red blood cells (RBCs) are associated
with alloantibodies (ALLO).6-16 These findings have led to the assumption that
patients with AIHA are easily alloimmunized after RBC transfusion. This
belief, however, is largely based on serologic findings without any
information pertaining to the clinical background of the patient. To date,
there has been no study that has investigated the incidence of
alloimmunization in patients with significant AIHA. Nevertheless, the fear
that ALLO might be masked by AUTO or might be developed in patients with AIHA
remains an area of confusion and causes delays in cases where blood
transfusion is required. From a serologic perspective, roughly 30 to 40
percent of these patients not only have a positive direct antiglobulin test
(DAT), but also both a positive indirect antiglobulin test (IAT) and a
crossmatch due to serum AUTO. Thus, the recommendation to exclude ALLO before
blood transfusion in patients with a positive cross-match due to AUTO17 cannot
be invariably realized, particularly in patients with severe AIHA and high-
titer serum AUTO due to a shortage of time and materials. This study will
demonstrate that the majority of cases of AUTO associated with ALLO were
simultaneously developed after blood transfusion. This study demonstrates that
blood transfusion appears to play a role in the majority of cases of AUTO
associated with ALLO. In contrast, alloimmunization in patients with AIHA
seems to be less frequent as the coincidence of AUTO and ALLO might suggest
Coexistence of autoantibodies and alloantibodies to red blood cells due to blood transfusion
BACKGROUND:
Autoantibodies (AUTO) to red blood cells (RBCs) are frequently associated with alloantibodies (ALLO). The mechanism for the coexistence of these antibodies is obscure.
STUDY DESIGN AND METHODS:
Between August 1998 and June 2006, all in- and outpatients of the Charité University Hospital, Berlin, with detectable AUTO were included in this study. Serologic examination was performed with standard techniques for the detection of RBC antibodies.
RESULTS:
A total of 717 patients were found to have AUTO, with ALLO observed in 200 of these patients (28%). The history of antibody production could be evaluated in 98 of the 200 patients. Both AUTO and ALLO were due to RBC transfusion in 73 cases (75%) and peripheral blood progenitor cell transplantation in 6 cases (6%). Nine (9%) patients were primarily alloimmunized and subsequently developed AUTO. The remaining 10 (10%) patients were primarily autoimmunized and later developed ALLO. Only 6 of these patients had chronic idiopathic autoimmune hemolytic anemia.
CONCLUSION:
The majority of AUTO associated with ALLO appears to be due to RBC transfusion that must be recognized as a major cause for autoimmunization