11 research outputs found
Early mobilisation in critically ill COVID-19 patients: a subanalysis of the ESICM-initiated UNITE-COVID observational study
Background
Early mobilisation (EM) is an intervention that may improve the outcome of critically ill patients. There is limited data on EM in COVID-19 patients and its use during the first pandemic wave.
Methods
This is a pre-planned subanalysis of the ESICM UNITE-COVID, an international multicenter observational study involving critically ill COVID-19 patients in the ICU between February 15th and May 15th, 2020. We analysed variables associated with the initiation of EM (within 72 h of ICU admission) and explored the impact of EM on mortality, ICU and hospital length of stay, as well as discharge location. Statistical analyses were done using (generalised) linear mixed-effect models and ANOVAs.
Results
Mobilisation data from 4190 patients from 280 ICUs in 45 countries were analysed. 1114 (26.6%) of these patients received mobilisation within 72 h after ICU admission; 3076 (73.4%) did not. In our analysis of factors associated with EM, mechanical ventilation at admission (OR 0.29; 95% CI 0.25, 0.35; p = 0.001), higher age (OR 0.99; 95% CI 0.98, 1.00; p ≤ 0.001), pre-existing asthma (OR 0.84; 95% CI 0.73, 0.98; p = 0.028), and pre-existing kidney disease (OR 0.84; 95% CI 0.71, 0.99; p = 0.036) were negatively associated with the initiation of EM. EM was associated with a higher chance of being discharged home (OR 1.31; 95% CI 1.08, 1.58; p = 0.007) but was not associated with length of stay in ICU (adj. difference 0.91 days; 95% CI − 0.47, 1.37, p = 0.34) and hospital (adj. difference 1.4 days; 95% CI − 0.62, 2.35, p = 0.24) or mortality (OR 0.88; 95% CI 0.7, 1.09, p = 0.24) when adjusted for covariates.
Conclusions
Our findings demonstrate that a quarter of COVID-19 patients received EM. There was no association found between EM in COVID-19 patients' ICU and hospital length of stay or mortality. However, EM in COVID-19 patients was associated with increased odds of being discharged home rather than to a care facility.
Trial registration ClinicalTrials.gov: NCT04836065 (retrospectively registered April 8th 2021)
Kapazität und Verkehrsablauf in Arbeitsstellen auf Autobahnen
Modelle zur Ermittlung der Kapazität und des Geschwindigkeitsverhaltens in Arbeitsstellen auf Autobahnen bilden eine wichtige Grundlage zur verkehrlichen Bewertung der Auswirkungen von Arbeitsstellen auf den Verkehrsablauf sowie zur Stauvermeidung. Im Rahmen der Arbeit wurden auf der Grundlage umfassender empirischer Erhebungen Modelle zur Ermittlung von Kapazitäten und q-v-Diagrammen für Arbeitsstellen auf Autobahnen unter unterschiedlichen Randbedingungen erarbeitet. Hierbei wurden maßgebende Einflussgrößen auf die Kapazität und den Verkehrsablauf innerhalb einer Arbeitsstelle identifiziert und relevante Kombinationen der maßgebenden Einflussgrößen analysiert. Mit den Ergebnissen der Untersuchung liegen standardisierte Kapazitätswerte und q-v-Diagramme für Arbeitsstellen auf Autobahnen vor, die für die Anwendung in modellbasierten Verfahren für die Baubetriebsplanung aufbereitet wurden und eine Prognose der Auswirkungen einer Arbeitsstelle auf den Verkehrsablauf ermöglichen
Determination of updated incentive bonuses for early completion in construction contracts
Die Beschleunigungsvergütung ist ein wichtiges Instrument zur Bauzeitverkürzung auf Bundesautobahnen. Die im HVA B-StB bislang angegebenen Nutzungsausfallkosten sind veraltet und stellen für die beschleunigte Durchführung von Baumaßnahmen keinen ausreichenden Anreiz dar.
Im Rahmen der Untersuchung erfolgte daher eine Erweiterung und Aktualisierung der Nutzungsausfallkostentabelle. Dazu wurden die arbeitsstellenbedingten Kostenveränderungen der Fahrtzeiten im fließenden Verkehr, der Fahrtzeitverluste, der Zuverlässigkeit des Verkehrsablaufs, des Unfallgeschehens, des Kraftstoffverbrauchs und der Schadstoffbelastung modellbasiert ermittelt.
Für typische Verkehrsführungen auf vier-, sechs- und achtstreifigen Autobahnen wurden tägliche volkswirtschaftliche Kosten sowie Mehrkosten als Differenz der Kosten im Zustand mit und ohne Arbeitsstelle für verschiedene Szenarien bestimmt. Anhand der Berechnungsergebnisse konnte der Einfluss der maßgebenden Randbedingungen hinsichtlich der Verkehrsnachfrage und der Kapazität mit und ohne Arbeitsstelle analysiert werden.
Basierend auf diesen Untersuchungen wurden zur Ermittlung aktualisierter Nutzungsausfallkosten Bezugsrandbedingungen festgelegt, mit denen ein möglichst großer Teil der Strecken des deutschen Autobahnnetzes abgedeckt wird. Im Ergebnis werden Nutzungsausfallkosten in Abhängigkeit vom DTV für 32 Arbeitsstellenverkehrsführungen in drei Tabellen für vier-, sechs- und achtstreifige Autobahnen angegeben, die zukünftig als Grundlage für die Vereinbarung von Bonus-Malus-Regelungen dienen können.The provision of incentives for early completion is an important measure for reducing construction times on federal motorways. The loss of use costs given in the current contracting guidelines HVA B-StB are out-dated and do not provide sufficient incentives for the early completion of road construction projects.
Within the investigation, the loss of use costs were therefore updated and extended. The model-based analysis included the economic costs due to a change of travel times, travel time losses, traffic reliability, accident occurrence, fuel consumption and pollutant load caused by work zones.
For typical work zone layouts on four-, six-, and eight-lane motorways, both daily economic costs and additional costs representing the difference between the costs with and without work zones were calculated for various scenarios. With these calculation results, the influence of decisive boundary conditions regarding the traffic demand and the capacity could be analyzed.
For the development of standardized loss of use costs, reference boundary conditions covering a large share of the German motorway network were defined and the updated loss of use costs were calculated. As a result, loss of use costs depending on the average annual daily traffic (AADT) for 32 work zone layouts are provided in three tables for four-, six-, and eight-lane freeways. These values can serve as a basis for future contractual provisions of incentive and disincentive bonuses for early completion
Verkehrsablauf und Verkehrssicherheit an Arbeitsstellen auf Autobahnen unter unterschiedlichen Randbedingungen
Im Rahmen der Untersuchung wurden Kapazitäten, q-v-Diagramme und Unfallkenngrößen für Arbeitsstellen längerer und kürzerer Dauer auf Autobahnen ermittelt. Die Ergebnisse können in die Parametrierung eines Verkehrsanalysesystems zur Bewertung der Auswirkungen von Arbeitsstellen auf den Verkehrsablauf und die Verkehrssicherheit im Rahmen der Baubetriebsplanung auf Bundesautobahnen einfließen.
Für die empirische Kapazitätsanalyse wurden Verkehrsdaten von Zählstellen im Zulauf von 40 Arbeitsstellen längerer Dauer und 111 Arbeitsstellen kürzerer Dauer mit unterschiedlichen Verkehrsführungen ausgewertet. Die Ermittlung der Kapazitäten und q-v-Diagramme an Arbeitsstellen längerer Dauer orientierte sich dabei an der Methodik zur Herleitung der Kapazitätswerte und q-v-Beziehungen im Handbuch für die Bemessung von Straßenverkehrsanlagen (HBS). Die Kapazität von Arbeitsstellen kürzerer Dauer wurde durch die Auswertung der Verkehrsstärken im Stauabfluss ermittelt. Aus den Ergebnissen der empirischen Analysen wurden standardisierte Kapazitätswerte abgeleitet. Als maßgebende Einflussgrößen auf die Kapazität von Arbeitsstellen längerer Dauer wurden die Lage innerhalb oder außerhalb von Ballungsräumen, das Vorhandensein einer Fahrbahnteilung, die Fahrstreifenbreite sowie der Schwerverkehrsanteil und die Steigung identifiziert. In Arbeitsstellen kürzerer Dauer bestimmen die Lage innerhalb oder außerhalb von Ballungsräumen und die Seite des Fahrstreifeneinzugs maßgeblich die Kapazität.
Für die Ermittlung von Unfallkostenraten und Unfallraten wurde das Unfallgeschehen in 141 Arbeitsstellen längerer Dauer und rund 21.000 Arbeitsstellen kürzerer Dauer mit unterschiedlichen Verkehrsführungen analysiert. Dabei erfolgte eine Betrachtung einzelner Bereiche innerhalb der Arbeitsstellen (Zulauf, Überleitung/Verschwenkung, Innenbereich, Rückleitung/Rückverschwenkung), für die differenzierte Unfallkostenraten und Unfallraten bestimmt wurden.Within the investigation, capacities, speed-flow relationships, crash rates for long-term and short-term freeway work zones were determined. The findings can be implemented into a new traffic analysis tool provided for application by German road authorities.
For the empirical capacity analysis, traffic data from loop detectors upstream of 40 long-term and 111 short-term work zones with different work zone layouts were analyzed. The capacity estimation for long-term work zones was based on the methodology used for the derivation of the design capacities provided in the German Highway Capacity Manual (HBS). For short-term work zones, valid capacity estimates were determined for the post-breakdown congestion outflow. From the results of the empirical analysis, standard capacities were derived. The lane widths, the existence of divided lanes, the longitudinal gradient as well as the share of commuters and heavy vehicles were identified as relevant parameters influencing the capacity of long-term work zones. For short-term work zones, the share of commuters and the side of the lane closure (left or right lane) influence the capacity.
For the determination of crash cost rates and crash rates, the crash occurrence at 141 short-term and about 21000 long-term work zones with different work zone layouts was analyzed. For individual sectors within the work zones (e.g. approaching area, crossover, interior area), differentiated crash cost rates and crash rates were determined
Das Lagemanagement des Robert Koch-Instituts während der COVID-19-Pandemie und der Austausch zwischen Bund und Ländern
The Robert Koch Institute (RKI) plays a central role in Germany in the management of health hazards of biological origin. The RKI's crisis management aims to contribute to protecting the health of the population in Germany in significant epidemic situations and to maintain the RKI's working ability over a long period of time even under high load. This article illustrates the crisis management of the RKI in general as well as during the COVID-19 pandemic. The generic RKI crisis management structures and the setup of the RKI emergency operations centre (EOC), their operationalisation in the context of the COVID-19 pandemic and the resulting challenges as of 31 October 2020 are described in this paper. The exchange between the federal and state governments during the pandemic is also described.The COVID-19 pandemic has led to extraordinary circumstances. During the epidemic situation, good communication and coordination has been essential, both within the RKI and with other federal or state authorities and expert groups. Under great pressure, the RKI produces and regularly updates recommendations, statements and assessments on various topics. To provide operational support for all COVID-19 related activities, an EOC was activated at the RKI. During the COVID-19 pandemic, there are various challenges regarding personnel and structures. It became apparent that good preparation (e.g. existing task descriptions and premises) has an important positive impact on crisis management
Co-infection and ICU-acquired infection in COIVD-19 ICU patients: a secondary analysis of the UNITE-COVID data set
Background: The COVID-19 pandemic presented major challenges for critical care facilities worldwide. Infections which develop alongside or subsequent to viral pneumonitis are a challenge under sporadic and pandemic conditions; however, data have suggested that patterns of these differ between COVID-19 and other viral pneumonitides. This secondary analysis aimed to explore patterns of co-infection and intensive care unit-acquired infections (ICU-AI) and the relationship to use of corticosteroids in a large, international cohort of critically ill COVID-19 patients.Methods: This is a multicenter, international, observational study, including adult patients with PCR-confirmed COVID-19 diagnosis admitted to ICUs at the peak of wave one of COVID-19 (February 15th to May 15th, 2020). Data collected included investigator-assessed co-infection at ICU admission, infection acquired in ICU, infection with multi-drug resistant organisms (MDRO) and antibiotic use. Frequencies were compared by Pearson's Chi-squared and continuous variables by Mann-Whitney U test. Propensity score matching for variables associated with ICU-acquired infection was undertaken using R library MatchIT using the "full" matching method.Results: Data were available from 4994 patients. Bacterial co-infection at admission was detected in 716 patients (14%), whilst 85% of patients received antibiotics at that stage. ICU-AI developed in 2715 (54%). The most common ICU-AI was bacterial pneumonia (44% of infections), whilst 9% of patients developed fungal pneumonia; 25% of infections involved MDRO. Patients developing infections in ICU had greater antimicrobial exposure than those without such infections. Incident density (ICU-AI per 1000 ICU days) was in considerable excess of reports from pre-pandemic surveillance. Corticosteroid use was heterogenous between ICUs. In univariate analysis, 58% of patients receiving corticosteroids and 43% of those not receiving steroids developed ICU-AI. Adjusting for potential confounders in the propensity-matched cohort, 71% of patients receiving corticosteroids developed ICU-AI vs 52% of those not receiving corticosteroids. Duration of corticosteroid therapy was also associated with development of ICU-AI and infection with an MDRO.Conclusions: In patients with severe COVID-19 in the first wave, co-infection at admission to ICU was relatively rare but antibiotic use was in substantial excess to that indication. ICU-AI were common and were significantly associated with use of corticosteroids