6 research outputs found
Evaluation of Horse Riding Simulator with Strengthening Training Program and Conventional Physiotherapy in treatment of Children with Spastic Diplegic Cerebral Palsy
Background: Cerebral Palsy is a group of disorders that affect the development and growth of the movement leading to the determination in the activities of the body, especially related to movements. These disorders occur as a result of damage or deterioration in certain parts of the brain.
Objective: To evaluate the effectiveness of horse riding simulator with strengthening training program on children with spastic diplegic cerebral palsy and comparing it with conventional physiotherapy program which is used in rehabilitation.
Patients and Methods: Thirty participants were recruited in this study, who were diagnosed with spastic diplegic cerebral palsy. Their ages between four and twelve years old, the children were randomly classified into three groups of interventions Horse Riding Simulator with Strengthening Training, Horse Riding Simulator with conventional physiotherapy and control group with conventional physiotherapy).for each intervention, the children receive 24 sessions three times a week, [Gross Motor Function Measure-66, pediatric balance scale, and Modified Modified Ashworth Scale] were used to evaluate children in all groups both pre and post each intervention.
Results: Post-intervention in the groups of horse riding simulator and strengthening training and horse riding with conventional physiotherapy shows significantly improved in gross motor function measures -66(P=0.021), (P=0.001) respectively, while no significant difference have been noted in conventional physiotherapy group. on the other hand, no significant improvement have been shown in all intervention groups in Pediatric Balance Scale. Furthermore, muscle tone reduced with a too small value of significant improvement in a group of horse riding simulator with strengthening training in adductor muscle of hip joint for right and left leg (P=0.052),(P=0.059) respectively, while no significant differences have been reported in other studies groups, there wasno significant improvement have been shown in muscle tone for knee extensor and ankle plantar flexors except too small values close to significant level in the ankle plantar flexors for the right leg in a group of horse riding with strengthening training (P= 0.050).
Conclusion: The evidence from this study confirmed that horse riding simulator with strengthening training has a positive effect on (GMFM-66) and could reduce spasticity in the muscle for children with spastic diplegia cerebral palsy
Periventrikuläre Leukomalazie und perinatale telenzephale Leukoenzephalopathie - ein und dieselbe Krankheit? : Eine neuropathologische Studie anhand von 10 Falldarstellungen
In dieser Arbeit wurden die Periventrikuläre Leukomalazie und die Perinatale Telenzephale Leukoenzephalopathie analysiert. Aus neuropathologischer Sicht sind diese beiden Krankheitsbilder deutlich voneinander abgrenzbar. Die PVL zeigt nekrotische Veränderungen, Axonauftreibungen, Astrogliose, Gitterzellen und ausschließlich eine Begrenzung auf die weiße Marksubstanz. Da die Veränderungen so deutlich und massiv sind, sich gut durch bildgebende Verfahren darstellen und mit klinischer Symptomatik korrelieren lassen, hat die PVL in der Klinik die größere Bedeutung. Dies wird in Zukunft auch so bleiben, und durch die Verbesserung der bildgebenden Verfahren in Kombination mit indirekten diagnostischen Möglichkeiten (EEG, Doppler, Sehtests) wird die Erkennung der PVL eine immer größere Rolle spielen. Die Neuropathologie wird sich wohl in Zukunft mit der terminologischen Unterscheidung zurechtfinden und diese beiden Krankheitsbilder genauer voneinander differenzieren müssen. Da durch die Autopsie das Gehirn viel genauer untersucht werden kann als mit bildgebenden Verfahren, ist eine genauere Differenzierung der einzelnen Fälle möglich. Wie in dieser Arbeit zu sehen, sind die PVL-Fälle nicht so häufig anzutreffen, wie die als PTL bezeichnete Gliose mit hypertrophen Astrozyten, akut geschädigten Gliazellen oder Amphophilen Globuli, oder auch nur mit einer dieser vergleichsweise milden Veränderungen. Wie der Fall John J. NI: 7611 Kapitel 11.10 (PTL) veranschaulicht, können auch bei diesen relativ geringen Hirngewebsveränderungen klinische Auffälligkeiten vorliegen, die nicht durch konventionelle diagnostische Maßnahmen zu erklären und zu erkennen ist. Den in der Literatur erwähnten klinischen Studien gelang es nicht, die klinischen Symptome der PVL 100 %ig mit den morphologischen Veränderungen in Einklang zu bringen. Hierbei werden nur Wahrscheinlichkeiten angegeben (siehe Kapitel 6 Diagnostik und Kapitel 7 Klinik), die den Einzelfall vernachlässigen. Es können also auch mildere pathologische Veränderungen als eine PVL zu einer klinischen Symptomatik führen. Natürlich gilt das auch umgekehrt, denn nicht jede PVL-Läsion muß zur klinischen Auffälligkeit führen. Die Wahrscheinlichkeiten einer gut diagnostizierbaren PVL mit Zysten lassen darauf schließen, daß sich klinische Auffälligkeiten manifestieren. Die Klinik ist also recht uneinheitlich und läßt für den Neuropathologen keine Rückschlüsse auf die zugrundeliegende Erkrankung zu. Wie ja bereits in Kapitel 6.7 Klinische Untersuchung erwähnt, ist die Früherkennung der Symptome von Bedeutung, um rechtzeitig fördernde Maßnahme (Physiotherapie, Mund- Eßtherapie, Sprachtherapie, psychosoziale Betreuung, Funktionstraining und Hilfsmittelversorgung) einzuleiten. Dabei kann die Diagnostik mit den verschiedenen Mitteln die Erklärung der Symptome plausibel machen, aber sie sind nicht immer korrelierbar. Selbstverständlich ist dann die klinische Symptomatik von größerer Bedeutung als die bildgebenden Verfahren. Die PTL, wie sie von Leviton und Gilles (1983) definiert ist, zeigt sich für den Neuropathologen deutlicher als für den Kliniker. Auch wenn die Autoren einen Oberbegriff schaffen wollten, legen sie sich in ihrer eigenen Arbeit von 1983 erneut fest und beschreiben die Veränderungen mit hypertrophen Astrozyten und Amphophilen Globuli als die Perinatale Telenzephale Leukoenzephalopathie (Levito
Quality of Life and Severe Neurological Disability.
The studies reported examined the feasibility of assessing QoL, and the factors that influence QoL perceptions, in persons with late-stage neurodegenerative illness. Residents with a range of diagnoses from the Royal Hospital for Neuro-disability, Putney, took part in five studies. The first assessed the psychometric properties of the SEIQoL-DW and the SF-36. The SEIQoL-DW, which measures QoL from the patient’s perspective, was valid and responsive to reported life changes within this population. The health-based SF-36 was unresponsive and produced floor and ceiling effects. The SEIQOL-DW was retained for use across studies 2 to 5. The relationship between social comparison processes, cognitive functioning and QoL was examined in study 2, results suggesting that cognitive ability to make comparisons and life changes influence the potentially negative consequences of making comparisons with one’s own past when evaluating present QoL. Memory ability also affected perceived QoL; individuals with autobiographical memory deficits reported a higher QoL than those without this deficit. Across studies 1 and 2, time spent outside and time spent in one-to-one company were frequently nominated areas on the SEIQoL-DW. Intervention studies 3 and 4 suggested that both these activities may improve patient QoL, whilst time spent on the ward unaccompanied may be detrimental to perceived QoL. Study 5 examined the feasibility of using the WHOQOL-BREF with persons with severe neurological disability. Results suggested that the WHOQOL-BREF may provide a useful alternative where reduced cognitive functioning limits the utility of the SEIQoL-DW. Additionally, further investigation of the relationship between comparison strategy and QoL assisted in the development of a theoretical model of social comparisons and QoL in persons with severe neurological disability. The present research demonstrates that it is possible validly to assess QoL within this population using a person-centred approach, and that this provides valuable information that may assist in enhancing individual patient QoL