16 research outputs found

    Die Intrakanale instrumentierung der Molaren

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    Molari zahtijevaju, zbog svojih morfoloških karakteristika, posebnu tehniku rada. Amputacijsko liječenje molara ne zadovoljava suvremene endodontske zahtjeve. Autor naglašava potrebu egzaktne intrakanalne instrumentacije i naročito upozorava na način i na poteškoće prilikom instrumentacije meziobukalnih kanala gornjih i donjih molara. Nerijetka pojava pulpnih konkremenata u molara, može djelomično, ili potpuno, onemogućiti instrumentaciju korijenskih kanala i dovesti u pitanje endodontski tretman. Pravovremeno uočavanje pulpolita u molara, pomoću rendgenske snimke, omogućava da se oni s lakoćom odstrane. U 195 kliničkih slučajeva liječenih molara, u razdoblju od pet godina, u više od 90% se mogla provesti kompletna instrumentacija i potpuno punjenje korijenskih kanala. Iako su u 67% tretiranih molara pacijenti bili starijii od 41 godine života, pa se mogla očekivati djelomična sklerozacija korijenskih kanala, mogla se izvršiti kompletna instrumentacija korijenskih kanala. Iz velikog broja kliničkih slučajeva, autor prikazuje četiri slučaja. Evidentni uspjesi u liječenju molara, upućuju da oni zahtijevaju egzaktni endodontski tretman.Due to their morphological characteristics molars require a special technique of work. Amputation treatment does not satisfy modern endodontic demands. The author points at the need for exact intracanal instrumentation and particularly at the difficulties in instrumentation of mesio-buccal canals of the upper and lower molars. A quite frequent occurrence of pulp concretions in molars can partly or totally disable the instrumentation of root canals as well as the whole endodontic treatment. An early detection of pulpolithes in molars by X-rays w ill enable their easy removal. In over 90% of 195 clinical cases with treated molars in a five year period the complete instrumentation and filling of root canals were carried out. Although in 67% of pa-tients with treated molars aged over 41 a partial sclerosis of root canals could have been expected, the complete instrumentation of root canals was successfully performed. The author presents four cases selected from a large number of clinical cases. Apparent successful treatments of molars show that they require an exact endodontic treatment.Die Molaren erfordern wegen ihrer monologischen Eigenschaften eine eigene Arbeitstechnik. Die Amputationsmethoden der Wurzelkanäle befriedigen nicht die zeitgemässen endodontischen Prinzipien. Der Autor betont die W ichtigkeit einer genauen intrakanälen Instrumentierung und macht auf die Schwierigkeit der Instrumentierung der mesiobukalen Kanäle bei oberen und unteren Molaren, aufmerksam. Die nicht seltene Erscheinung von Pulpakonkrementen in den Molaren kann teilweise oder vollständig die Instrumentierung der Wurzelkanäle verhindern, und das endodontische Traitement in Frage stellen. Die rechtzeitige Erkennung der Pulpoliten in Molaren mittels Röntgenaufnahmen ermöglicht diese ohne Schwierigkeit zu entfernen. Bei 195 klinischen Fällen von behandelten Molaren im Zeitraum von fünf Jahren, in über 90% der Fälle war es möglich eine vollständige Instrumentierung und eine vollständige Wurzelfüllung auszuführen. Trotz des Umstandes dass 67% der behandelten Patienten über 41 Jahre alt waren, und eine teilweise Verkalkung der Wurzelkanäle anzunehmen ist, konnte eine vollständige Instrumentierung ausgeführt werden. Aus einem grossen klinischen Material stellt der Autor 4 Fälle vor. Die evidenten Erfolge der Wurzelbehandlung der Molaren sind von eine einer genauen endodontischen Behandlung abhängig

    Die endodontische behandlung der Chronisch-Periapikalen prozesse an molaren

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    U svakodnevnoj stomatološkoj praksi se gotovo uvijek molari s periapeksnim procesima ekstrahiraju. Godinama se u Zavodu za bolesti zubi provodi drugačija doktrina, nastojeći da se sačuva sposobnost molara da vrše normalnu žvačnu funkciju. Amputacijsko tretiranje molara ne zadovoljava suvremeni endodontski tretman, zato autori upozoravaju da je potrebna egzaktna intraradikularna instrumentacija, kao preduvjet za uspješan zahvat na molarima, s kroničnim periapeksnim promjenama. Iz velikog broja kliničkih slučajeva, autori prikazuju nekoliko tipičnih primjera. Preporuča se navedena tehnika rada.In the everyday dental routine the molars with periapical inflammation are usually extracted. For years at the Faculty of Stomatology in Zagreb we are practicing another method trying to preserve the normal masticatory function of the molars. Amputation does not satisfy the modern endodontic approach, therefore the author points out the necessity of an exact intraradicular preparation as a condition sine qua non of a succesful treatment of the molars with chronical periapical alterations. Of a great number of clinical cases the autor choses some typical ones, and in conclusion reccomends the above mentioned technique.In der stomatologischen Praxis werden fast immer Molare mit periapikalen Prozessen extrahiert. An unserer Klinik für die konservative Zahnbehandlung sind w ir bestrebt Mahlzähne wegen ihrer Bedeutung für die Kaufunktion, möglichst zu erhalten. Die Pulpaamputation kann als zeitgemässe endodontische Behandlung nicht als zufriedenstellend angesehen werden. Der Autor betont die Notwendigkeit einer gewissenhaften intraradikulären Instrumentierung als Grundbedingung für die erfolgreiche Behandlung der Molaren mit chronischen periapikalen Veränderungen. Aus einer grossen Anzahl von klinischen Fällen werden einige typische Beispiele angeführt. Schliesslich wird die beschriebene Arbeitstechnik empfohlen

    Die Grundprinzipe der endodontischen Behandlung

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    U suvremenoj stomatologiji zauzima važno mjesto terapija pulpnih oboljenja i oštećenja. Sve više se ukazuje potreba egzaktne intraradikularne instrumentacije. Autor ističe mnoge objektivne i subjektivne faktore, koji otežavaju uspješan endodontski tretman i ukazuje na ooteškoće na koje zubni terapeut nailazi kod lateralnih zubi. On naglašava važnost očuvanja prvog, odnosno drugog, molara, koji služi protetičaru kao podesan nosač kod izrade fiksnog nadomjetka. Gubitkom molara smanjuje se međučeljusni prostor, što uvjetuje nefiziološki položaj čeljusnog zgloba, a kasnije atrofiju čeljusne zglobne kvržice. Mnogo favoriziranu metodu mortalne amputacije autor kritički ocjenjuje te preferira biopulpektomiju totalis kao jedinu ispravnu metodu rada.In modern stomatology, therapy of dental pulp diseases and injuries has an important place. The need for exaci intraradicular instrumentation has become more and more apparent. The author stresses many objective and subjective factors which render successful endodontic treatment difficult and mentions the difficulties encountered by the dentist in treating lateral teeth. The importance of preservation of the first and second molar is emphasized as these serve the prosthetist as a suitable carrier for the fixed replacement. Loss of the molars reduces the intermaxillary space which conditions a non-physio!ogic position of the maxillary joint and later atrophy of the condyloid process. The much favoured method of mortal amputation is critically assessed by the author who prefers a total biopulpectomy as the only correct method of work.In der zeitgsmässen Stomatologie nimmt die Therapie der Pulpaerkrankungen und -beschädigungen einen wichtigen Platz ein. Es wird immer mehr auf die Notwendigkeit einer präzisen intraradikulären Aufschliessung mittels Instrumente Gewicht gelegt. Der Autor hebt viele objektive und subjektive Faktoren, die den Erfolg der endodontischen Behandlung erschweren, hervor und weist auf die Schwierigkeiten die man bei der Behandlung der Seitenzähne begegnet, hin.Weiters wird die Bedeutung der Erhaltung des ersten, bzw. zweiten Molaren als Brückenträger, betont. Der Verlust von Molaren verringet den Kieferzwischenraum, was eine unphysiologische Stellung des Gelenkfortsatzes mit folgender Atrophie der Gelenkscheibe, hervorruft. Die viel bevorzugte Methode der mortalen Amputation wird kritisch bewertet und die totale Biopulpektomie als die einzig richtige Arbeitsmethode, bezeichnet

    Ein Fall von innerer Resorption des Wurzelkanals

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    Autori uvodno iznose novija saznanja o terminološkoj podjeli resorpcijskih promjena unutar zuba. Navode i etiologiju takvih promjena. Prikazuju tretman slučaja unutrašnje resorpcije korijenskog kanala lateralnog gornjeg sjekutića. Opisuju plan i način rada po fazama, što ilustriraju slikama.Introducing their paper authors mention the newer conceptions of the terminology of resorption inside a tooth. The aetiology is discussed. The treatment of resorption inside the upper second left incisor is described. The way of the therapy and the achievements are illustrated with X ray pictures.Einleitend werden neuere Aufassungen über Resorptionserscheinungen im Bereiche des Inneren des Zahnes zitiert. Auch die Aetiologie dieser Veränderungen wird angeführt. Es wird ein Fall einer inneren Resoption des Wurzelkanals beim oberen lateralen Schneidezahn beschrieben wobei der Plan der Behandlung und die Arbeitsweise mit Bildern ausführlich dokumentiert ist

    Die Variabilität der Anzahl der Wurzeln und der Wurzelkanäle des ersten und zweiten unteren Molaren

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    Autori u uvodu iznose podatke iz literature o broju korjenova i korijenskih kanala na donjem prvom i drugom molaru. Prekobrojni korjenovi prvog i drugog donjeg molara se pojavljuju, prema raznim autorima, u rasponu od 0,7—2 %. Uočeno je da je prekobrojni korijen prvog molara distolingvalan i da ima jedan korijenski kanal. Na drugom donjem molaru se prekobrojni korijen nalazi meziolingvalno i ima jedan korijenski kanal. Autori prikazuju dva klinička slučaja prekobrojnih korjenova na prvom i drugom molaru i njihovo egzaktno endodontsko tretiranje.The authors review the information found in literature about the number of roots and root canals in the lower first and second molars. According to several authors, there is between a 0.7 per cent to two per cent occurrence of surplus roots of lower first and second molars. It has been observed that the extra root in the lower first molar is distolingually located with one root canal, while in the lower second molar the surplus root is mesiolingually placed with one root canal. The authors discuss the clinical histories of two patients and the endodontic treatment they received.Vorerst werden Angaben aus der Literatur über die Anzahl der Wurzeln und Wurzelkanälen des ersten und žweiten unteren Molaren, angeführt. Die überzähligen Wurzeln am ersten und zweiten unteren Molar werden von verschiedenen Autoren mit 0,7 bis 2 % angegeben. Überzähligen Wurzeln am ersten Molar werden haupsächlich distolingual mit einem Kanal angetroffen. Am zweiten Molar befindet sich die überzählige Wurzel meistens mesioligual m it einem Wurzelkanal. Zwei klinische Falle von überzähligen Wurzeln am ersten und zweiten unteren Molar und ihre genaue endodontische Behandlung werden beschrieben

    Die Klinische anwendung von composite-materialien bei kavitaten der Klasse V.

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    Učestalost upotrebe složenih materijala u restorativnoj stomatologiji, zbog njihovih dobrih svojstava (transparentnost i tvrdoća), ponukala je atoure da provedu niz kliničkih istraživanja. Primjena složenih (composite) materijala ima svoju domenu naročito kad je riječ o ispunima na aproksimalnim plohama prednjih zuba i na karioznim defektima zubnih vratova, jer se oni odlikuju dobrim kemijskim svojstvima. Autori su primjenjivali Adaptic tvrtke Johnson & Johnson kao i Consise tvrtke 3M. Posebnom su tehnikom radili ispune, na cervikalnim predjelima sjekutića, očnjaka i pretkutnjaka. Autori navode, da su promatrajući ispune, nakon određenog vremena, ustanovili, da su ti ispuni imali određene i velike prednosti pred dosad upotrebljavanim materijalima. Na nekoliko slika prikazane su kariozne lezije na zubnim vratovima, način preparacije i definitivni ispuni tih kaviteta složenim materijalima. Zaključno autori iznose način aplikacije složenih materijala i preporučuju praktičarima njihovu primjenu.The incidence of the application of composite materials in restorative dentistry because of their good qualities (transparency and hardness) prompted the authors to undertake a number of clinical observations. The application of composite materials finds its articular sphere of influence in fillings on the approximate plane of the front teeth and in carious defects of the necks of the teeth since composite resins have shown to possess good chemical properties. The authors have applied Adaptic, manufactured by H. Johnson and Johnson and Consise, manufactured by 3 M. A special technique was applied in filling the cervical part of the incisors, canines and premolars. The authors mention that by examining the fillings after a certain period they established that these fillings showed definite and great advantages over the materials applied previously. Carious lesions of the tooth necks are shown on several photos, the manner of preparation and the final filling of these cavities by means of composite materials. The manner of application of composite materials is described in the conclusion and their application and their application recommended to practicians.Die häufige Anwendung der Composite-Materialien in der restaurativen Stomatologie wegen Ihrer gute Eigenschaften (Transparenz und Härte), hat die Autoren zu klinischen Beobachtungen veranlasst. Die Anwendung hat insbesondere ihre Indikation für Füllungen an approksimalen Flächen der Frontzähne und bei kariösen Zahnhalsdefekten. Zur Anwendung kamen Adaptic der Firma Johnson & Johnson , als auch Concise 3M. Eine speziele Technik wird für Füllungen in den Zahnhalsgegenden der Schneidezähne, Augenzähne und Prämolaren beschrieben. Die Kontrolle der Füllungen nach einer bestimmten Zeitperiode konnte die grossen Vorteile dieser Füllungen im Verhältnis zu den früher angewandten Materialien, feststellen. An einigen Abbildungen sind die kariösen Zahnhalsdefekte, die Präparationsart und die definitiven Füllungen dieser Kavitäten m it Composite-Materialien dargestellt. Abschliesend wird die Methode der Applikation dieser Materialien vorgebracht und ihre Anwendung in der allgemeinen Praxis empfohlen

    Die Korrektur gewisser ungenügender endodontischer Eingriffe

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    Autori u uvodu daju suvremenu definiciju uspješnog endodontskog zahvata. Naglašavaju da je osnovni i glavni cilj endodontske terapije potpuna evakuacija pulpnog tkiva, opskrba apikalnog foramena i totalna opturacija korijenskog kanala. Ukazuju zatim na česte greške u radu, koje nastaju najčešće uslijed nekompletne instrumentacije korijenskog kanala, što rezultira neadekvatnim ispunom kanala. U svom prikazu autori se ograničavaju na problematiku nedovoljne opturacije korijenskog kanala, jer je praktičar u dilemi, kako da takav zub tretira. Autori opisuju svoj način rada — odstranjivanje nedovoljnog ispuna, temeljitu instrumentaciju korijenskog kanala i dobru opskrbu kanala. Iz većeg broja uspješno tretiranih zubi autori prikazuju nekoliko slučajeva, koristeći se pritom rendgenogramom prije, za vrijeme zahvata i poslije njega. Navode da je njihova metoda rada bila uspješna i preporučaju je praktičarima.A contemporary definition of a successful endodontic intervention is given by the authors in the introduction. They emphasize that the fundamental and chief aim of endodontic therapy is complete removal of the pulp tissue, supply of the apical foramen and total obturation of the root canal. The authors mention frequent errors at work which occur most often because of incomplete instrumentation of the root canal, resulting in an inadequately filled root canal. In their review the authors limit themselves to the problems of inadequate filling of the root canal because the practician is in a dilemma as to how to treat such a tooth. The authors describe their method of work that is the removal of the inadequate filling, thorough instrumentation of the root canal and good supply of the canal. From a large number of successfully treated teeth the authors have selected a few cases, making use of a roentgenogram taken before, during and after the treatment had been completed. They stated that their method of work was successful and recommend it to the practicians.Eingangs heben die Autoren hervor, dass das Hauptziel einer endodontischer Behandlung die vollständige Entfernung des Pulpagewebes, die Versorgung der apikalen Öffnung und die vollkommene Verschliessung des Wurzelkanals ist. Fehler entstehen häufig infolge der ungenügenden Vorbereitung des Wurzelkanals, was eine unvollständige Füllung zur Folge hat. Die Autoren beschreiben ihr System der Entfernung von unvollständigen Füllungen, gründlicher Aufschliessung und guter Versorgung des Wurzelkanals, weil sie von grosser praktischer Bedeutung ist. An einigen Fällen, ausgewählt aus einer grossen Anzahl von erfolgreich behandelten, und an Hand von Röntgenogrammen vor, während und nach der Behandlung, beweisen die Autoren dass ihr System erfolgreich ist

    Die Klinische anwendung von composite-materialien bei kavitaten der Klasse V.

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    Učestalost upotrebe složenih materijala u restorativnoj stomatologiji, zbog njihovih dobrih svojstava (transparentnost i tvrdoća), ponukala je atoure da provedu niz kliničkih istraživanja. Primjena složenih (composite) materijala ima svoju domenu naročito kad je riječ o ispunima na aproksimalnim plohama prednjih zuba i na karioznim defektima zubnih vratova, jer se oni odlikuju dobrim kemijskim svojstvima. Autori su primjenjivali Adaptic tvrtke Johnson & Johnson kao i Consise tvrtke 3M. Posebnom su tehnikom radili ispune, na cervikalnim predjelima sjekutića, očnjaka i pretkutnjaka. Autori navode, da su promatrajući ispune, nakon određenog vremena, ustanovili, da su ti ispuni imali određene i velike prednosti pred dosad upotrebljavanim materijalima. Na nekoliko slika prikazane su kariozne lezije na zubnim vratovima, način preparacije i definitivni ispuni tih kaviteta složenim materijalima. Zaključno autori iznose način aplikacije složenih materijala i preporučuju praktičarima njihovu primjenu.The incidence of the application of composite materials in restorative dentistry because of their good qualities (transparency and hardness) prompted the authors to undertake a number of clinical observations. The application of composite materials finds its articular sphere of influence in fillings on the approximate plane of the front teeth and in carious defects of the necks of the teeth since composite resins have shown to possess good chemical properties. The authors have applied Adaptic, manufactured by H. Johnson and Johnson and Consise, manufactured by 3 M. A special technique was applied in filling the cervical part of the incisors, canines and premolars. The authors mention that by examining the fillings after a certain period they established that these fillings showed definite and great advantages over the materials applied previously. Carious lesions of the tooth necks are shown on several photos, the manner of preparation and the final filling of these cavities by means of composite materials. The manner of application of composite materials is described in the conclusion and their application and their application recommended to practicians.Die häufige Anwendung der Composite-Materialien in der restaurativen Stomatologie wegen Ihrer gute Eigenschaften (Transparenz und Härte), hat die Autoren zu klinischen Beobachtungen veranlasst. Die Anwendung hat insbesondere ihre Indikation für Füllungen an approksimalen Flächen der Frontzähne und bei kariösen Zahnhalsdefekten. Zur Anwendung kamen Adaptic der Firma Johnson & Johnson , als auch Concise 3M. Eine speziele Technik wird für Füllungen in den Zahnhalsgegenden der Schneidezähne, Augenzähne und Prämolaren beschrieben. Die Kontrolle der Füllungen nach einer bestimmten Zeitperiode konnte die grossen Vorteile dieser Füllungen im Verhältnis zu den früher angewandten Materialien, feststellen. An einigen Abbildungen sind die kariösen Zahnhalsdefekte, die Präparationsart und die definitiven Füllungen dieser Kavitäten m it Composite-Materialien dargestellt. Abschliesend wird die Methode der Applikation dieser Materialien vorgebracht und ihre Anwendung in der allgemeinen Praxis empfohlen

    Pulpa-dentikel und die Wurzelkanalaufschliessung

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    U uvodnom dijelu autori opisuju različita mišljenja o etiologiji, građi i lokalizaciji pulpnih konkremenata. Autori su ispitivali lokalizaciju vidljivih pulpolita na jednokorijenskim i višekorijenskim zubima i u kojoj mjeri oni otežavaju intraradikularnu instrumentaciju. Od 64 pulpolita nađenih kod 32 pacijenta, 48 je bilo lokalizirano u kavumu pulpe lateralnih zubi, a 16 na jednokorijenskim zubima, većinom lokaliziranih u koronarnom dijelu korjenskog kanala. Autori su kod dva prikazana slučaja opisali najprikladniji način odstranjivanja dentikla. Svaka faza rada kod oba slučaja može se pratiti na pojedinim slikama. Autori naglašavaju da nedijagnosticirani pulpoliti prije endodontskog zahvata otežavaju intraradikularnu instrumentaciju. Autori smatraju da učestalost pulpolita u pulpnoj šupljini treba upozoravati praktičara i na tu objektivnu poteškoću prilikom terapije endodonta.In the introductory part the authors list different opinions about the etiology, structure and localization of pulp stones. The authors investigated the localization of visible pulpoliths in single and multirooted teeth and to what extent pulp stones make intraradicular instrumentation more difficult. Od the 64 pulpoliths found — in 32 patients, 38 were localized in the cavum of the pulp in the lateral teeth and 16 in frontal teeth, mostly localized in the coronary part of the root canal.In two of the cases presented the authors described the most suitable way of removing denticles. Each phase of the work may be observed by individual pictures of both cases. The authors emphasize that pulpoliths not diagnosed prior to the endodontic intervention make intraradicular instrumentation more difficult. The authors consider that the incidence of pulpoliths in the pulp cavity should warn the practician of this objective difficulty when treating the pulp.Es wurde die Lokalisation der sichtbaren Dentikel in ein- und mehrwurzeligen Zähnen auf ihre Bedeutung für die Wurzelkanal-aufschliessung geprüft. Bei 32 Patienten wurden 64 Pulpolithe festgestellt, davon befanden sich 48 im Pulpakavum der Seitenzähne, 16 in einwurzeligen Zähnen, zumeist im koronaren Anteil des Wurzelkanals. An zwei Fallen wurde der zweckmässige Vorgang der Dentikelentfernung bescrieben. An Hand von Abbildungen kann man die Arbeitsphasen verfolgen. Nicht diagnostizierte Pulpolithe erschweren die Arbeit mit intraradikulären Instrumenten. Die Autoren sind der Meinung, dass das häufige Vorkommen der Pulpakonkremente in der Pulpakammer den Praktiker auf die Schwierigkeiten bei der Wurzelbehandlung aufmerksam machen soll

    Neuroimaging Methods in the Diagnosis of Stroke

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