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    Majorana edge states in interacting one-dimensional systems

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    We show that one-dimensional electron systems in proximity of a superconductor that support Majorana edge states are extremely susceptible to electron-electron interactions. Strong interactions generically destroy the induced superconducting gap that stabilizes the Majorana edge states. For weak interactions, the renormalization of the gap is nonuniversal and allows for a regime, in which the Majorana edge states persist. We present strategies how this regime can be reached.Comment: 4.2 page, 1 figur

    A comparison of medical education in Germany and the United States: From applying to medical school to the beginnings of residency

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    Both Germany and the United States of America have a long tradition of science and medical excellence reaching back as far as the nineteenth century. The same tribute must be paid to the medical educational system in both countries. Despite significant initial similarities and cross-inspiration, the paths from enrolling in a medical university to graduating as a medical doctor in Germany and the US seem to have become much different. To fill a void in literature, the authors' objective therefore is to delineate both structures of medical education in an up-to-date review and examine their current differences and similarities. Recent medical publications, legal guidelines of governmental or official organizations, articles in media, as well as the authors' personal experiences are used as sources of this report.Tuition loans of over 200,000arenotuncommonforstudentsintheUSaftergraduatingfrommedicalschools,whichareoftenprivateinstitutions.InGermany,however,thevastmajorityofmedicaluniversitiesaretaxfundedand,forthisreason,freeoftuition.Significantdifferencesandsurprisinglymultiplesimilaritiesexistbetweenthesetwosystems,despiteonedependingongovernmentandtheotheronprivateorganizations.Germanycurrentlyemploysanintegratedmedicalcurriculumthattypicallybeginsrightafterhighschoolandconsistsofa2yearlongpreclinicalsegmentteachingbasicsciencesanda4yearclinicalsegmentleadingmedicalstudentstothepracticalaspectsofmedicine.Ontheotherhand,theUSeducationisatwostageprocess.AftersuccessfulcompletionofaBachelorsdegreeincollege,anAmericanstudentgoesthrougha4yearmedicalprogramencompassing2yearsofbasicscienceand2yearsofclinicaltraining.Inthisreview,wewilladdresssomeofthesesimilaritiesandmajordifferences.DeutschlandunddieVereinigtenStaatenvonAmerikahabenbeideeinelangeTraditionderNaturwissenschaftundmedizinischenExzellenz,diebisweitindasneunzehnteJahrhundertzuru¨ckreicht.DengleichenTributmussmandenmedizinischenAusbildungssystemenbeiderLa¨nderzollen.TrotzzuBeginnbedeutsamerA¨hnlichkeitenundgewisserQuerinspirationscheinensichdieWegevonderImmatrikulationaneinermedizinischenFakulta¨tbiszumStudienabschlussalsArztinDeutschlandunddenUSAgetrenntzuhaben.UmeineLu¨ckeinderFachliteraturzuschließen,istdasZielderAutoren,diebeidenStrukturendermedizinischenAusbildungmittelseineraktuellenU¨bersichtsschriftdarzustellenundderenUnterschiedeundGemeinsamkeitenzuuntersuchen.DieneustenmedizinischenPublikationen,verbindlicheRichtlinienvonamtlichenoderoffiziellenOrganisationen,ArtikelinderPresse,aberauchdieperso¨nlichenErfahrungenderAutorendienenalsQuellenfu¨rdieseArbeit.Studienkreditevonu¨ber200,000 are not uncommon for students in the US after graduating from medical schools, which are often private institutions. In Germany, however, the vast majority of medical universities are tax-funded and, for this reason, free of tuition. Significant differences and surprisingly multiple similarities exist between these two systems, despite one depending on government and the other on private organizations. Germany currently employs an integrated medical curriculum that typically begins right after high school and consists of a 2-year long pre-clinical segment teaching basic sciences and a 4-year clinical segment leading medical students to the practical aspects of medicine. On the other hand, the US education is a two-stage process. After successful completion of a Bachelor's degree in college, an American student goes through a 4-year medical program encompassing 2 years of basic science and 2 years of clinical training. In this review, we will address some of these similarities and major differences.Deutschland und die Vereinigten Staaten von Amerika haben beide eine lange Tradition der Naturwissenschaft und medizinischen Exzellenz, die bis weit in das neunzehnte Jahrhundert zurückreicht. Den gleichen Tribut muss man den medizinischen Ausbildungssystemen beider Länder zollen. Trotz zu Beginn bedeutsamer Ähnlichkeiten und gewisser Querinspiration scheinen sich die Wege von der Immatrikulation an einer medizinischen Fakultät bis zum Studienabschluss als Arzt in Deutschland und den USA getrennt zu haben. Um eine Lücke in der Fachliteratur zu schließen, ist das Ziel der Autoren, die beiden Strukturen der medizinischen Ausbildung mittels einer aktuellen Übersichtsschrift darzustellen und deren Unterschiede und Gemeinsamkeiten zu untersuchen. Die neusten medizinischen Publikationen, verbindliche Richtlinien von amtlichen oder offiziellen Organisationen, Artikel in der Presse, aber auch die persönlichen Erfahrungen der Autoren dienen als Quellen für diese Arbeit.Studienkredite von über 200.000 sind nicht selten für Studenten in den USA nach deren Abschluss an einer medizinischen Hochschule, die meist in privatem Eigentum ist. In Deutschland dagegen ist die große Mehrheit der Universitäten mit medizinischen Fakultäten in öffentlicher Hand, aus Steuern finanziert und deshalb frei von Studiengebühren. Signifikante Unterschiede doch auch überraschenderweise eine Reihe von Ähnlichkeiten existieren zwischen den Systemen der zwei Länder, obwohl eines von privaten Einrichtungen und das andere von staatlichen Hochschulen abhängig ist. Deutschland verwendet aktuell ein ganzheitliches medizinisches Curriculum, das klassischerweise direkt nach dem Abitur beginnt und aus zwei Jahren vorklinischer und vier Jahren klinischer Ausbildung besteht, wobei letzteres die Studenten an die praktischen Aspekte der Medizin heranführen soll. Auf der anderen Seite herrscht in den USA ein zweistufiger Ausbildungsprozess. Nach erfolgreichem Erreichen eines Bachelorgrads im College führt der Weg eines amerikanischen Studenten durch ein vierjähriges Medizinstudium, welches aus zwei Jahren Grundlagenlehre und zwei Jahren klinischer Ausbildung besteht. In dieser Überblicksarbeit werden wir uns mit einigen dieser Gemeinsamkeiten und Hauptunterschiede befassen

    Do Individual Index Futures Investors Destabilize the Underlying Spot Market?

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    This paper investigates the impact of introducing index futures trading on the volatility of the underlying stock market. We exploit a unique institutional setting in which presumably uninformed individuals are the dominant trader type in the futures markets. This enables us to investigate the destabilization hypothesis more accurately than previous studies do and to provide evidence for or against the in uence of individuals trading in index futures on spot market volatility. To overcome econometric shortcomings of the existing literature we employ a Markov-switching-GARCH approach to endogenously identify distinct volatility regimes. Our empirical evidence for Poland surprisingly suggests that the introduction of index futures trading does not destabilize the spot market. This nding is robust across 3 stock market indices and is corroborated by further analysis of a control group.Individual Investors, Uninformed Trading, Stock Index Futures, Emerging Capital Markets, Stock Market Volatility, Markov-Switching-GARCH Model
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