46 research outputs found

    No DNN Left Behind: Improving Inference in the Cloud with Multi-Tenancy

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    With the rise of machine learning, inference on deep neural networks (DNNs) has become a core building block on the critical path for many cloud applications. Applications today rely on isolated ad-hoc deployments that force users to compromise on consistent latency, elasticity, or cost-efficiency, depending on workload characteristics. We propose to elevate DNN inference to be a first class cloud primitive provided by a shared multi-tenant system, akin to cloud storage, and cloud databases. A shared system enables cost-efficient operation with consistent performance across the full spectrum of workloads. We argue that DNN inference is an ideal candidate for a multi-tenant system because of its narrow and well-defined interface and predictable resource requirements

    High-brightness electron beam evolution following laser-based cleaning of a photocathode

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    Laser-based techniques have been widely used for cleaning metal photocathodes to increase quantum efficiency (QE). However, the impact of laser cleaning on cathode uniformity and thereby on electron beam quality are less understood. We are evaluating whether this technique can be applied to revive photocathodes used for high-brightness electron sources in advanced x-ray free-electron laser (FEL) facilities, such as the Linac Coherent Light Source (LCLS) at the SLAC National Accelerator Laboratory. The laser-based cleaning was applied to two separate areas of the current LCLS photocathode on July 4 and July 26, 2011, respectively. The QE was increased by 8–10 times upon the laser cleaning. Since the cleaning, routine operation has exhibited a slow evolution of the QE improvement and comparatively rapid improvement of transverse emittance, with a factor of 3 QE enhancement over five months, and a significant emittance improvement over the initial 2–3 weeks following the cleaning. Currently, the QE of the LCLS photocathode is holding constant at about 1.2×10^{-4}, with a normalized injector emittance of about 0.3  μm for a 150-pC bunch charge. With the proper procedures, the laser-cleaning technique appears to be a viable tool to revive the LCLS photocathode. We present observations and analyses for the QE and emittance evolution in time following the laser-based cleaning of the LCLS photocathode, and comparison to the previous studies, the measured thermal emittance versus the QE and comparison to the theoretical model

    Poboljšan postupak sinteze nekih novih 1,3-diaril-2-propen-1-ona koristeći PEG-400 kao reciklirajuće otapalo i njihovo antimikrobno vrednovanje

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    A simple and convenient route is described for the synthesis of novel hetero 1,3-diaryl-2-propen-1-ones (chalcones) by using recyclable poly PEG-400 as an alternative reaction solvent. The reaction is clean with excellent yield, shorter reaction time and reduces the use of volatile organic compounds (VOCs). All the synthesized compounds were evaluated for their antimicrobial activities against several pathogenic representatives.Opisana je jednostavna i pogodna metoda sinteze novih hetero 1,3-diaril-2-propen-1-ona (kalkona) koristeći poli(etilenglikol) (PEG-400) kao alternativno otapalo. Reakcija je jednoznačna, a uporaba hlapljivih organskih otapala je smanjena. Iskorištenja na produktima su visoka, a reakcijska vremena kraća. Svi sintetizirani spojevi testirani su na antimikrobno djelovanje na nekoliko patogenih mikroorganizama

    Die Ballon-Okklusionsangiographie der Pulmonalarterien bei chronischer pulmonaler Hypertonie

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    Die chronische pulmonale Hypertonie ist eine seltene Erkrankung, die heute noch als unheilbar gilt. Die therapeutischen Möglichkeiten haben sich in den letzten Jahren rasant weiterentwickelt und orientieren sich an der Pathogenese und an den Befunden aus der bildgebenden Diagnostik. Diese muss in ihren Möglichkeiten der differentialdiagnostischen Eingrenzung zugrundeliegender Ursachen der pulmonalen Hypertonie Schritt halten. Insbesondere die Ergebnisse der intraarteriellen Pulmonalisangiographie als Referenzmethode in der Bildgebung der Lungen-strombahn haben meist unmittelbare therapeutische Konsequenz, z.B. ob ein Patient für eine pulmonale Thrombendarteriektomie gegeignet ist oder nicht. Wir haben überprüft, ob die selektive pulmonale Ballon-Okklusionsangiographie als Erweiterung der standardisierten Übersichtsangiographie die Differentialdiagnose z.B. der embolischen (CTEPH) gegenüber der nichtembolischen (NoCTEPH) Erkrankung verbessert. Zu diesem Zweck wurden Untersuchungen von 50 Patienten bestehend aus jeweils einer konventionellen Übersichtsangiographie und der ergänzenden Ballon-Okklusionsangiographie retrospektiv nach einem standardisierten Studienprotokoll ausgewertet. Zunächst wurde eine digitale Subtraktionsangiographie der Pulmonalarterien angefertigt. Anschließend führten wir einen weichen Latex-Ballonkatheter in Segment- oder Subsegmentarterien ein. Dann entfalteten wir den Ballon, um die sondierte Arterie zu verschließen und injizierten jeweils 10 bis 15 ml Kontrastmittel, um die kleinen peripheren Gefäße sichtbar zu machen. 13 Patienten litten an einer nichtthrombembolischen Form der chronischen pulmonalen Hypertonie. Bei 36 von 37 Patienten mit CTEPH fanden wir organisiertes embolisches Material als irreguläre Stenosen, Verschlüsse oder Strickleitersysteme (Webs und Bands). In der Darstellung dieser pathologischen Befunde war die Ballon-Okklusionsangiographie der Übersichtsangiographie sowohl qualitativ als auch quantitativ überlegen. Nach unseren Daten entdeckt die Ballon-Okklusionsangiographie in etwa bei jedem fünften Patienten mit negativer Übersichtsangiographie wenigstens ein thrombembolisches Residuum, sie steigert somit als Verfeinerung der Methode die Sensitivität der Pulmonalisangiographie. Generell stellte sie 2,7 bis 3,6 Aufteilungsgenerationen der peripheren Gefäße mehr dar als die konventionelle selektive DSA. Außerdem fanden wir bei 17 Patienten Kollateralgefäße zu den peripheren Segmenten von zentral verschlossenen Pulmonal-arterien. Dieses Phänomen war nur in der Ballon-Okklusionsangiographie zu beobachten und erwies sich als spezifisch für Patienten mit thrombembolischer pulmonaler Hypertonie. Der Befund ist insofern erstaunlich, als dass Pulmonalarterien eigentlich als funktionelle Endarterien ohne Anastomosen zu Nachbararterien beschrieben werden. Bei 11 Patienten fanden sich Anastomosen zu subpleuralen Bronchialarterien. Dieses bereits bekannte Phänomen steht nach unseren Daten in keinem Zusammenhang mit einer bestimmten Erkrankung und ist somit als unspezifisches Merkmal der chronischen pulmonalen Hypertonie zu deuten. In drei Fällen konnten histologisch postkapilläre Formen der pulmonalen Hypertonie (zweimal pulmonale veno-okklusive Erkrankung (PVOD), einmal primäre kapilläre Hämangiomatose) gesichert werden. Bei diesen Patienten zeigte die Ballon-Okklusionsangiographie eine Füllung der Lungenvenen ohne angiographisch sichtbare Anfärbung des Kapillarbettes (fehlende Parenchymanfärbung). Die geschilderten Erkenntnisse aus unserer Studie lassen sich für die Praxis wie folgt zusammenfassen: 1. Die Ballon-Okklusionsangiographie verbessert die Visualisierung der peripheren Pulmonalarterien. 2. Sie erleichtert die Detektion und Lokalisation thrombembolischer Residuen 3. Sie hilft bei der Differentialdiagnose zwischen thrombembolischer und nicht-thrombembolischer chronischer pulmonaler Hypertonie. 4. Vorher unsichtbare Anastomosen und Kollateralgefäße werden sichtbar. 5. Venöse Füllung ohne Parenchymanfärbung ist offensichtlich ein Zeichen der Parenchymerkrankung; diese Konstellation ist bei Patienten mit chronischer pulmonaler Hypertonie möglicherweise ein Hinweis auf das Vorliegen der pulmonalen venookklusiven Erkrankung (PVOD) oder der primären kapillären Hämangiomatose (PCH). 6. Die selektive Ballon-Okklusionsangiographie segmentaler Pulmonalarterien verbessert in Zusammenschau mit der Computertomographie die Zuverlässigkeit in der Selektion von Kandidaten für eine pulmonale Thrombendarteriektomie oder eine Prostazyklintherapie.Purpose: Test the ability of selective balloon occlusion angiography of pulmonary segmental arteries in the differential diagnosis of chronic pulmonary hypertension: embolic vs. non-embolic disease, pulmonary capillary hemangiomatosis, and venoocclusive disease. Methods and Materials: In 50 patients with pulmonary hypertension, digital subtraction angiography (DSA) of pulmonary arteries were used to assist in the selection of candidates appropriate for thrombo-endarterectomy. In addition to these standard methods, we introduced a soft latex balloon catheter into segmental arteries, inflated the balloon to occlude the artery, and injected 10 to 15 ml contrast medium to visualize small peripheral vessels as completely as possible. Results: 13 patients suffered from non-embolic pulmonary hypertension. In 36 of 37 patients with embolic pulmonary hypertension organizing embolic material was depicted as irregular narrowing or occlusion of pulmonary arteries, and weblike strictures. In all of these patients occlusion technique revealed more tiny webs or organized micro emboli in small peripheral arteries. According to our data balloon occlusion angiography discovers in every fifth patient showing a negative conventional pulmonary angiography at least one thromboembolic residuum and thus increases as a sophisticated method the sensitivity of the pulmonary angiography. Generally, occlusion technique revealed additional 2,7 to 3,6 ramifications of peripheral vessels in comparison to conventional selective DSA. Unexpectedly, we found in 11 patients anastomoses to bronchial arteries and in 17 patients collateral vessels to the peripheral segments of centrally occluded pulmonary arteries. These findings are astonishing, because pulmonary arteries are believed ramifying dichotomically without anastomoses. Obviously, there are alterations of pulmonary perfusion, which overcome normal anatomy. 3 patients with characteristic CT signs of interstitial disease (poorly defined nodular opacities and septal lines) underwent lung biopsy: 2 cases of venoocclusive disease, 1 case of pulmonary capillary hemangiomatosis. Occlusion angiography in these 3 patients revealed filling of veins without opacification of capillaries (failing parenchymal phase). Conclusion: Balloon occlusion technique improves the visualization of peripheral pulmonary arteries. Differential diagnosis of embolic and non-embolic pulmonary hypertension is facilitated. Previously invisible anastomoses and collateral vessels become visible. Venous filling without capillary opacification is apparently a sign of parenchymal disease; in patients with chronic pulmonary hypertension it might be a hint at venoocclusive disease or pulmonary capillary hemangiomatosi

    High burst high stretch paper from scan hemp and linseed flax

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    This note describes the investigation which lead to the result that scan hemp fibre and linseed flax fibre under proper conditions give paper of much higher stretch than coconut fibre
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