89 research outputs found

    Temporary ectropion therapy by adhesive taping: a case study

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    <p>Abstract</p> <p>Introduction</p> <p>Various surgical procedures are available to correct paralytic ectropion, which are applied in irreversible facial paresis. Problems occur when facial paresis has an unclear prognosis, since surgery of the lower eyelid is usually irreversible. We propose a simple method to correct temporary ectropion in facial palsy by applying an adhesive strip.</p> <p>Patients and methods</p> <p>Ten patients with peripheral facial paresis and paralytic ectropion were treated with an adhesive strip to correct paralytic ectropion. We used "Steri-Strips" (45 × 6.0 mm), which were taped on the carefully cleaned skin of the lower eyelid and of the adjacent zygomatic region until the prognosis of the paresis was clarified. In addition to the examiner's evaluation of the lower lacrimal point in the lacrimal lake, subjective improvement of the symptoms was assessed using a visual analogue scale (VAS, 1–10).</p> <p>Results</p> <p>9 patients reported a clear improvement of the symptoms after adhesive taping. There was a clear regression of tearing (VAS (median) = 8; 1 = no improvement, 10 = very good improvement), the cosmetic impairment of the adhesive tape was low (VAS (median) = 2.5; 1 = no impairment, 10 = severe impairment) and most of the patients found the use of the adhesive strip helpful. There was slight reddening of the skin in one case and well tolerated by the facial skin in the other cases.</p> <p>Conclusion</p> <p>The cause and location of facial nerve damage are decisive for the type of surgical therapy. In potentially reversible facial paresis, procedures should be used that are easily performed and above all reversible without complications. Until a reliable prognosis of the paresis can be made, adhesive taping is suited for the temporary treatment of paralytic ectropion. Adhesive taping is simple and can be performed by the patient.</p

    Virtual Field Studies: Conducting Studies on Public Displays in Virtual Reality

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    Field studies on public displays can be difficult, expensive, and time-consuming. We investigate the feasibility of using virtual reality (VR) as a test-bed to evaluate deployments of public displays. Specifically, we investigate whether results from virtual field studies, conducted in a virtual public space, would match the results from a corresponding real-world setting. We report on two empirical user studies where we compared audience behavior around a virtual public display in the virtual world to audience behavior around a real public display. We found that virtual field studies can be a powerful research tool, as in both studies we observed largely similar behavior between the settings. We discuss the opportunities, challenges, and limitations of using virtual reality to conduct field studies, and provide lessons learned from our work that can help researchers decide whether to employ VR in their research and what factors to account for if doing so

    Structured inquiry-based learning: Drosophila GAL4 enhancer trap characterization in an undergraduate laboratory course.

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    We have developed and tested two linked but separable structured inquiry exercises using a set of Drosophila melanogaster GAL4 enhancer trap strains for an upper-level undergraduate laboratory methods course at Bucknell University. In the first, students learn to perform inverse PCR to identify the genomic location of the GAL4 insertion, using FlyBase to identify flanking sequences and the primary literature to synthesize current knowledge regarding the nearest gene. In the second, we cross each GAL4 strain to a UAS-CD8-GFP reporter strain, and students perform whole mount CNS dissection, immunohistochemistry, confocal imaging, and analysis of developmental expression patterns. We have found these exercises to be very effective in teaching the uses and limitations of PCR and antibody-based techniques as well as critical reading of the primary literature and scientific writing. Students appreciate the opportunity to apply what they learn by generating novel data of use to the wider research community

    Eine seltene Komplikation beim Wechsel einer Stimmprothese

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    "Quality of life" nach epithetischer Versorgung der Ohrmuschel

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    Snellen-Nähte/Schöpfer-Nähte: Eine einfache Behandlungsmöglichkeit des senilen Entropiums

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    Einleitung: Das involutive Entropium senile des Unterlides entsteht im Alter durch Erschlaffung des Aufhängeapparates des Unterlides mit konsekutivem Einwärtskippen des Tarsus und Verlagerung der Orbikularisfasern. Es führt bei den Patienten durch ständigen Kontakt der Wimpern auf der Oberfläche von Binde- und Hornhaut (Trichiasis) zu einem Blepharospasmus, einem Fremdkörpergefühl und einer Erosion der Hornhaut bis hin zur Ulzeration. Neben konservativen Therapieversuchen existieren diverse Schnitt- und Nahttechniken. Methodik: Vorgestellt wird eine Patientin, die unter den typischen Beschwerden eines senilen Entropiums bds. litt und sich einer operativen Therapie mittels sogenannten Snellen- oder Schöpfer-Nähten unterzog. Bei diesen handelt es sich um transversevertierende Zügel- Nähte, die das Reiten des präseptalen Orbikularis auf dem prätarsalen verhindern. Es wurden dabei pro Seite drei doppeltarmierte Nähte unter dem Tarsus entlanggeführt und verknotet. Der Effekt der Eversion hängt von der Stichrichtung ab und davon, wie fest der Faden angezogen wird. Ergebnis: Die Technik der Snellen-/Schöpfernähte erwies sich als einfach durchzuführende Prozedur mit zufriedenstellendem postoperativen kosmetischen und funktionellen Ergebnis. Im Verlauf war das operative Ergebnis auch nach 6 Monaten bei dieser Patientin unverändert gut. Schlussfolgerungen: Die Technik der Snellen-/Schöpfernähte ist eine einfach durchzuführende Naht-Technik, die zu einem guten kosmetischen und funktionellen Ergebnis führt. Zu beachten ist dabei allerdings die richtige Indikationsstellung, da sich nicht alle Entropiumformen für diese Methode eignen. Weitere Vorteile der Snellen-/Schöpfernähte sind eine geringe Komplikationsrate und die prinzipielle Wiederholbarkeit der Prozedur beim Rezidiv.Der Erstautor gibt keinen Interessenkonflikt an

    Ergebnisse nach einseitiger Abszesstonsillektomie

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    Nekrotisierende Fasziitis nach Ösophagusbougierung

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