2 research outputs found

    Multicentre cross-sectional observational registry to monitor the safety of early discharge after rule-out of acute myocardial infarction by copeptin and troponin: the Pro-Core registry

    Get PDF
    Objectives: There is sparse information on the safety of early primary discharge from the emergency department (ED) after rule-out of myocardial infarction in suspected acute coronary syndrome (ACS). This prospective registry aimed to confirm randomised study results in patients at low-to-intermediate risk, with a broader spectrum of symptoms, across different institutional standards and with a range of local troponin assays including high-sensitivity cTn (hs-cTn), cardiac troponin (cTn) and point-of-care troponin (POC Tn). Design Prospective, multicentre European registry. Setting 18 emergency departments in nine European countries (Germany, Austria, Switzerland, France, Spain, UK, Turkey, Lithuania and Hungary) Participants: The final study cohort consisted of 2294 patients (57.2% males, median age 57 years) with suspected ACS. Interventions: Using the new dual markers strategy, 1477 patients were eligible for direct discharge, which was realised in 974 (42.5%) of patients. Main outcome measures: The primary endpoint was allcause mortality at 30 days. Results: Compared with conventional workup after dual marker measurement, the median length of ED stay was 60 min shorter (228 min, 95% CI: 219 to 239 min vs 288 min, 95% CI: 279 to 300 min) in the primary dual marker strategy (DMS) discharge group. All-cause mortality was 0.1% (95% CI: 0% to 0.6%) in the primary DMS discharge group versus 1.1% (95% CI: 0.6% to 1.8%) in the conventional workup group after dual marker measurement. Conventional workup instead of discharge despite negative DMS biomarkers was observed in 503 patients (21.9%) and associated with higher prevalence of ACS (17.1% vs 0.9%, p<0.001), cardiac diagnoses (55.2% vs 23.5%, p<0.001) and risk factors (p<0.01), but with a similar all-cause mortality of 0.2% (95% CI: 0% to 1.1%) versus primary DMS discharge (p=0.64). Conclusions Copeptin on top of cardiac troponin supports safe discharge in patients with chest pain or other symptoms suggestive of ACS under routine conditions with the use of a broad spectrum of local standard POC, conventional and high-sensitivity troponin assays. Trial registration number NCT02490969

    Therapy optimization of aggressive non-Hodgkin's lymphoma: Preclinical evaluation of GA101

    No full text
    Antikörperabhängige zellvermittelte Zytotoxizität (ADCC) ist einer der Hauptwirk-mechanismen monoklonaler anti-CD20-Antikörper bei der Elimination maligner B-Zell-Lymphome. Trotz moderner Immunchemotherapien gibt es Therapieversager. Neue anti-CD20-Antikörper mit Modifikationen am Fc- und Fab-Teil könnten die Heilungsrate verbessern und die Rezidivrate verringern. Zu ihnen zählen GA101 und Ofatumumab. In einem Lymphom-Modell mit NK-Zellen als Effektorzellen und verschiedenen B-Lymphomzellen als Zielzellen wurde die Effizienz der antikörperabhängigen zellvermittelten Zytotoxizität zwischen Rituximab, Ofatumumab und GA101 verglichen. Dies ist der erste direkte Vergleich zwischen den drei Antikörpern Rituximab, Ofatumumab und GA101. Dieser Vergleich zeigt auf, dass GA101 hinsichtlich der ADCC Rituximab überlegen ist. Ofatumumab ist Rituximab hinsichtlich der ADCC ebenbürtig. Der neu entwickelte Dritt-generations-Antikörper GA101 besitzt eine höhere Effizienz in der Vermittlung der NK-Zell- abhängigen Zielzelllyse. Der Grund für die verbesserte Zielzelllyse ist die durch GA101 gesteigerte NK-Zell-Aktivität. GA101 ist nicht nur effizienter im Bereich niedriger Antikörper-konzentrationen, sondern zeigt auch bei einigen Lymphomzelllinien eine größere maximale Zielzelllyse und NK-Zell-Aktivität. Sowohl die NK-Zell-Aktivität als auch die zytolytische Effizienz konnten bei allen drei Antikörpern konzentrationsabhängig gesteigert werden. Die mittlere effektive Konzentration, die zu einer halbmaximalen NK-Zell-Aktivität (EC50) führte, lag bei GA101 in einem Bereich, der etwa eine Zehnerpotenz niedriger war als bei Rituximab und Ofatumumab. Die Versuche zur direkten Zytotoxizität monoklonaler Antikörper in dieser Arbeit zeigen die geringe Bedeutung einer Antikörperwirkung ohne Effektorzelle auf. Durch die Verbesserungen der ADCC stellt GA101 bei Hochrisikopatienten, bei Patienten mit Krankheitsprogress und im Rezidiv eine vielversprechende neue Therapieoption dar. In weiterführenden klinischen Studien gilt es, dieses Ergebnis in vivo zu prüfen und Patientengruppen zu definieren, die potentiell am stärksten von einer Therapie mit GA101 profitieren.Antibody-dependent cell-mediated cytotoxicity (ADCC) is one of the major effector mechanisms of anti-CD20 antibodies in eliminating B-Cell lymphomas. Despite modern immunochemotherapies relapses occur. Novel anti-CD20 antibodies with Fab and Fc fragment modifications are expected to overcome resistances and to increase the cure rate. Ofatumumab and GA101 are modified anti-CD20 antibodies. This work contains an in vitro model of human natural killer (NK) cell-mediated ADCC against human B lymphoma cell lines comparing Rituximab, Ofatumumab and GA101. This is the first direct comparison of Rituximab, Ofatumumab and GA101. This comparison shows that the novel antibody GA101 is more effective in mediating ADCC than Ofatumumab and Rituximab. Ofatumumab and Rituximab are equally potent in mediating ADCC. The novel third generation antibody GA101 has a higher potency in NK cell-mediated lysis. The reason for the higher lysis of target cells is the enhanced NK cell activity. GA101 is not only more potent in the range of low concentration, but shows also a higher maximum lysis and NK cell activity for some cell lines. NK cell stimulation and the resulting cytolytic efficacy measured by target cell lysis as well as the NK cell activity were anti-CD20 antibody concentration dependent for Rituximab, Ofatumumab and GA-101. The half maximal effective concentration (EC50) for the NK cell activity was 10 times lower for GA101 in comparison to Ofatumumab and Rituximab. The data of this work concerning direct cytotoxicity (PCD) show the unimportance of this mechanism in the elimination of B-cell lymphoma cells in vitro. The enhancement of ADCC by GA101 could be beneficial for high risk patients, patients with progress or relapse. Further studies will be needed to define the group of patients who will benefit the most
    corecore