222 research outputs found
In vitro-Analyse des Durchmessers zerebraler Arteriolen im akuten Hirnschnitt der Maus unter der Wirkung von Derivaten des oxidativen Hämabbaus
Der zerebrale Vasospasmus stellt eine der häufigsten Komplikationen nach einer Subarachnoidalblutung (SAB) dar. Die Möglichkeiten bei einem symptomatisch werdenden Vasospasmus zu intervenieren oder prophylaktische Maßnahmen zu ergreifen sind weiterhin sehr begrenzt. In seiner Ätiologie rückten die Produkte des oxidativen Häm- und Bilirubin-Abbaus – darunter die Propentdyopents (PDPs) und Bilirubinoxidationsendprodukte (BOXes) – in den Vordergrund. Neben diesen konnte in der Zerebrospinalflüssigkeit von SAB-Patienten eine erhöhte Konzentration des Arachidonsäurestoffwechselprodukts 20 HETE festgestellt werden. Sowohl 20-HETE als auch die Hämabbauprodukte üben einen hemmenden Effekt auf den BKCa-Kanal aus, dem daher eine Schlüsselrolle bei der Entstehung des Vasospasmus zukommt. Im Rahmen dieser Arbeit wurden weitere Derivate des Häm- und Bilirubin-Abbaus separat oder in Kombination im Hinblick auf ihre Vasoaktivität untersucht. Darüber hinaus wurden pharmakologische Substanzen untersucht, die einer Gefäßverengung potenziell entgegenwirken könnten. Für die Beantwortung dieser Fragestellungen wurde ein in vitro-Modell zur Untersuchung der Vasoreaktivität intrakortikaler Arteriolen im akuten Hirnschnitt der Maus verwendet. Die Hämabbauprodukte Z BOX D und die Hämatinsäure bewirkten keine signifikante Änderung des Gefäßdurchmessers. Weiterhin zeigte sich keine Verstärkung des vasokonstriktorischen Effekts bei gemeinsamer Applikation von Hämabbauprodukten. Hingegen konnte der Einsatz der potenziell präventiv wirkenden pharmakologischen Substanzen NS1619, ein BKCa-Kanalaktivator, und HET0016, ein kompetitiver Inhibitor der 20-HETE-Synthese, eine Z-PDP A1/2-induzierte Gefäßverengung verhindern. Daher sind Inhibitoren der 20 HETE-Synthese und Aktivatoren des BKCa-Kanals erfolgsversprechende Therapieansätze, die in künftigen Studien weiter erforscht werden sollten, um herauszufinden, ob der Einsatz dieser Substanzen auch potenziell beim Menschen möglich ist
Ariel - Volume 10 Number 6
Executive Editors
Madalyn Schaefgen
David Reich
Business Manager
David Reich
News Editors
Medical College
Edward Zurad
CAHS
John Guardiani
World
Mark Zwanger
Features Editors
Meg Trexler
Jim O\u27Brien
Editorials Editor
Jeffrey Banyas
Photography and Sports Editor
Stuart Singer
Commons Editor
Brenda Peterso
Ariel - Volume 10 Number 1
Executive Editors
Madalyn Schaefgen
David Reich
Business Manager
David Reich
News Editors
Medical College
Edward Zurad
CAHS
John Guardiani
World
Mark Zwanger
Features Editors
Meg Trexler
Jim O\u27Brien
Editorials Editor
Jeffrey Banyas
Photography and Sports Editor
Stuart Singer
Commons Editor
Brenda Peterso
RESPONDER – diagnosis of pathological complete response by vacuum-assisted biopsy after neoadjuvant chemotherapy in breast Cancer - a multicenter, confirmative, one-armed, intra-individually-controlled, open, diagnostic trial
Background: Neoadjuvant chemotherapy (NACT) is a standard approach of the multidisciplinary treatment of breast cancer. Depending on the biological subtype a pathological complete response in the breast (bpCR) can be achieved in up to 60% of the patients. However, only limited accuracy can be reached when using imaging for prediction of bpCR prior to surgery. Due to this diagnostic uncertainty, surgery after NACT is considered to be obligatory for all patients in order to either completely remove residual disease or to diagnose a bpCR histologically. The purpose of this trial is to evaluate the accuracy of a vacuum-assisted biopsy (VAB) to diagnose a bpCR after NACT prior to surgery.
Methods: This study is a multicenter, confirmative, one-armed, intra-individually-controlled, open, diagnostic trial. The study will take place at 21 trial sites in Germany. Six hundred female patients with breast cancer after completed NACT showing at least a partial response to NACT treatment will be enrolled. A vacuum-assisted biopsy (VAB) guided either by ultrasound or mammography will be performed followed by histopathological evaluation of the VAB specimen before standard, guideline-adherent breast surgery. The study is designed to prove that the false negative rate of the VAB is below 10%.
Discussion: As a bpCR is becoming a more frequent result after NACT, the question arises whether breast surgery is therapeutically necessary in such cases. To study this subject further, it will be crucial to develop a reliable test to diagnose a bpCR without surgery. During the study we anticipate possible problems in patient recruitment as the VAB intervention does not provide participating patients with any personal benefit. Hence, a proficient informed consent discussion with the patient and a detailed explanation of the study aim will be crucial for patient recruitment. Another critical issue is the histopathological VAB evaluation of a non-tumorous specimen as this may have been taken either from the former tumor region (bpCR) or outside of the (former) tumor region (non-representative VAB, sampling error).
Trial registration: The trial has been registered at clinicaltrials.gov with the identifier NCT02948764 on October 28, 2016 and at the German Clinical Trials Register ( DRKS00011761 ) on February 20, 2017. The date of enrolment of the first participant to the trial was on March 8, 2017
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