65 research outputs found

    Fear of childbirth (FOC): action orientations, desires and needs of pregnant women - a qualitative-reconstructive study

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    Severe fear of childbirth of pregnant women in Germany: Experiences and collective frames of orientation regarding antenatal care and birth preparation - a reconstructive study

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    Background: Pregnant women with severe fear of childbirth (FOC)/tocophobia are a vulnerable group, knowledge is therefore required as to how maternity care can support a positive pregnancy and birth experience. This study explores the development of FOC and which experiences and social interactions are significant in this regard.Methods: Twelve pregnant women with FOC took part in problem-centred interviews. The reconstructive analysis, conducted according to Bohnsack's Documentary Method, aimed at reconstructing collective frames of orientation (genesis of habitus).Results: Pregnant women with FOC lack the opportunity to talk about labour and birth in an affirming way in either the private or professional setting. They are upset by reports of obstetrical emergencies and complications. They wish for a midwife who is competent in dealing with their fear, who provides helpful information about labour and birth as well as supportive care during labour.Conclusion: Midwives need specific knowledge to provide didactically effective care for pregnant women with FOC. A valid German assessment tool is needed to identify FOC early in pregnancy. An analysis focusing on socio-genesis could be an appropriate future research topic to deepen the current knowledge base.Hintergrund: Da Schwangere mit großer Angst vor der Geburt (gAvG)/Tokophobie eine vulnerable Gruppe sind, wird Wissen benötigt, wie ihre gesundheitliche Versorgung ein positives Schwangerschafts- und Geburtserlebnis ermöglichen kann. Diese Studie exploriert, wie sich Angst vor der Geburt entwickelt und welche Erlebnisse und Erfahrungen in sozialen Interaktionen für schwangere Frauen mit gAvG bedeutungsvoll sind im Hinblick auf ihre Angst.Methodik: Zwölf Schwangere mit gAvG nahmen an problem-zentrierten Interviews teil. Die rekonstruktive Analyse erfolgte mit der Dokumentarischen Methode nach Bohnsack mit dem Ziel, kollektive Orientierungsmuster (sinngenetische Typenbildung des Habitus) herauszuarbeiten.Ergebnisse: Schwangere mit gAvG sehen weder im privaten noch im professionellen Umfeld ausreichend Gelegenheit für bestärkende Gespräche über die Geburt. Berichte von Notfällen und Komplikationen empfinden sie als sehr belastend. Sie wünschen sich eine Hebamme mit der Kompetenz, mit ihrer Angst umzugehen, Informationen über die Geburt konstruktiv zu vermitteln und die Geburtsvorbereitung und -betreuung unterstützend und bestärkend zu gestalten.Schlussfolgerung: Hebammen benötigen spezielle Kenntnisse, um die Betreuung von Schwangeren mit gAvG didaktisch zielführend zu gestalten. Um gAvG frühzeitig zu erkennen, wird ein deutschsprachiges validiertes Assessmentinstrument benötigt. In zukünftiger Forschung könnte der Kenntnisstand durch eine soziogenetische Typenbildung von Schwangeren mit gAvG erweitert werden

    Needs of pregnant women with severe fear of childbirth - Empirical foundation for women-centred maternity care

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    Ways of overcoming the wish for a cesarean section in primiparous women: implications for counseling in the obstetrical unit - a qualitative study

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    Background: Primiparous women who request an elective cesarean are counseled at the hospital where they want to give birth. As a result some pregnant women change their mind and aim for a vaginal birth.Objective: Exploration of the experiences of women, who requested a cesarean section but changed their mind and experienced a normal vaginal birth, with regard to the change in the decision making process and to relevant aspects of the professional advice received.Methods: Using Schütze's method, narrative interviews with five women were conducted 10 to 24 months after their first labor. The evaluation was performed according to the ("documentary") method by Bohnsack/Nohl.Results: The participants of this study stated that sufficient time, a trustworthy atmosphere and acceptance were important aspects of the counseling session. Two women completely changed their subjective attitude and decided to attempt a normal birth rather than opt for a cesarean (subjective distancing). This change was brought about either by evidence-based information on the advantages and disadvantages of both modes of birth, or by becoming convinced of the value of experiencing a normal birth. Three women were strengthened in the belief that they were capable of giving birth normally by the assurance of individual support, effective pain control, or the explicit recommendation of a trusted expert (motivated distancing).Conclusion: Professionals such as midwifes, physicians and/or psychologists can give health promoting and preventive advice to pregnant primiparous women opting for an elective cesarean section by integrating the identified aspects of counseling and knowledge of various options in the decision making process.Hintergrund: Frauen mit Kaiserschnittwunsch in der ersten Schwangerschaft werden diesbezüglich in der Geburtsklinik beraten. Manche Schwangere ändert daraufhin ihre Einstellung und strebt eine normale Geburt an.Ziele / Forschungsfrage: Exploration der Erfahrungen Schwangerer, die den Kaiserschnittwunsch aufgegeben und eine vaginale Geburt erlebt haben, hinsichtlich des Verlaufs der Entscheidungsänderung sowie relevanter Aspekte der Beratung.Methodik: Fünf narrative Interviews (nach Schütze) 10 bis 24 Monate nach der Geburt. Die Auswertung erfolgte mit der dokumentarischen Methode (nach Bohnsack/Nohl).Ergebnisse: Die Interviewteilnehmerinnen nannten ausreichend Zeit, eine vertrauensvolle Atmosphäre und Akzeptanz als wichtige Aspekte der Beratung. Zwei Frauen änderten ihre Einstellung grundsätzlich und präferierten die normale Geburt gegenüber dem Kaiserschnitt (subjektive Distanzierung). Dies wurde entweder durch evidenzbasiertes Wissen über Vor- und Nachteile beider Geburtsarten oder durch die gewonnene Überzeugung des Werts und der Chance einer normalen Geburt angestoßen. Drei Frauen wurden durch die Zusicherung individueller Unterstützung bei der Geburt, effektiver Schmerzkontrolle oder durch die ausdrückliche Empfehlung eines vertrauenswürdigen Experten in dem Glauben gestärkt, eine normale Geburt bewältigen zu können (motivierte Distanzierung).Schlussfolgerung: Durch die Integration der identifizierten Beratungsaspekte und die Kenntnis möglicher Entscheidungswege können Hebammen, Ärzte und/oder Psychologinnen eine gesundheitsfördernde und präventive Beratung für Schwangere mit Kaiserschnittwunsch in der ersten Schwangerschaft sicherstellen

    Learning opportunities for midwifery students in alternative labourrooms of the clinical trial "Be-Up"

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    Flow and Chemical Kinetics Simulations of Endothermic Fuels

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    Advanced aircraft engines are reaching a practical heat transfer limit beyond which the convective heat transfer provided by hydrocarbon fuels is no longer adequate. One solution is to use an endothermic fuel that absorbs heat through chemical reactions. This paper describes the development of a two-dimensional computational model of the heat and mass transport associated with a flowing fuel using a unique global chemical kinetics model. Most past models do not account for changes in the chemical composition of a flowing fuel and also do not adequately predict flow properties in the supercritical regime. The two-dimensional computational model presented here calculates the changing flow properties of a supercritical reacting fuel by use of experimentally derived proportional product distributions. The present calculations are validated by measured experimental data obtained from a flow reactor of mildly cracked n-decane. It is believed that these simulations will assist the fundamental understanding of high temperature fuel flow experiments
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