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Clinical indicators for common paediatric conditions: processes, provenance and products of the CareTrack Kids study
BACKGROUND:In order to determine the extent to which care delivered to children is appropriate (in line with evidence-based care and/or clinical practice guidelines (CPGs)) in Australia, we developed a set of clinical indicators for 21 common paediatric medical conditions for use across a range of primary, secondary and tertiary healthcare practice facilities. METHODS:Clinical indicators were extracted from recommendations found through systematic searches of national and international guidelines, and formatted with explicit criteria for inclusion, exclusion, time frame and setting. Experts reviewed the indicators using a multi-round modified Delphi process and collaborative online wiki to develop consensus on what constituted appropriate care. RESULTS:From 121 clinical practice guidelines, 1098 recommendations were used to draft 451 proposed appropriateness indicators. In total, 61 experts (n = 24 internal reviewers, n = 37 external reviewers) reviewed these indicators over 40 weeks. A final set of 234 indicators resulted, from which 597 indicator items were derived suitable for medical record audit. Most indicator items were geared towards capturing information about under-use in healthcare (n = 551, 92%) across emergency department (n = 457, 77%), hospital (n = 450, 75%) and general practice (n = 434, 73%) healthcare facilities, and based on consensus level recommendations (n = 451, 76%). The main reason for rejecting indicators was 'feasibility' (likely to be able to be used for determining compliance with 'appropriate care' from medical record audit). CONCLUSION:A set of indicators was developed for the appropriateness of care for 21 paediatric conditions. We describe the processes (methods), provenance (origins and evolution of indicators) and products (indicator characteristics) of creating clinical indicators within the context of Australian healthcare settings. Developing consensus on clinical appropriateness indicators using a Delphi approach and collaborative online wiki has methodological utility. The final indicator set can be used by clinicians and organisations to measure and reflect on their own practice.Louise K. Wiles, Tamara D. Hooper, Peter D. Hibbert, Charlotte Molloy, Les White ... Helena Williams ... et al
Mobile Arbeit – räumlich entgrenzt und ortsgebunden
Der Beitrag beschäftigt sich mit Anforderungen ortsgebundener mobiler Arbeit und den daraus resultierenden Belastungen. Die Diskussion um mobile Arbeit wird überwiegend vor dem Hintergrund zunehmender räumlicher und zeitlicher Gestaltungsspielräume von Wissensarbeiter/-innen geführt. In diesem Beitrag steht hingegen die ortsgebundene mobile Arbeit von Techniker/-innen im Fokus, welche die Anwesenheit der Beschäftigten bei Kund/-innen zwingend voraussetzt. Anhand der Empirie werden neue Anforderungen analysiert, die im Zusammenhang mit der Digitalisierung stehen und sich sowohl auf die Tätigkeit und den Arbeitsprozess selbst als auch auf die räumliche und digitale Mobilität auswirken.Praktische Relevanz: Die empirischen Ergebnisse verweisen auf die Notwendigkeit einer Arbeitsgestaltung, die neben den Anforderungen, die sich aus der konkreten Arbeitstätigkeit ergeben, auch die mobilitätsbedingten Anforderungen mit in den Blick nimmt. Erst durch die systematische Analyse des Zusammenwirkens beider Bereiche ergeben sich spezifische Erkenntnisse für die Gestaltung von mobiler ortsgebundener Arbeit. Durch die Unterscheidung in arbeits- und mobilitätsbezogene Anforderungen wird zudem der Fokus auf die räumliche Mobilität und auf die dazu notwendige Mobilitätsarbeit gelenkt