9 research outputs found

    Kanaloplastik nach Kammerwinkelintervention (iStent, SLT und ALT) - möglich oder nicht?

    No full text

    Delayed Presentation of Major Complications in Patients UndergoingCytoreductive Surgery Plus Hyperthermic Intraperitoneal ChemotherapyFollowing Hospital Discharge

    No full text
    ntroduction: Peritoneal surface malignancy is increasingly treated with cytoreductive surgery (CRS) plus hyperthermic intraperitonealchemotherapy (HIPEC). This is associated with potentially high morbidity. We analyzed the incidence of delayed major complications followingCRS plus HIPEC.Methods: Delayed events were chosen as those which occurred after discharge from the hospital following CRS plus HIPEC and prior to 90 days.Major complications included any adverse event requiring intervention or intensive care unit admission.Results: One hundred thirty six patients underwent 140 procedures. Eight patients (5.7%) developed delayed major complications. Complicationswere pancreatic pseudocyst/pancreatitis (n ÂŒ 3), abdominal wall dehiscence (n ÂŒ 2), gastric perforation (n ÂŒ 1), and ureteral stricture withassociated hydronephrosis (n ÂŒ 2).All of the patients had undergone multivisceral resections. Seven patients achieved complete cytoreduction (cc 1). Mean peritonealcarcinomatosis index (PCI) was 15.25 5.33 (6–22). Standard of care was met for the management of all the complications and all patientsrecovered following intervention without any further morbidity or mortality.Conclusion: There is a lack of report of the delayed major complications in patients undergoing CRS plus HIPEC in the literature. Awarenessshould be raised among health care providers regarding possible occurrence of such late complications given that many patients undergo CRS plusHIPEC remotely from their localities

    Immunohistochemical analysis of Bcl‐2, nuclear S100A4, MITF and Ki67 for risk stratification of early‐stage melanoma – A combined IHC score for melanoma risk stratification

    No full text
    BACKGROUND AND OBJECTIVES: Overall survival (OS) in patients with early-stage malignant melanoma differs. To date, there are no established prognostic markers. We aimed to contribute to a better understanding of potential prognostic immunohistochemical markers for risk stratification. PATIENTS AND METHODS: 161 surgically resected early-stage malignant melanomas (stage pT1 and pT2) were analyzed for expression of 20 different proteins using immunohistochemistry. The results were correlated with OS. The cohort was randomly split into a discovery and a validation cohort. RESULTS: High Bcl-2 expression, high nuclear S100A4 expression as well as a Ki67 proliferation index of ≄ 20 % were associated with shorter OS. Strong MITF immunoreactivity was a predictor for favorable prognosis. A combination of these four markers resulted in a multi-marker score with significant prognostic value in multivariate survival analysis (HR: 3.704; 95 % CI 1.484 to 9.246; p = 0.005). Furthermore, the score was able to differentiate a low-risk group with excellent OS rates (five-year survival rate: 100 %), an intermediate-risk group (five-year survival rate: 81.8 %) and a high-risk group (five-year survival rate: 52.6 %). The prognostic value was confirmed within the validation cohort. CONCLUSIONS: Combined immunohistochemical analysis of Bcl-2, nuclear S100A4, Ki67 and MITF could contribute to better risk stratification of early-stage malignant melanoma patients

    Immunhistochemische Analyse von Bcl-2, nukleĂ€rem S100A4, MITF und Ki67 zur Risikostratifizierung von Melanomen im FrĂŒhstadium - ein kombinierter immunhistochemischer Score

    No full text
    HINTERGRUND UND ZIELSETZUNG: Patienten mit malignen Melanomen im FrĂŒhstadium haben ein unterschiedliches GesamtĂŒberleben. Derzeit existieren keine etablierten prognostischen Marker. Unser Ziel war es, zu einem besseren VerstĂ€ndnis der potenziell prognostischen immunhistochemischen Marker fĂŒr die Risikostratifizierung beizutragen. PATIENTEN UND METHODEN: 161 operativ entfernte maligne Melanome (Stadien pT1 und pT2) wurden immunhistochemisch auf die Expression von 20 verschiedenen Proteinen untersucht. Die Ergebnisse wurden mit dem GesamtĂŒberleben korreliert. Die Kohorte wurde randomisiert in eine Entdeckungs- und eine Validierungskohorte aufgeteilt. ERGEBNISSE: Eine hohe Bcl-2-Expression, eine hohe nukleĂ€re S100A4-Expression und ein Ki67-Proliferationsindex von ≄ 20 % waren mit einem kĂŒrzeren GesamtĂŒberleben assoziiert. Eine starke MITF-ImmunreaktivitĂ€t erwies sich als prĂ€diktiv fĂŒr eine gute Prognose. Die Kombination dieser vier Marker ergab einen Multimarker-Score mit signifikantem prognostischem Wert in der multivariaten Überlebensanalyse (HR: 3,704; 95 %-KI 1,484-9,246; p = 0,005). ZusĂ€tzlich gelang es mit dem Score, drei prognostische Gruppen zu identifizieren: eine Niedrigrisikogruppe mit sehr guten GesamtĂŒberlebensraten (FĂŒnf-Jahres-Überlebensrate 100 %), eine Gruppe mit mittlerem Risiko (FĂŒnf-Jahres-Überlebensrate 81,8 %) und eine Hochrisikogruppe (FĂŒnf-Jahres-Überlebensrate 52,6 %). Der prognostische Aussagewert bestĂ€tigte sich in der Validierungskohorte. SCHLUSSFOLGERUNGEN: Die kombinierte immunhistochemische Analyse von Bcl-2, nukleĂ€rem S100A4, Ki67 und MITF könnte zu einer besseren Risikostratifizierung bei Patienten mit malignen Melanomen im FrĂŒhstadium beitragen
    corecore