5 research outputs found

    Fault surface tracing automation using computer vision algorithms

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    This article presents the results of adapting the U-net convolutional neural network to solving the problem of tracing fault surfaces on 3D seismic cubes. Fault mapping is one of the stages of interpretation of the results of using the seismic methods of field geophysical work. The interpretation results are used to build structural frameworks of geological models, plan field development strategies, assess the hydrodynamic connectivity of reservoirs, plan well locations, their number, etc. The developed neural network algorithm, which uses computer vision algorithms, can significantly increase the speed of faults detection and reduce risk of skipping faults in interpretation process. The problems of using a neural network trained on a synthetic data set for solving practical problems are also considered. Methods for increasing reliability of seismic interpretation are proposed. In particular, by calculating and subsequent processing with neural network an additional volume of the coherence attribute. As a result of the study, a positive conclusion on the applicability of convolutional neural networks for solving problems of tracing fault surfaces is given

    Compliance-Bewertung im Umgang mit peripheren Venenkathetern auf Normalstationen eines Universitätsklinikums

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    Objective: The risk of peripheral venous catheter (PVC) infections in inpatients is often underestimated, even if it is lower than that for central venous catheters. Guidelines for the prevention of PVC-associated infections describe the evidence-based management of PVCs. The aims of this study were the development of standardized methods for compliance assessment regarding PVC management and the evaluation of self-reported knowledge and implementations among healthcare providers regarding PVC care.Method: We developed a checklist based on the recommendation of the Commission of Hospital Hygiene and Infection Prevention at the Robert Koch Institute (KRINKO) Berlin for the standardized evaluation of PVC management. The following parameters were collected and evaluated: condition of the puncture site, condition of the bandage, presence of an extension set, presence of a plug, and documentation. The checklist was applied in 14 normal wards in 2019. After feedback of the ward staff on the results, it was applied again in 2020 in the same wards. For retrospective data analysis, we used a newly developed PVC-quality index. After the second evaluation in 2020, we carried out an anonymous survey among the healthcare providers.Results: The evaluation of 627 indwelling PVCs showed a significant increase in compliance related to the presence of an extension set (p=0.049) and documentation (p<0.001) in the 2nd year. The quality index increased in 12 out of 14 wards. The participants of the survey were aware of the in-house standard "Prevention of vascular catheter-associated infections", with a mean score of 4.98 on a Likert scale (1=not aware, 7=completely aware). The main barrier to implementation of the preventive measures was the time factor. Survey participants were more aware of PVC placement than PVC care.Conclusion: The PVC quality index is a valuable tool for the assessment of compliance regarding PVC management in daily practice. Feedback from the ward staff on the results of compliance assessment improves PVC management, but the outcome is very heterogeneous.Zielsetzung: Das Infektionsrisiko von peripheren Venenkathetern (PVK) bei stationären Patienten wird, auch wenn es niedriger ist als das von zentralen Venenkathetern, häufig unterschätzt. Leitlinien zur Prävention von PVK-assoziierten Infektionen beinhalten Evidenz-basierte Maßnahmen zur Anlage, Pflege und Nutzung von liegenden PVK. Ziel dieser Studie war, ein Verfahren zur standardisierten Bewertung der Compliance im Umgang mit liegenden PVK zu entwickeln und zu testen. Außerdem sollte eine Selbsteinschätzung des Personals zu Kenntnis und Umsetzung der Präventionsmaßnahmen erhoben werden.Methode: Basierend auf den KRINKO-Empfehlungen wurde eine Checkliste zur standardisierten Bewertung der Umsetzung von Präventionsmaßnahmen bei liegenden PVK entwickelt. Folgende Parameter wurden erhoben und bewertet: Zustand der Punktionsstelle, Zustand des Verbands, Vorhandensein eines Extensionssets, Verschluss, Nutzung und Dokumentation der Maßnahmen. Die Checkliste wurde erstmals im Jahr 2019 auf 14 Normalstationen angewendet und nach Feedback der Ergebnisse erneut im Jahr 2020 auf denselben Stationen eingesetzt. Mithilfe eines neu entwickelten PVK-Qualitätsindex erfolgte ein retrospektiver Vergleich. Nach der 2. Bewertung wurde eine anonyme Mitarbeiterbefragung mittels Fragebogen durchgeführt.Ergebnisse: Bei der Bewertung von 627 liegenden PVK zeigte sich eine signifikante Steigerung der Compliance bezogen auf das Vorhandensein eines Extensionssets (p=0,049) und die Dokumentation (p<0,001) im 2. Jahr. Der Qualitätsindex ist auf 12 der 14 beobachteten Stationen gestiegen. Die Bekanntheit einzelner Maßnahmen des hausinternen Standards "Prävention gefäßkatheterassoziierter Infektionen" wurde mit dem Mittelwert 4,98 von 7 auf einer Likert-Skala angegeben; als einziges Hindernis in der Umsetzung konnte der Faktor Zeit identifiziert werden. Maßnahmen bei PVK-Anlage waren zu einem höheren Anteil bekannt als Maßnahmen der PVK-Pflege. Fazit: Der PVK-Qualitätsindex ist erfolgreich angewendet worden und ist geeignet, die PVK-bezogene Compliance standardisiert zu erheben. Feedback der Compliance im Umgang mit PVK hat diese verbessert, aber der Effekt ist sehr heterogen

    The role of centralized reading of endoscopy in a randomized controlled trial of mesalamine for ulcerative colitis

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    Background & Aims: Interobserver differences in endoscopic assessments contribute to variations in rates of response to placebo in ulcerative colitis (UC) trials. We investigated whether centralized review of images could reduce these variations. Methods: We performed a 10-week, randomized, double-blind, placebo-controlled study of 281 patients with mildly to moderately active UC, defined by an Ulcerative Colitis Disease Activity Index (UCDAI) sigmoidoscopy score ≥2, that evaluated the efficacy of delayed-release mesalamine (Asacol 800-mg tablet) 4.8 g/day. Endoscopic images were reviewed by a single expert central reader. The primary outcome was clinical remission (UCDAI, stool frequency and bleeding scores of 0, and no fecal urgency) at week 6. Results: The primary outcome was achieved by 30.0% of patients treated with mesalamine and 20.6% of those given placebo, a difference of 9.4% (95% confidence interval [CI], -0.7% to 19.4%; P =.069). Significant differences in results from secondary analyses indicated the efficacy of mesalamine. Thirty-one percent of participants, all of whom had a UCDAI sigmoidoscopy score ≥2 as read by the site investigator, were considered ineligible by the central reader. After exclusion of these patients, the remission rates were 29.0% and 13.8% in the mesalamine and placebo groups, respectively (difference of 15%; 95% CI, 3.5%-26.0%; P =.011). Conclusions: Although mesalamine 4.8 g/day was not statistically different from placebo for induction of remission in patients with mildly to moderately active UC, based on an intent-to-treat analysis, the totality of the data supports a benefit of treatment. Central review of endoscopic images is critical to the conduct of induction studies in UC; ClinicalTrials.gov Number, NCT01059344. © 2013 by the AGA Institute
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