78 research outputs found

    On the Change in Archivability of Websites Over Time

    Get PDF
    As web technologies evolve, web archivists work to keep up so that our digital history is preserved. Recent advances in web technologies have introduced client-side executed scripts that load data without a referential identifier or that require user interaction (e.g., content loading when the page has scrolled). These advances have made automating methods for capturing web pages more difficult. Because of the evolving schemes of publishing web pages along with the progressive capability of web preservation tools, the archivability of pages on the web has varied over time. In this paper we show that the archivability of a web page can be deduced from the type of page being archived, which aligns with that page's accessibility in respect to dynamic content. We show concrete examples of when these technologies were introduced by referencing mementos of pages that have persisted through a long evolution of available technologies. Identifying these reasons for the inability of these web pages to be archived in the past in respect to accessibility serves as a guide for ensuring that content that has longevity is published using good practice methods that make it available for preservation.Comment: 12 pages, 8 figures, Theory and Practice of Digital Libraries (TPDL) 2013, Valletta, Malt

    A controlled study of supplementation with essential amino acids and α-keto acids in the conservative management of patients with chronic renal failure

    Full text link
    Art und Zusammensetzung einer optimalen eiweißarmen Ernährung für Patienten mit Niereninsuffizienz sind weiterhin umstritten. Die orale medikamentöse Behandlung mit essentiellen Aminosäuren oder α-Ketosäuren wird häufig empfohlen. Unsere Untersuchungen vergleichen nacheinander bei 15 ambulanten Patienten mit chronischem Nierenversagen (mittlere Kreatinin-Clearance 10,8 ml/min) unter einer eiweißarmen Ernährung von 0,57 g/kg Körpergewicht (40 g/70 kg) die Wirkung einer Substitution mit essentiellen Aminosäuren, danach die Substitution mit α-Ketosäuren gegenüber Plazebo. Der nachgewiesene Proteingehalt in der Nahrung betrug 0,55 g/kg, die Energiezufuhr 27 kcal/kg Körpergewicht, wie mehrfach Ernährungsprotokolle über jeweils 7 Tage bei den Patienten zeigen ließen. Nach einer Vorperiode von 6 Wochen nur unter diätetischen Maßnahmen erhielten alle Patienten zusätzlich 0,112 g essentielle Aminosäuren/kg Körpergewicht über 6 Wochen, danach in einer Doppelblinduntersuchung 0,105 g α-Ketosäuren/kg Körpergewicht im Vergleich gegenüber Plazebo, ebenfalls jeweils über 6 Wochen. Nüchtern-Blutuntersuchungen wurden für ein Standard-Laborwertprogramm, insbesondere für 15 Proteinmangelparameter, alle 3 Wochen durchgeführt, ferner anthropometrische und klinische Kontrollen. Die Laborwerte erbrachten keine Hinweise auf einen manifesten Proteinmangel. Die Therapie mit α-Ketosäuren erniedrigte die Phosphatspiegel signifikant (p<0,05). Dagegen konnten weder unter essentiellen Aminosäuren oder α-Ketosäuren andere für den Patienten wesentliche Effekte nachgewiesen werden. Deshalb erscheint uns eine Substitution mit essentiellen Aminosäuren oder Ketosäuren überflüssig bei Patienten mit einer chronischen Niereninsuffizienz, die sich in einem stabilen Stoffwechselgleichgewicht befinden und mit einer Eiweißzufuhr von 0,55 g/kg Körpergewicht behandelt werden. Oral therapy with essential amino acids (EAA) or α-keto acids (α-KA) has been recommended in patients with renal failure, but quality and quantity of optimal protein intake are still controversial. This study compares sequentially the effect of supplementation with EAA, and with α-KA versus placebo in 15 ambulatory patients with chronic renal failure (average creatinine clearance 10.8 ml/min), maintained on a protein diet of 0.57 g/kg body weight (40 g for a 70-kg patient). The actual dietary intake averaged 0.55 g protein/kg and 27 kcal/kg according to repeated 7-day dietary recordings. After a 6-week baseline period on this diet, all patients received additionally 0.112 g EAA/kg for 6 weeks followed by a double-blind cross-over study of 0.105 g α-KA/kg versus placebo supplementation for 6 weeks each. Fasting blood samples for multiple parameters, including 15 indicators for protein deficiency, as well as anthropometric and clinical data were evaluated every 3 weeks. Laboratory data revealed no indications of protein deficiency. Therapy with α-KA diminished serum phosphate concentration (p<0.05), however no other significant beneficial effects could be demonstrated during supplementation with either EAA or α-KA. Therefore, such supplementation to a 0.55-g/kg-protein diet appears superfluous in stable ambulatory patients with renal insufficiency.Peer Reviewedhttp://deepblue.lib.umich.edu/bitstream/2027.42/41743/1/394_2005_Article_BF02020747.pd
    corecore