69 research outputs found

    The outcome of kidney transplants with multiple renal arteries

    Get PDF
    BACKGROUND: The use of grafts with multiple renal arteries has been considered a relative contraindication because of the increased incidence of vascular and urologic complications The aim of this study is to determine whether the kidney grafts with multiple arteries have any adverse effect upon post-transplant graft and patient survival. METHODS: We reviewed the records of 225 adult kidney transplants done consecutively at our institution. Twenty-nine patients (12.8%) had grafts with multiple renal arteries. We analyzed the incidence of post-transplant hypertension and vascular complications, mean creatinine levels, patient and graft survival. In 17 cases reconstruction was done as conjoined anastomosis between two arteries of equal size, and in 6 cases as end-to-side anastomosis of smaller arteries to larger arteries. Multiple anastomoses were performed in 6 cases. RESULTS: In one patient postoperative bleeding occurred. Mean systolic blood pressures, creatinine levels at first year and last follow-up and complication rates were all in acceptable ranges. There was no significant difference in graft and patient survival between multiple and single renal artery allografts. CONCLUSION: Although the kidney grafts with multiple renal arteries have been considered a relative contraindication because of the increased risk of complications, in our study allografts with multiple arteries were used successfully in kidney transplantation

    Outcome and analysis of predictors for succes

    No full text
    In einer retrospektiven Analyse wurden 1.102 Patienten mit Kinderwunsch nachuntersucht, die sich zwischen 1994 und 2010 einer VVS und/oder TVS unterzogen hatten. Folgende Parameter wurden analysiert: TVS-Inzidenz in Abhängigkeit von der Verschlusszeit sowie Permeabilitäts- und Schwangerschaftsraten unter Berücksichtigung der Operationstechnik, des Partnerinnenalters und -status (neue oder gleiche Partnerin wie vor der Sterilisation) sowie der Zweitoperation. Mit zunehmender Dauer der Verschlusszeit wurde die Notwendigkeit einer Tubulovasostomie größer und erreichte nach mehr als 10 Jahren eine Häufigkeit von 42,4 %. Die technisch aufwändigere ein- bzw. beidseitige Tubulovasostomie führte mit 60,5 % bzw. 48,8 % zu signifikant geringeren Schwangerschaftsraten im Vergleich zur beidseitigen Vasovasostomie mit 75,1 %. Das Alter der Partnerin war der entscheidende prognostische Parameter für den Erfolg der Operation. Frauen unter 30 Jahren erreichen eine Schwangerschaftsrate von 84,3 %, während sie ab einem Alter von 40 Jahren signifikant auf 22,0 % sank. Bei gleicher Partnerin wurde mit 86 % die beste Schwangerschaftsrate erreicht, nach einer Zweitoperation noch 51 %.Vasovasostomy (VVS) and tubulovasostomy (TVS) are the treatment options of first choice to restore fertility after vasectomy. Aim of this study was to determine the outcome of vasectomy reversal and its predictors of success. : Intraoperative azoospermia was found in 148 of 678 cases (21, 8 %) depending on obstructive interval: 10 years in 42, 8 %. Postoperatively overall patency rate was 90, 9 % (602/662) depending significantly on the anastomosis technique: VVS+VVS in 94, 2 %, VVS+TVS in 84, 9 % and bilateral TVS in 70, 6 % of the patients. The resulting overall pregnancy rate was 71, 1 % (404/568) depending significantly on the maternal age: < 30 years in 84, 3 %, 30-34 years in 77, 1 %, 35-39 years in 60, 1 % and ≥ 40 years in only 22, 0 %. The best results were achieved with the same female partner. After failed vasectomy reversal a second reversal procedure was a good option with pregnancy rate of 51 %
    corecore