29 research outputs found

    Assessment of meatal stenosis in neonates undergoing circumcision using Plastibell Device with two different techniques

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    Hormoz Karami, Mehdi Abedinzadeh, Mohammad Kazem Moslemi Department of Urology, Shahid Rahnemoon Hospital, School of Medicine, Yazd University of Medical Sciences, Yazd, Iran Purpose: It was intended to compare meatal stenosis (MS) as a late complication of neonatal circumcision by using two different methods of Plastibell Device circumcision. Materials and methods: A total of 2,307 healthy term newborns (6–36 hours) who were born between 2007 and 2009 in Niknafs Medical Center of Rafsanjan, Iran, were simply randomized into two groups in a controlled, nonblinded clinical trial. In group A (1,102 neonates), the frenulum was maintained intact without any manipulation, and in group B (1,205 neonates) frenular hemostasis was performed in all cases by thermal cautery. MS was assessed by follow-up visits that were made for all cases at the 24–72 hours, 60th day, 12th month, and 16th month after circumcision. Results: At 2 months follow-up visit, the rate of MS in group A was 4.9% (54) and in group B was 5.9% (71), which was not statistically significant. After 12 months, MS in group A was 8.5% (94) and in group B was 13.7% (165), which was statistically significant (P<0.001). At 16 months after circumcision, in the frenulum intact group, MS was 13.8% (152) and in the cautery group, it was 18.9% (228), which was compatible with significant difference (P=0.001). Conclusion: Our experience with large group of cases revealed that neonatal circumcision by using Plastibell Device with intact frenulum technique decreases the rate of delayed MS. Keywords: neonatal circumcision, Plastibell device, meatal stenosi

    Transperitoneale laparoskopische Heminephrektomie bei einer doppelt angelegten Niere: die Erfahrung eines Zentrums

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    Purpose: The standard treatment for a duplex kidney with poorly functioning upper pole moiety is ipsilateral upper pole heminephrectomy. This procedure is usually performed by open surgery, but with recent developments in techniques of uro-laparoscopy, it can be done with it, safely. In this study we evaluated the results and safety of laparoscopic heminephrectomy in our consecutive cases.Materials and Methods: From February 2001 to May 2007 fourteen unilateral laparoscopic heminephrectomy were performed in our center. Patients' characteristics, presenting symptoms, operative time, and blood loss, early and late complications were all collected retrospectively. Using pre-operative ultrasonography, intravenous pyelography (IVP) and CT scanning, unilateral upper pole hydronephrosis was detected in all cases. By DMSA isotope scan hypofunctioning of ipsilateral moieties was detected in all cases.Results: Mean operative time was 203±80 minutes. No major intra-operative or early complications were identified. Mean hospital stay was 4.1 days. On mean follow-up of 32 months no disturbing symptoms or episodes of urinary tract infections (UTIs) were detected. Atrophic kidney was detected in one case in post-operative IVP.Conclusion: Laparoscopic heminephrectomy is a valuable minimal invasive procedure that can be performed safely in experienced hands without any important complication. Perfect renal pedicles vascular system manipulation is important for the preservation of renal function post-operatively.Ziel der Studie: Bei doppelt angelegter Niere mit einer verminderten funktionierenden oberen Hälfte ist die ipsilaterale Heminephrektomie des oberen Pols Standard. Dieses Verfahren wird in der Regel im offenen Abdomen durchgeführt, aber neuere Entwicklungen in der Technik der mikroskopischen Laparoskopie zeigen, dass es auch laparoskopisch sicher durchgeführt werden kann. In dieser Studie wurden die Ergebnisse und die Sicherheit der laparoskopischen Heminephrektomie in den durchgeführten Fällen evaluiert. Material und Methoden: Von Februar 2001 bis Mai 2007 wurden 14 unilaterale laparoskopische Heminephrektomien durchgeführt. Die Patientendaten mit den aufgezählten Symptomen, mit Operationsdauer, mit Blutverlust und die frühen und späten Komplikationen wurden retrospektiv erfasst. Mit Hilfe präoperativer Ultrasonographie, durch intravenöse Pyelographie (IVP) und mit CT-Untersuchungen wurde in allen Fällen eine unilaterale Hydronephrose im oberen Nierenpol festgestellt. Durch DMSA-Isotopescanning wurde auf der ipsilateralen Hälfte eine Unterfunktion in allen Fällen festgestellt.Ergebnisse: Die mittlere Operationsdauer betrug 203±80 Minuten. Es wurden keine größeren intraoperativen oder frühen Komplikationen festgestellt. Die mittlere Aufenthaltsdauer im Krankenhaus betrug 4,1 Tage. Die Nachfolgeuntersuchung über 32 Monate zeigte keine Symptome einer Störung oder Episoden von Harnwegsinfektionen, in einem Fall wurde postoperativ eine atrophierte Niere im intravenösen Pyelogramm festgestellt. Schlussfolgerung: Die laparoskopische Heminephrektomie ist eine wertvolle minimal invasive Prozedur, die in erfahrenen Händen sicher und ohne Komplikationen durchgeführt werden kann. Eine perfekte Versorgung des renalen Gefäßsystems ist wichtig für die Erhaltung der Nierenfunktion im postoperativen Stadium
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