186 research outputs found

    Totale Thyreoidektomie bei amiodaroninduzierter Hyperthyreose: Wann übersteigt das Risiko der konservativen Therapie das Risiko der chirurgischen Behandlung?

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    Zusammenfassung: Amiodaron ist eine wichtige medikamentöse Option zur Behandlung ventrikulärer und supraventrikulärer Arrhythmien. Die amiodaroninduzierte Hyperthyreose (AIH) ist eine gefürchtete Komplikation, welche eine interdisziplinäre Behandlung und ein sorgfältiges Abwägen der Risiken einer konservativen Therapie gegen das Risiko einer totalen Thyreoidektomie erfordert. In diesem Beitrag beleuchten wir die pharmakologischen Grundlagen des Amiodarons und seine vielfältigen Effekte auf die Schilddrüse. Neben Überlegungen zur Diagnostik und zu den Therapieoptionen berichten wir anhand einer Fallserie von unseren positiven Erfahrungen mit der totalen Thyreoidektomie bei AIH. Insbesondere für Patienten, welche zwingend auf eine Weiterführung der Amiodarontherapie angewiesen sind, stellt die Thyreoidektomie bei gutem Timing eine rasche und zuverlässige Behandlung der AIH mit geringen Komplikationsraten und einer sofortigen Verbesserung der Symptomatik dar

    Activation and Deactivation of a Robust Immobilized Cp*Ir-Transfer Hydrogenation Catalyst: A Multielement in Situ X-ray Absorption Spectroscopy Study

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    A highly robust immobilized [Cp*IrCl2]2 precatalyst on Wang resin for transfer hydrogenation, which can be recycled up to 30 times, was studied using a novel combination of X-ray absorption spectroscopy (XAS) at Ir L3-edge, Cl K-edge, and K K-edge. These culminate in in situ XAS experiments that link structural changes of the Ir complex with its catalytic activity and its deactivation. Mercury poisoning and “hot filtration” experiments ruled out leached Ir as the active catalyst. Spectroscopic evidence indicates the exchange of one chloride ligand with an alkoxide to generate the active precatalyst. The exchange of the second chloride ligand, however, leads to a potassium alkoxide–iridate species as the deactivated form of this immobilized catalyst. These findings could be widely applicable to the many homogeneous transfer hydrogenation catalysts with Cp*IrCl substructure

    Dearomatization Reactions of N-Heterocycles Mediated by Group 3 Complexes

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    Totale Thyreoidektomie bei amiodaroninduzierter Hyperthyreose : Wann übersteigt das Risiko der konservativen Therapie das Risiko der chirurgischen Behandlung?

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    Amiodarone plays a pivotal role in the treatment of ventricular and supraventricular arrhythmias. However, amiodarone-induced hyperthyroidism (AIH) is one of the most feared complications, which necessitates interdisciplinary treatment and careful balancing of the risks of conservative treatment against those of total thyroidectomy. In this article we discuss the pharmacological aspects of amiodarone and its diverse effects on the thyroid. Furthermore, we present diagnostic and therapeutic strategies and report our positive experiences with total thyroidectomy in patients with AIH. Particularly in patients for whom continuation of amiodarone treatment is compulsory, a well-timed total thyroidectomy is a reliable therapeutic option, with minimal complication rates and immediate amelioration of symptoms

    Interaktionsprobleme zwischen Ärzten und Krebspatienten

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