228 research outputs found

    Spectral Engineering of Slow Light, Cavity Line Narrowing, and Pulse Compression

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    More than 4 orders of magnitude of cavity-linewidth narrowing in a rare-earth-ion-doped crystal cavity, emanating from strong intracavity dispersion caused by off-resonant interaction with dopant ions, is demonstrated. The dispersion profiles are engineered using optical pumping techniques creating significant semipermanent but reprogrammable changes of the rare-earth absorption profiles. Several cavity modes are shown within the spectral transmission window. Several possible applications of this phenomenon are discussed.Comment: arXiv admin note: substantial text overlap with arXiv:1304.445

    Einfluss der Einkommensposition auf die Gesundheit und Lebenserwartung

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    Income is an important determinant of individual standards of living and participation in social life. Data from the German Socio-Economic Panel shows that the level of income also affects a person's health and life expectancy. People's self-assessment of their health and health-related quality of life follow a distribution pattern which can be described as gradient: the lower the income, the more frequent the impairments to subjective health. Life expectancy statistics also reflect income differences, primarily due to premature deaths among lower-income groups. Clues for explaining income-related differences in health and life expectancy can be found in the results on health-related behaviour and use of the medical system.Income; Poverty; Social inequality; Health; German Socio-Economic Panel

    Konstruktion und Validierung eines allgemeinen Index für die Arbeitsbelastung in beruflichen Tätigkeiten auf Basis von ISCO-88 und KldB-92

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    "In diesem Beitrag werden zusammenfassende Skalen zur allgemeinen, physischen und psychosozialen Arbeitsbelastung (ABges, ABphy, ABpsy) auf Basis der Erwerbstätigenbefragung 2006 für die Berufsklassifikationen KldB-92 und ISCO-88 entwickelt und validiert. Ziel ist es, eine leicht anzuwendende Kontrollvariable für Studien bereitzustellen, in denen keine umfangreichen Instrumente zur Messung von Arbeitsbelastungen eingesetzt werden können. Einleitend wird ein Überblick über verschiedene Formen von Arbeitsbelastungen sowie deren Messung gegeben. Anschließend werden die drei Skalen anhand hierarchischer Regressionsmodelle in einem dreistufigen Verfahren entwickelt. Der Index wird zuletzt auf Basis der Daten der BIBB/BAuA-Erwerbstätigenbefragung 2006 und des Telefonischen Gesundheitssurveys 'Gesundheit in Deutschland Aktuell' (GEDA) 2009 des Robert Koch-Instituts anhand von Gesundheitsindikatoren intern und extern validiert. Insgesamt erweist sich der Index bei der Analyse von gesundheitlichen Beeinträchtigungen, von wahrgenommenen Gesundheitsrisiken am Arbeitsplatz und bei der Analyse von krankheitsbedingten Fehlzeiten auf Basis beider Datensätze als aussagekräftig. Er wird daher für Forschungszwecke bereitgestellt und lässt sich anhand der Schlüsselvariablen KldB-92 oder ISCO-88 beliebigen Datensätzen zuspielen." (Autorenreferat)"This paper describes the construction and validation of comprehensive scales for overall, physical and psycho-social job demands (ABges, ABphy, ABpsy) that were constructed using a large-scale representative survey from 2006 conducted by the German Federal Institute for Vocational Education and Training (BIBB). The overall goal is to provide comprehensive scales that can be applied in studies that are not able to measure job demands more thoroughly. The scales are based on standard occupational classifications. They were constructed using multilevel regression models in a three-stage procedure. The resulting index has been validated using seven different health indicators with the data of the German BIBB/ BAuA-workforce survey and additional data of the GEDA: German Telephone Health Survey 2008/2009. Results indicated significant associations with health outcomes such as self-perceived health, perceived health risks at work or sick absence days. The index is free to use for scientific research and can be matched to any data source with data on occupations classified by KldB-92 or ISCO-88." (author's abstract

    Entwicklung und Einflussgrößen der gesunden Lebenserwartung

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    Die demographische Alterung stellt eine bedeutende Herausforderung der deutschen Gesundheitspolitik dar. Die zentrale Frage lautet heute nicht mehr, ob die Bevölkerung immer älter wird, sondern ob hinzugewonnene Lebensjahre bei guter Gesundheit verbracht werden können. In diesem Beitrag wird ein Überblick über den Forschungsstand zur Entwicklung und zu Einflussgrößen der gesunden Lebenserwartung gegeben. Die für Deutschland vorliegenden Ergebnisse sprechen insgesamt dafür, dass die Bevölkerung immer länger lebt und auch länger gesund bleibt. Diese positive Entwicklung könnte auch den prognostizierten Ausgabenanstieg im Gesundheitssystem dämpfen. Allerdings profitieren nicht alle Bevölkerungsgruppen gleichermaßen vom Anstieg der gesunden Lebenszeit, da große soziale Ungleichheiten in den Chancen auf ein langes und gesundes Leben bestehen. -- Demographic ageing is a major challenge of health policy in Germany. The main question is no longer if the population of Germany is getting older, but whether gained life years will be in a healthy condition or not. This paper gives an overview on current research and evidence regarding trends and determinants of the healthy life expectancy. Recent Evidence for Germany seems to suggest that the population of Germany is going to live even longer and in a better health state. These positive trends may attenuate the expected increase of health costs during the process of demographic ageing. On the other hand there is evidence that not all parts of the population benefit from rising life expectancy. There are lasting social inequalities regarding the chances of a long and healthy life.Gesunde Lebenserwartung,Bevölkerungsentwicklung,Soziale Ungleichheit,healthy life expectancy,demographic change,social inequality

    Population-Wide National Survey Data Emphasize the Importance of Work-Related Factors

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    Unintentional injuries cause much of the global mortality burden, with the workplace being a common accident setting. Even in high-income economies, occupational injury figures remain remarkably high. Because risk factors for occupational injuries are prone to confounding, the present research takes a comprehensive approach. To better understand the occurrence of occupational injuries, sociodemographic factors and work- and health-related factors are tested simultaneously. Thus, the present analysis aims to develop a comprehensive epidemiological model that facilitates the explanation of varying injury rates in the workplace. The representative phone survey German Health Update 2010 provides information on medically treated occupational injuries sustained in the year prior to the interview. Data were collected on sociodemographics, occupation, working conditions, health-related behaviors, and chronic diseases. For the economically active population (18–70 years, n = 14,041), the 12-month prevalence of occupational injuries was calculated with a 95% confidence interval (CI). Blockwise multiple logistic regression was applied to successively include different groups of variables. Overall, 2.8% (95% CI 2.4–3.2) of the gainfully employed population report at least one occupational injury (women: 0.9%; 95% CI 0.7–1.2; men: 4.3%; 95% CI 3.7–5.0). In the fully adjusted model, male gender (OR 3.16) and age 18–29 (OR 1.54), as well as agricultural (OR 5.40), technical (OR 3.41), skilled service (OR 4.24) or manual (OR 5.12), and unskilled service (OR 3.13) or manual (OR 4.97) occupations are associated with higher chances of occupational injuries. The same holds for frequent stressors such as heavy carrying (OR 1.78), working in awkward postures (OR 1.46), environmental stress (OR 1.48), and working under pressure (OR 1.41). Among health-related variables, physical inactivity (OR 1.47) and obesity (OR 1.73) present a significantly higher chance of occupational injuries. While the odds for most work-related factors were as expected, the associations for health-related factors such as smoking, drinking, and chronic diseases were rather weak. In part, this may be due to context-specific factors such as safety and workplace regulations in high- income countries like Germany. This assumption could guide further research, taking a multi-level approach to international comparisons

    Measurement of line widths and permanent electric dipole moment change of the Ce 4f-5d transition in Y_2SiO_5 for a qubit readout scheme in rare-earth ion based quantum computing

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    In this work the inhomogeneous (zero-phonon line) and homogeneous line widths, and one projection of the permanent electric dipole moment change for the Ce 4f-5d transition in Y_2SiO_5 were measured in order to investigate the possibility for using Ce as a sensor to detect the hyperfine state of a spatially close-lying Pr or Eu ion. The experiments were carried out on Ce doped or Ce-Pr co-doped single Y_2SiO_5 crystals. The homogeneous line width was measured to be about 3 MHz, which is essentially limited by the excited state lifetime. Based on the line width measurements, the oscillator strength, absorption cross section and saturation intensity were calculated to be about 9*10^-7, 5*10^-19 m^2 and 1*10^7 W/m^2, respectively. One projection of the difference in permanent dipole moment, Delt_miu_Ce, between the ground and excited states of the Ce ion was measured as 6.3 * 10^-30 C*m, which is about 26 times as large as that of Pr ions. The measurements done on Ce ions indicate that the Ce ion is a promising candidate to be used as a probe to read out a single qubit ion state for the quantum computing using rare-earth ions.Comment: 9 figures, 8 page

    Soziale Unterschiede in der Lebenserwartung: Datenquellen in Deutschland und Analysemöglichkeiten des SOEP

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    'In diesem Beitrag werden Möglichkeiten zur Analyse sozialer Unterschiede in der Lebenserwartung auf Basis des Sozio-oekonomischen Panels (SOEP) dargestellt. Einleitend wird ein Überblick über verschiedene Datenquellen zur Analyse sozial differenzieller Sterblichkeit gegeben und der Forschungsstand für Deutschland zusammengefasst. Anschließend wird auf methodische Besonderheiten und Probleme des SOEP hingewiesen, die sich insbesondere an einer Überschätzung der mittleren Lebenserwartung festmachen lassen. Abschließend wird ein Verfahren vorgestellt, anhand dessen sich diese Überschätzung unter Verwendung der amtlichen Sterbetafeln ausgleichen lässt.' (Autorenreferat)'This paper describes the potential for analysing socio-economic inequalities in life expectancy with the German Socio- Economic Panel Study (SOEP). It includes a short review of available data sources and recent evidence on inequalities in life expectancy for Germany. Subsequently the characteristics and issues with analysing mortality with the SOEP are discussed. The main problem for providing undistorted estimates of life expectancy across social strata with SOEP data is an overestimation of life expectancy in the study population. We will present a method that allows overcoming this problem with the utilization of official life tables for Germany.' (author's abstract)

    Zunehmende Unterschiede im subjektiven Gesundheitszustand zwischen den Einkommensschichten: Analysen zu einem Aspekt der gesundheitlichen Ungleichheit

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    "Soziale Unterschiede in der Gesundheit und Lebenserwartung werden in den letzten Jahren verstärkt diskutiert. Ungeachtet eines hohen allgemeinen Wohlstandsniveaus und einer gut ausgebauten medizinischen Versorgung der Bevölkerungen bestehen in den meisten europäischen Wohlfahrtsstaaten weiterhin ausgeprägte, sozial strukturierte Ungleichheiten in der Gesundheit und Lebenserwartung (Mackenbach 2006, Mielck 2005). Bisher gibt es allerdings nur wenige Studien, die Aussagen zur Entwicklung gesundheitlicher Ungleichheiten zulassen. Im vorliegenden Beitrag wird auf Basis der Daten des Sozio-oekonomischen Panels (SOEP 1994-2007) für Deutschland untersucht, ob sich soziale Ungleichheiten in der Gesundheit ausgeweitet haben." (Autorenreferat

    Faktenblatt zu GEDA 2012: Ergebnisse der Studie: »Gesundheit in Deutschland aktuell 2012« - Arbeitsunfälle in Deutschland

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    Für die medizinische Behandlung von Verletzungen werden jährlich knapp 5 % der gesamten Krankheitskosten aufgewendet (ICD-10: S00 – T98) [Statistisches Bundesamt 2010]. 8,6 Millionen Menschen verletzten sich im Jahr 2013 durch Unfälle, so Schätzungen der Bundesanstalt für Arbeitsschutz und Arbeitsmedizin. Darunter waren etwa eine Million meldepflichtige Unfälle am Arbeitsplatz [Bundesanstalt für Arbeitsschutz und Arbeitsmedizin 2013]. Das Unfallgeschehen in Deutschland lässt sich auf der Basis amtlicher Statistiken nur unvollständig abbilden. Ein Grund dafür ist, dass bedeutsame Bereiche nicht systematisch erfasst werden. So sind Arbeitsunfälle nur dann meldepflichtig, wenn Sie zu einer Arbeitsunfähigkeit von mehr als drei Tagen führen. Zudem können auf Basis der gemeldeten Arbeitsunfälle keine bevölkerungsbezogenen Prävalenzen berichtet werden [Bundesanstalt für Arbeitsschutz und Arbeitsmedizin 2014]. Repräsentative Befragungen liefern einen Überblick über das nichttödliche Unfallgeschehen [Robert Koch-Institut 2013; Varnaccia et al. 2014a] und sind daher eine wichtige Ergänzung für die Beschreibung des Arbeitsunfallgeschehens. Ausgewertet werden im Folgenden Daten der bevölkerungsrepräsentativen Befragung »Gesundheit in Deutschland aktuell« (GEDA) 2012
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