4 research outputs found

    Разработка информационной системы учета и анализа проектной деятельности студента

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    В статье показан процесс проектирования информационной системы учета и анализа проектной деятельности студента. Проектная деятельность является на сегодняшний день актуальным методом ведения учебной деятельности, который активно внедряется в университеты, в том числе и в ТПУ

    Penumbral Rescue by normobaric O = O administration in patients with ischemic stroke and target mismatch proFile (PROOF): Study protocol of a phase IIb trial.

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    Oxygen is essential for cellular energy metabolism. Neurons are particularly vulnerable to hypoxia. Increasing oxygen supply shortly after stroke onset could preserve the ischemic penumbra until revascularization occurs. PROOF investigates the use of normobaric oxygen (NBO) therapy within 6 h of symptom onset/notice for brain-protective bridging until endovascular revascularization of acute intracranial anterior-circulation occlusion. Randomized (1:1), standard treatment-controlled, open-label, blinded endpoint, multicenter adaptive phase IIb trial. Primary outcome is ischemic core growth (mL) from baseline to 24 h (intention-to-treat analysis). Secondary efficacy outcomes include change in NIHSS from baseline to 24 h, mRS at 90 days, cognitive and emotional function, and quality of life. Safety outcomes include mortality, intracranial hemorrhage, and respiratory failure. Exploratory analyses of imaging and blood biomarkers will be conducted. Using an adaptive design with interim analysis at 80 patients per arm, up to 456 participants (228 per arm) would be needed for 80% power (one-sided alpha 0.05) to detect a mean reduction of ischemic core growth by 6.68 mL, assuming 21.4 mL standard deviation. By enrolling endovascular thrombectomy candidates in an early time window, the trial replicates insights from preclinical studies in which NBO showed beneficial effects, namely early initiation of near 100% inspired oxygen during short temporary ischemia. Primary outcome assessment at 24 h on follow-up imaging reduces variability due to withdrawal of care and early clinical confounders such as delayed extubation and aspiration pneumonia. ClinicalTrials.gov: NCT03500939; EudraCT: 2017-001355-31

    The influence of an intracerebral infection with Streptococcus pneumoniae on the course of Alzheimer`s disease in a mouse model

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    Die Verschlechterung des klinisch-neurologischen und neuropsychologischen Status von Patienten mit AD ist ein häufig beobachtetes klinisches Phänomen, das durch einige klinische Studien belegt wird. Eine Hypothese ist, dass das im Rahmen von neurodegenerativen Prozessen, z.B. durch Aβ, bereits aktivierte angeborene Immunsystem des ZNS besonders empfindlich auf eine zusätzliche Stimulation durch Bakterienbestandteile reagiert und dass es dadurch zu einer verstärkten Neurodegeneration kommt. Systemische Gaben von LPS führten im Mausmodell zu einer Verschlechterung der ALS und der Prionenerkrankung. Der negative Einfluss einer echten bakteriellen Infektion auf den Verlauf der AD konnte bisher allerdings noch nicht gezeigt werden. In der vorliegenden Arbeit wurde der Einfluss einer einmaligen intrazerebralen Infektion mit S. pneumoniae, dem häufigsten Erreger respiratorischer Infekte beim Erwachsenen, auf 11-14 Monate alte Tg2576-Mäuse (Mausmodell der AD) untersucht. Den nicht-infizierten Mäusen wurde 0,9% NaCl injiziert. Alle Mäuse wurden über 5 Tage alle 12 Stunden antibiotisch mit Ceftriaxon behandelt. Vor Infektion und für einen Zeitraum von 5 Wochen post infectionem erfolgte eine regelmäßige Testung mit Hilfe des Morris Water Maze, des Seiltests und des Rotarod-Tests. An den Gehirnen verstorbener bzw. getöteter Tiere wurde eine HE-Färbung durchgeführt und die Konzentrationen von löslichem und unlöslichem Aβ 1-40 und 1-42 mittels ELISA bestimmt. Die Sterblichkeit war trotz antibiotischer Therapie in der transgenen Gruppe (53%) doppelt so hoch wie in der nicht-transgenen Gruppe (25%). Die Ergebnisse der durchgeführten neuropsychologischen Tests zeigten keine signifikanten Unterschiede zwischen infizierten und nicht-infizierten transgenen Tieren. Bei Versuchsende fanden sich keine Unterschiede zwischen infizierten und nicht-infizierten transgenen Tieren bezüglich der Konzentrationen von löslichem und unlöslichem Aβ 1-40 und 1-42. Die Ergebnisse dieser Arbeit zeigen, dass an AD erkrankte Mäuse eine erhöhte Empfindlichkeit gegenüber einer bakteriellen ZNS-Infektionen mit S. pneumoniae haben. Der Verlauf der AD wurde in unserem Modell durch die intrazerebrale SP3-Infektion nicht beeinflusst. Dies lässt darauf schließen, dass adäquat behandelte bakterielle Infektionen den Verlauf von neurodegenerativen Erkrankungen weniger stark beeinflussen als vermutet

    Penumbral Rescue by Normobaric O=O Administration in Patients with Ischemic Stroke and Target Mismatch ProFile (PROOF): Study Protocol of a Phase IIb Trial.

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    RATIONALE Oxygen is essential for cellular energy metabolism. Neurons are particularly vulnerable to hypoxia. Increasing oxygen supply shortly after stroke onset could preserve the ischemic penumbra until revascularization occurs. AIMS PROOF investigates the use of normobaric oxygen therapy (NBO) within six hours of symptom onset/notice for brain-protective bridging until endovascular revascularization of acute intracranial anterior circulation occlusion. METHODS AND DESIGN Randomized (1:1), standard treatment-controlled, open-label, blinded endpoint, multicenter adaptive phase IIb trial. STUDY OUTCOMES Primary outcome is ischemic core growth (mL) from baseline to 24 hours (intention-to-treat analysis). Secondary efficacy outcomes include change in NIHSS from baseline to 24 hours, mRS at 90 days, cognitive and emotional function, and quality of life. Safety outcomes include mortality, intracranial hemorrhage, and respiratory failure. Exploratory analyses of imaging and blood biomarkers are conducted. SAMPLE SIZE Using an adaptive design with interim analysis at 80 patients per arm, up to 456 participants (228 per arm) would be needed for 80% power (one-sided alpha 0.05) to detect a mean reduction of ischemic core growth by 6.68 mL, assuming 21.4 mL standard deviation. DISCUSSION By enrolling endovascular thrombectomy candidates in an early time window, the trial replicates insights from preclinical studies in which NBO showed beneficial effects, namely early initiation of near 100% inspired oxygen during short temporary ischemia. Primary outcome assessment at 24 hours on follow-up imaging reduces potential bias due to withdrawal of care and early clinical confounders such as delayed extubation and aspiration pneumonia. TRIAL REGISTRATIONS ClinicalTrials.gov: NCT03500939; EudraCT: 2017-001355-31
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