12 research outputs found

    A comparison of medical education in Germany and the United States: From applying to medical school to the beginnings of residency

    Get PDF
    Both Germany and the United States of America have a long tradition of science and medical excellence reaching back as far as the nineteenth century. The same tribute must be paid to the medical educational system in both countries. Despite significant initial similarities and cross-inspiration, the paths from enrolling in a medical university to graduating as a medical doctor in Germany and the US seem to have become much different. To fill a void in literature, the authors' objective therefore is to delineate both structures of medical education in an up-to-date review and examine their current differences and similarities. Recent medical publications, legal guidelines of governmental or official organizations, articles in media, as well as the authors' personal experiences are used as sources of this report.Tuition loans of over 200,000arenotuncommonforstudentsintheUSaftergraduatingfrommedicalschools,whichareoftenprivateinstitutions.InGermany,however,thevastmajorityofmedicaluniversitiesaretax−fundedand,forthisreason,freeoftuition.Significantdifferencesandsurprisinglymultiplesimilaritiesexistbetweenthesetwosystems,despiteonedependingongovernmentandtheotheronprivateorganizations.Germanycurrentlyemploysanintegratedmedicalcurriculumthattypicallybeginsrightafterhighschoolandconsistsofa2−yearlongpre−clinicalsegmentteachingbasicsciencesanda4−yearclinicalsegmentleadingmedicalstudentstothepracticalaspectsofmedicine.Ontheotherhand,theUSeducationisatwo−stageprocess.AftersuccessfulcompletionofaBachelorâ€Čsdegreeincollege,anAmericanstudentgoesthrougha4−yearmedicalprogramencompassing2yearsofbasicscienceand2yearsofclinicaltraining.Inthisreview,wewilladdresssomeofthesesimilaritiesandmajordifferences.DeutschlandunddieVereinigtenStaatenvonAmerikahabenbeideeinelangeTraditionderNaturwissenschaftundmedizinischenExzellenz,diebisweitindasneunzehnteJahrhundertzurušckreicht.DengleichenTributmussmandenmedizinischenAusbildungssystemenbeiderLašnderzollen.TrotzzuBeginnbedeutsamerAšhnlichkeitenundgewisserQuerinspirationscheinensichdieWegevonderImmatrikulationaneinermedizinischenFakultaštbiszumStudienabschlussalsArztinDeutschlandunddenUSAgetrenntzuhaben.UmeineLušckeinderFachliteraturzuschließen,istdasZielderAutoren,diebeidenStrukturendermedizinischenAusbildungmittelseineraktuellenUšbersichtsschriftdarzustellenundderenUnterschiedeundGemeinsamkeitenzuuntersuchen.DieneustenmedizinischenPublikationen,verbindlicheRichtlinienvonamtlichenoderoffiziellenOrganisationen,ArtikelinderPresse,aberauchdiepersošnlichenErfahrungenderAutorendienenalsQuellenfušrdieseArbeit.Studienkreditevonušber200,000 are not uncommon for students in the US after graduating from medical schools, which are often private institutions. In Germany, however, the vast majority of medical universities are tax-funded and, for this reason, free of tuition. Significant differences and surprisingly multiple similarities exist between these two systems, despite one depending on government and the other on private organizations. Germany currently employs an integrated medical curriculum that typically begins right after high school and consists of a 2-year long pre-clinical segment teaching basic sciences and a 4-year clinical segment leading medical students to the practical aspects of medicine. On the other hand, the US education is a two-stage process. After successful completion of a Bachelor's degree in college, an American student goes through a 4-year medical program encompassing 2 years of basic science and 2 years of clinical training. In this review, we will address some of these similarities and major differences.Deutschland und die Vereinigten Staaten von Amerika haben beide eine lange Tradition der Naturwissenschaft und medizinischen Exzellenz, die bis weit in das neunzehnte Jahrhundert zurĂŒckreicht. Den gleichen Tribut muss man den medizinischen Ausbildungssystemen beider LĂ€nder zollen. Trotz zu Beginn bedeutsamer Ähnlichkeiten und gewisser Querinspiration scheinen sich die Wege von der Immatrikulation an einer medizinischen FakultĂ€t bis zum Studienabschluss als Arzt in Deutschland und den USA getrennt zu haben. Um eine LĂŒcke in der Fachliteratur zu schließen, ist das Ziel der Autoren, die beiden Strukturen der medizinischen Ausbildung mittels einer aktuellen Übersichtsschrift darzustellen und deren Unterschiede und Gemeinsamkeiten zu untersuchen. Die neusten medizinischen Publikationen, verbindliche Richtlinien von amtlichen oder offiziellen Organisationen, Artikel in der Presse, aber auch die persönlichen Erfahrungen der Autoren dienen als Quellen fĂŒr diese Arbeit.Studienkredite von ĂŒber 200.000 sind nicht selten fĂŒr Studenten in den USA nach deren Abschluss an einer medizinischen Hochschule, die meist in privatem Eigentum ist. In Deutschland dagegen ist die große Mehrheit der UniversitĂ€ten mit medizinischen FakultĂ€ten in öffentlicher Hand, aus Steuern finanziert und deshalb frei von StudiengebĂŒhren. Signifikante Unterschiede doch auch ĂŒberraschenderweise eine Reihe von Ähnlichkeiten existieren zwischen den Systemen der zwei LĂ€nder, obwohl eines von privaten Einrichtungen und das andere von staatlichen Hochschulen abhĂ€ngig ist. Deutschland verwendet aktuell ein ganzheitliches medizinisches Curriculum, das klassischerweise direkt nach dem Abitur beginnt und aus zwei Jahren vorklinischer und vier Jahren klinischer Ausbildung besteht, wobei letzteres die Studenten an die praktischen Aspekte der Medizin heranfĂŒhren soll. Auf der anderen Seite herrscht in den USA ein zweistufiger Ausbildungsprozess. Nach erfolgreichem Erreichen eines Bachelorgrads im College fĂŒhrt der Weg eines amerikanischen Studenten durch ein vierjĂ€hriges Medizinstudium, welches aus zwei Jahren Grundlagenlehre und zwei Jahren klinischer Ausbildung besteht. In dieser Überblicksarbeit werden wir uns mit einigen dieser Gemeinsamkeiten und Hauptunterschiede befassen

    Prostate Cancer Gene Therapy: Attempts to Innovate

    No full text

    Characterization of the Recombinant Adenovirus Vector AdYB-1: Implications for Oncolytic Vector Development

    No full text
    Conditionally replicating adenoviruses are a promising new modality for the treatment of cancer. However, early clinical trials demonstrate that the efficacy of current vectors is limited. Interestingly, DNA replication and production of viral particles do not always correlate with virus-mediated cell lysis and virus release depending on the vector utilized for infection. However, we have previously reported that nuclear accumulation of the human transcription factor YB-1 by regulating the adenoviral E2 late promoter facilitates viral DNA replication of E1-deleted adenovirus vectors which are widely used for cancer gene therapy. Here we report the promotion of virus-mediated cell killing as a new function of the human transcription factor YB-1. In contrast to the E1A-deleted vector dl312 the first-generation adenovirus vector AdYB-1, which overexpresses YB-1 under cytomegalovirus promoter control, led to necrosis-like cell death, virus production, and viral release after infection of A549 and U2OS tumor cell lines. Our data suggest that the integration of YB-1 in oncolytic adenoviruses is a promising strategy for developing oncolytic vectors with enhanced potency against different malignancies
    corecore