744 research outputs found
Evidenzbasierte Therapie des Raynaud-Syndroms
Zusammenfassung: Das Raynaud-Syndrom ist mit einer Prävalenz von 3-5% ein häufiges klinisches Problem. Dennoch ist die Wirkung der meisten Therapiemöglichkeiten nur unzureichend durch kontrollierte Studien belegt. Zu den Therapien mit höherem Evidenzgrad gehört der Kalziumantagonist Nifedipin, für den in Metaanalysen sowohl bei primärem als auch bei sekundärem Raynaud-Syndrom eine verbesserte periphere Durchblutung sowie eine Abnahme der Frequenz und des Schweregrades der Raynaud-Attacken nachgewiesen werden konnte. Ähnliches gilt für intravenös appliziertes Iloprost in der Therapie des sekundären Raynaud-Syndroms bei systemischer Sklerose. Intravenös verabreichtes Iloprost verbessert darüber hinaus das Abheilen von Fingerkuppenulzera bei Patienten mit systemischer Sklerose. Vielversprechende Therapieansätze stellen Angiotensin-II-Rezeptor-1-Antagonisten (Losartan), die Kalziumantagonisten Felodipin und Amlodipin, Serotonin-Reuptake-Hemmer (Fluoxetin) und Phosphodiesterase-V-Hemmer (Sildenafil, Vardenafil) dar, die sich in kontrollierten Einzelstudien als wirksam erwiesen haben. Jedoch fehlen Erfahrungen mit größeren Patientenzahlen und längeren Anwendungszeiten, um diese Therapiemöglichkeiten abschließend zu beurteile
Spin-spin correlation functions of spin systems coupled to 2-d quantum gravity for
We perform Monte Carlo simulations of 2-d dynamically triangulated surfaces
coupled to Ising and three--states Potts model matter. By measuring spin-spin
correlation functions as a function of the geodesic distance we provide
substantial evidence for a diverging correlation length at . The
corresponding scaling exponents are directly related to the KPZ exponents of
the matter fields as conjectured in [4] (NPB454(1995)313).Comment: Talk presented at LATTICE96(gravity
Kardiovaskuläre Manifestationen bei Rheumatoider Arthritis
Zusammenfassung : Die Rheumatoide Arthritis (RA) ist eine systemische Erkrankung des Bindegewebes, die durch eine polyartikuläre Entzündung mit synovialer Hyperplasie und progredienter Gelenkzerstörung, aber auch durch extraartikuläre Manifestationen und systemische pathologische Immunphänomene charakterisiert ist. Eine erhöhte Mortalität innerhalb der RA-Patientenpopulation ist seit langem bekannt und vor allem auf ein erhöhtes kardiovaskuläres Risiko zurückzuführen. Die Korrelation der kardiovaskulären Morbidität und Mortalität mit der Erkrankungsaktivität sowie dem Ausmaß extraartikulärer Manifestationen war der Ausgangspunkt für die Suche nach entzündungs- und erkrankungsassoziierten Pathomechanismen. Endothelzelldysfunktion und vaskuläre Inflammation konnten als zentrale Mechanismen der Atheroskleroseinduktion und deren Progression charakterisiert werden. Beide Phänomene stellen eine uniforme Reaktionsweise von Gefäßen unter dem Einfluss klassischer Risikofaktoren sowie einer systemischen-Entzündung dar. Für die akzelerierte Atherosklerose von RA-Patienten sind neben den klassischen Risikofaktoren erkrankungsbedingte Faktoren wie Immobilität, medikamentöse Therapie sowie Entzündungsmediatoren zu berücksichtigen. Bei den beschriebenen entzündungsvermittelten Mechanismen der Gefäßschädigung kommt vor allem den bei RA-Patienten als Folge der Synovialitis exzessiv gebildeten pro-inflammatorischen Zytokinen eine Bedeutung zu. Die Frage, ob der Entzündungsmarker CRP gleichzeitig einen kardiovaskulären Risikoindikator und einen Mediator atherosklerotischer Gefäßschädigung darstellt, bedarf noch endgültiger Beantwortung durch weitere Studien. Neben diesen unspezifischen entzündungsassoziierten Mechanismen können bei der Rheumatoiden Arthritis zusätzlich krankheitsspezifische Immunphänomene, wie die klonal expandierten autoreaktiven T-Zellen für die kardiovaskuläre Morbidität und Mortalität von Bedeutung sein. Die neueren TNFα-hemmenden Basistherapeutika interferieren auf unterschiedlichen Ebenen mit pro-atherosklerotischen Prozessen. Die Zukunft wird zeigen, wie sich diese Medikamente auf die kardiovaskuläre Morbidität und Mortalität auswirke
Three-dimensional N=8 conformal supergravity and its coupling to BLG M2-branes
This paper is concerned with the problem of coupling the N=8 superconformal
Bagger-Lambert-Gustavsson (BLG) theory to N=8 conformal supergravity in three
dimensions. We start by constructing the on-shell N=8 conformal supergravity in
three dimensions consisting of a Chern-Simons type term for each of the gauge
fields: the spin connection, the SO(8) R-symmetry gauge field and the spin 3/2
Rarita-Schwinger (gravitino) field. We then proceed to couple this theory to
the BLG theory. The final theory should have the same physical content, i.e.,
degrees of freedom, as the ordinary BLG theory. We discuss briefly the
properties of this "topologically gauged" BLG theory and why this theory may be
useful.Comment: 20 pages, v2: references and comments added, presentation in section
3.2 extended. v3: misprints and a sign error corrected, version published in
JHE
Improved analysis of neutral pion electroproduction off deuterium in chiral perturbation theory
Near threshold neutral pion electroproduction on the deuteron is studied in
the framework of heavy baryon chiral perturbation theory. We include the
next-to-leading order corrections to the three-body contributions. We find an
improved description of the total and differential cross section data measured
at MAMI. We also obtain more precise values for the threshold S-wave
multipoles. We discuss in detail the theoretical uncertainties of the
calculation.Comment: 14 pp, 11 figs, uses svjour.cl
The inhibitor of differentiation-2 promotes synovial fibroblast-dependent osteoclastogenesis in rheumatoid arthritis
Objectives:
Despite indirect evidence suggesting that low oxygen levels might occur in the rheumatoid arthritis (RA) synovium, direct proof of the presence of hypoxia in the arthritic synovium as well as the relevance of low oxygen levels for joint destruction is lacking. The aim of this study was to analyse the distribution of hypoxia in arthritic joints and to evaluate the molecular effects of the hypoxic environment on the phenotype of RA synovial fibroblasts (SF).<p></p>
Methods:
The hypoxia marker EF-5 was applied in mice with the collagen-induced arthritis (CIA). Expression profile analysis with hypoxic and normoxic SF was performed using subtractive hybridization and microarray. The expression of the inhibitor of differentiation-2 (Id-2), CD68 (macrophage marker) and prolyl hydroxylase (fibroblast marker) was evaluated by immunohistochemistry on synovial tissues from RA, osteoarthritis patients and CIA mice. To evaluate the function of Id-2 in SF, cells were transfected with the pcDNA3.1 containing cDNA for Id-2 or Id-2-specific siRNA or mock controls. The expression of Id-2 and genes regulated by Id-2 in transfected SF was evaluated by SYBR Green real-time PCR and western blot. SF stably transfected with Id-2 were cocultured with bone marrow cells in a transwell system. The expression of the receptor activator of NF-κB ligand (RANKL) and osteoprotegerin were measured by real-time PCR. The development of osteoclasts was evaluated by visualization of the activity of tartrate-resistant acid phosphatase.<p></p>
Results:
Using the hypoxia marker EF-5 we found that in mice with CIA, synovial cells invading bone and cartilage are exposed to reduced oxygen levels. Expression profile studies identified Id-2 as being upregulated under low oxygen conditions. In addition, IL-1beta stimulation increased the expression of Id-2 in these cells. Histological studies of RA synovium and CIA synovium showed strong expression of Id-2 in SF at sites of synovial invasion into bone. Overproduction of Id-2 in SF by stable transfection triggered the expression of several genes promoting osteoclastogenesis, including BMP-2, PTHrP, Wnt5a and vascular endothelial growth factor. Conversely, the suppression of endogenous Id-2 led to the downregulation of the expression of these molecules. Consistent with these findings coculture of Id-2 transfected SF with bone marrow cells increased the expression of the osteoclast differentiation factor RANKL, and decreased the expression of the osteoclast inhibitory factor osteoprotegerin in bone marrow stromal cells, which was followed by an increase in the number of osteoclasts.<p></p>
Conclusion:
Taken together, our data provide evidence that hypoxia is present at sites of synovial invasion in RA and that Id-2 induced by hypoxia contributes at these sites to joint destruction by promoting SF-dependent osteoclastogenesis
Geometrical Interpretation of the KPZ Exponents
We provide evidence that the KPZ exponents in two-dimensional quantum gravity
can be interpreted as scaling exponents of correlation functions which are
functions of the invariant geodesic distance between the fields.Comment: 12 pages, LaTeX, 6 embedded figures with epsf, submitted to
Phys.Lett. B., Minor style change
- …