17 research outputs found

    An ICT-Enabled Approach to Optimising the Reliability of Manual Ultrasonic Non-Destructive Testing

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    Manual Ultrasonic Testing (MUT) is the most cost effective NDT method for the in-situ inspection of aerospace structures, in particular composite structures. However, its defect detection reliability is low. Manual Ultrasonic Testing (MUT) reports may vary depending on the operator conducting the test. Its reliability is therefore greatly influenced by human factors. Nonetheless, MUT continues to play a key role in the NDT suite of techniques. Despite its simplicity, it often meets the required performance at a reduced cost. No mechanised system exists which is as dextrous as the human hand for moving a probe over complex shapes while also dynamically skewing the probe to achieve the maximum amplitude from a reflector. It is therefore worth looking at ways to improve the reliability of MUT

    Letales Mittelliniengranulom - Ein Fallbericht

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    Einleitung: Das sehr seltene extranodale Nk/T-Zell-Lymphom vom nasalen Typ, auch "letales Mittelliniengranulom", gehört in die Gruppe der Non-Hodgkin-Lymphome, ist mit einer Epstein-Barr-Virus (EBV)-Infektion assoziiert und durch einen sehr aggressiven Verlauf charakterisiert. Die mediane Überlebenszeit betrĂ€gt 6 Monate, die 5-Jahres-Überlebensrate 22%.Methoden: Es wird der Erkrankungsverlauf eines 72-jĂ€hrigen Patienten geschildert, der im MĂ€rz 2012 an den Nasennebenhöhlen operiert worden war. Danach kam es zu einer zunehmenden endonasalen Borkenbildung und EntzĂŒndung. Ergebnisse: Histologisch ergab sich der Verdacht auf einen M. Wegener, der laborchemisch nicht zu bestĂ€tigen war. Es wurde trotzdem eine Therapie mit Cotrimoxazol und Prednisolon begonnen. Darunter kam es zu einer Remission, die mit Azathioprin sowie Kortison in absteigender Dosierung weiterbehandelt worden war. Ca. 4 Wochen spĂ€ter, unter 10 mg Kortison kam es zu einer massiven Progression des endonasalen Befundes sowie zur Auftreibung der Oberlippe sowie der Wangen. Histologisch war nun ein EBV-assoziiertes, angiozentrisches bzw. angiodestruktives, peripheres T-Zell-Lymphoms vom nasalen Typ nachweisbar. Im durchgefĂŒhrten Ganzkörper-CT sowie einer Knochenmarkspunktion ließ sich keine weitere Ausbreitung des Lymphoms feststellen.Es wurde daraufhin mit einer Chemotherapie nach dem Chop-Protokoll (Cyclophosphamid, Hydroxydaunorubicin, OncovinÂź, Prednisolon) begonnen. Da es darunter ebenfalls nicht zu einer Besserung kam wurde auf Cytarabin (AraC) umgestellt. Darunter war der Lokalbefund langsam rĂŒcklĂ€ufig, und es wurde zusĂ€tzlich noch eine lokale Radiatio angeschlossen.Schlussfolgerungen: Bislang existieren keine definierten Therapieprotokolle fĂŒr diese sehr aggressive Erkrankung. Diskutiert werden eine sofortige hochdosierte Strahlentherapie versus primĂ€rer oder adjuvanter Chemotherapie.Der Erstautor gibt keinen Interessenkonflikt an

    6-thioguanine selectively kills BRCA2-defective tumors and overcomes PARP inhibitor resistance.

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    Familial breast and ovarian cancers are often defective in homologous recombination (HR) due to mutations in the BRCA1 or BRCA2 genes. Cisplatin chemotherapy or poly(ADP-ribose) polymerase (PARP) inhibitors were tested for these tumors in clinical trials. In a screen for novel drugs that selectively kill BRCA2-defective cells, we identified 6-thioguanine (6TG), which induces DNA double-strand breaks (DSB) that are repaired by HR. Furthermore, we show that 6TG is as efficient as a PARP inhibitor in selectively killing BRCA2-defective tumors in a xenograft model. Spontaneous BRCA1-defective mammary tumors gain resistance to PARP inhibitors through increased P-glycoprotein expression. Here, we show that 6TG efficiently kills such BRCA1-defective PARP inhibitor-resistant tumors. We also show that 6TG could kill cells and tumors that have gained resistance to PARP inhibitors or cisplatin through genetic reversion of the BRCA2 gene. Although HR is reactivated in PARP inhibitor-resistant BRCA2-defective cells, it is not fully restored for the repair of 6TG-induced lesions. This is likely to be due to several recombinogenic lesions being formed after 6TG. We show that BRCA2 is also required for survival from mismatch repair-independent lesions formed by 6TG, which do not include DSBs. This suggests that HR is involved in the repair of 6TG-induced DSBs as well as mismatch repair-independent 6TG-induced DNA lesion. Altogether, our data show that 6TG efficiently kills BRCA2-defective tumors and suggest that 6TG may be effective in the treatment of advanced tumors that have developed resistance to PARP inhibitors or platinum-based chemotherapy
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