3,136 research outputs found

    Climate Change and Critical Agrarian Studies

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    Climate change is perhaps the greatest threat to humanity today and plays out as a cruel engine of myriad forms of injustice, violence and destruction. The effects of climate change from human-made emissions of greenhouse gases are devastating and accelerating; yet are uncertain and uneven both in terms of geography and socio-economic impacts. Emerging from the dynamics of capitalism since the industrial revolution — as well as industrialisation under state-led socialism — the consequences of climate change are especially profound for the countryside and its inhabitants. The book interrogates the narratives and strategies that frame climate change and examines the institutionalised responses in agrarian settings, highlighting what exclusions and inclusions result. It explores how different people — in relation to class and other co-constituted axes of social difference such as gender, race, ethnicity, age and occupation — are affected by climate change, as well as the climate adaptation and mitigation responses being implemented in rural areas. The book in turn explores how climate change – and the responses to it - affect processes of social differentiation, trajectories of accumulation and in turn agrarian politics. Finally, the book examines what strategies are required to confront climate change, and the underlying political-economic dynamics that cause it, reflecting on what this means for agrarian struggles across the world. The 26 chapters in this volume explore how the relationship between capitalism and climate change plays out in the rural world and, in particular, the way agrarian struggles connect with the huge challenge of climate change. Through a huge variety of case studies alongside more conceptual chapters, the book makes the often-missing connection between climate change and critical agrarian studies. The book argues that making the connection between climate and agrarian justice is crucial

    Investigation of the metabolism of rare nucleotides in plants

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    Nucleotides are metabolites involved in primary metabolism, and specialized metabolism and have a regulatory role in various biochemical reactions in all forms of life. While in other organisms, the nucleotide metabolome was characterized extensively, comparatively little is known about the cellular concentrations of nucleotides in plants. The aim of this dissertation was to investigate the nucleotide metabolome and enzymes influencing the composition and quantities of nucleotides in plants. For this purpose, a method for the analysis of nucleotides and nucleosides in plants and algae was developed (Chapter 2.1), which comprises efficient quenching of enzymatic activity, liquid-liquid extraction and solid phase extraction employing a weak-anionexchange resin. This method allowed the analysis of the nucleotide metabolome of plants in great depth including the quantification of low abundant deoxyribonucleotides and deoxyribonucleosides. The details of the method were summarized in an article, serving as a laboratory protocol (Chapter 2.2). Furthermore, we contributed a review article (Chapter 2.3) that summarizes the literature about nucleotide analysis and recent technological advances with a focus on plants and factors influencing and hindering the analysis of nucleotides in plants, i.e., a complex metabolic matrix, highly stable phosphatases and physicochemical properties of nucleotides. To analyze the sub-cellular concentrations of metabolites, a protocol for the rapid isolation of highly pure mitochondria utilizing affinity chromatography was developed (Chapter 2.4). The method for the purification of nucleotides furthermore contributed to the comprehensive analysis of the nucleotide metabolome in germinating seeds and in establishing seedlings of A. thaliana, with a focus on genes involved in the synthesis of thymidilates (Chapter 2.5) and the characterization of a novel enzyme of purine nucleotide degradation, the XANTHOSINE MONOPHOSPHATE PHOSPHATASE (Chapter 2.6). Protein homology analysis comparing A. thaliana, S. cerevisiae, and H. sapiens led to the identification and characterization of an enzyme involved in the metabolite damage repair system of plants, the INOSINE TRIPHOSPHATE PYROPHOSPHATASE (Chapter 2.7). It was shown that this enzyme dephosphorylates deaminated purine nucleotide triphosphates and thus prevents their incorporation into nucleic acids. Lossof-function mutants senesce early and have a constitutively increased content of salicylic acid. Also, the source of deaminated purine nucleotides in plants was investigated and it was shown that abiotic factors contribute to nucleotide damage.Nukleotide sind Metaboliten, die am PrimĂ€rstoffwechsel und an spezialisierten StoffwechselvorgĂ€ngen beteiligt sind und eine regulierende Rolle bei verschiedenen biochemischen Reaktionen in allen Lebensformen spielen. WĂ€hrend bei anderen Organismen das Nukleotidmetabolom umfassend charakterisiert wurde, ist in Pflanzen vergleichsweise wenig ĂŒber die zellulĂ€ren Konzentrationen von Nukleotiden bekannt. Ziel dieser Dissertation war es, das Nukleotidmetabolom und die Enzyme zu untersuchen, die die Zusammensetzung und Menge der Nukleotide in Pflanzen beeinflussen. Zu diesem Zweck wurde eine Methode zur Analyse von Nukleotiden und Nukleosiden in Pflanzen und Algen entwickelt (Kapitel 2.1), die ein effizientes Stoppen enzymatischer AktivitĂ€t, eine FlĂŒssig-FlĂŒssig-Extraktion und eine Festphasenextraktion unter Verwendung eines schwachen Ionenaustauschers umfasst. Mit dieser Methode konnte das Nukleotidmetabolom von Pflanzen eingehend analysiert werden, einschließlich der Quantifizierung von Desoxyribonukleotiden und Desoxyribonukleosiden mit geringer Abundanz. Die Einzelheiten der Methode wurden in einem Artikel zusammengefasst, der als Laborprotokoll dient (Kapitel 2.2). DarĂŒber hinaus wurde ein Übersichtsartikel (Kapitel 2.3) verfasst, der die Literatur ĂŒber die Analyse von Nukleotiden und die jĂŒngsten technologischen Fortschritte zusammenfasst. Der Schwerpunkt lag hierbei auf Pflanzen und Faktoren, die die Analyse von Nukleotiden in Pflanzen beeinflussen oder behindern, d. h. eine komplexe Matrix, hochstabile Phosphatasen und physikalisch-chemische Eigenschaften von Nukleotiden. Um die subzellulĂ€ren Konzentrationen von Metaboliten zu analysieren, wurde ein Protokoll fĂŒr die schnelle Isolierung hochreiner Mitochondrien unter Verwendung einer AffinitĂ€tschromatographie entwickelt (Kapitel 2.4). Die Methode zur Analyse von Nukleotiden trug außerdem zu einer umfassenden Analyse des Nukleotidmetaboloms in keimenden Samen und in sich etablierenden Keimlingen von A. thaliana bei, wobei der Schwerpunkt auf Genen lag, die an der Synthese von Thymidilaten beteiligt sind (Kapitel 2.5), sowie zu der Charakterisierung eines neuen Enzyms des Purinnukleotidabbaus, der XANTHOSINE MONOPHOSPHATE PHOSPHATASE (Kapitel 2.6). Eine Proteinhomologieanalyse, die A. thaliana, S. cerevisiae und H. sapiens miteinander verglich fĂŒhrte zur Identifizierung und Charakterisierung eines Enzyms, das an der Reparatur von geschĂ€digten Metaboliten in Pflanzen beteiligt ist, der INOSINE TRIPHOSPHATE PYROPHOSPHATASE (Kapitel 2.7). Es konnte gezeigt werden, dass dieses Enzym desaminierte Purinnukleotidtriphosphate dephosphoryliert und so deren Einbau in NukleinsĂ€uren verhindert. Funktionsverlustmutanten altern frĂŒh und weisen einen konstitutiv erhöhten Gehalt an SalicylsĂ€ure auf. Außerdem wurde die Quelle der desaminierten Purinnukleotide in Pflanzen untersucht, und es wurde gezeigt, dass abiotische Faktoren zur NukleotidschĂ€digung beitragen

    Rethink Digital Health Innovation: Understanding Socio-Technical Interoperability as Guiding Concept

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    Diese Dissertation sucht nach einem theoretischem GrundgerĂŒst, um komplexe, digitale Gesundheitsinnovationen so zu entwickeln, dass sie bessere Erfolgsaussichten haben, auch in der alltĂ€glichen Versorgungspraxis anzukommen. Denn obwohl es weder am Bedarf von noch an Ideen fĂŒr digitale Gesundheitsinnovationen mangelt, bleibt die Flut an erfolgreich in der Praxis etablierten Lösungen leider aus. Dieser unzureichende Diffusionserfolg einer entwickelten Lösung - gern auch als Pilotitis pathologisiert - offenbart sich insbesondere dann, wenn die geplante Innovation mit grĂ¶ĂŸeren Ambitionen und KomplexitĂ€t verbunden ist. Dem geĂŒbten Kritiker werden sofort ketzerische Gegenfragen in den Sinn kommen. Beispielsweise was denn unter komplexen, digitalen Gesundheitsinnovationen verstanden werden soll und ob es ĂŒberhaupt möglich ist, eine universale Lösungsformel zu finden, die eine erfolgreiche Diffusion digitaler Gesundheitsinnovationen garantieren kann. Beide Fragen sind nicht nur berechtigt, sondern mĂŒnden letztlich auch in zwei ForschungsstrĂ€nge, welchen ich mich in dieser Dissertation explizit widme. In einem ersten Block erarbeite ich eine Abgrenzung jener digitalen Gesundheitsinnovationen, welche derzeit in Literatur und Praxis besondere Aufmerksamkeit aufgrund ihres hohen Potentials zur Versorgungsverbesserung und ihrer resultierenden KomplexitĂ€t gewidmet ist. Genauer gesagt untersuche ich dominante Zielstellungen und welche Herausforderung mit ihnen einhergehen. Innerhalb der Arbeiten in diesem Forschungsstrang kristallisieren sich vier Zielstellungen heraus: 1. die UnterstĂŒtzung kontinuierlicher, gemeinschaftlicher Versorgungsprozesse ĂŒber diverse Leistungserbringer (auch als inter-organisationale Versorgungspfade bekannt); 2. die aktive Einbeziehung der Patient:innen in ihre Versorgungsprozesse (auch als Patient Empowerment oder Patient Engagement bekannt); 3. die StĂ€rkung der sektoren-ĂŒbergreifenden Zusammenarbeit zwischen Wissenschaft und Versorgungpraxis bis hin zu lernenden Gesundheitssystemen und 4. die Etablierung daten-zentrierter Wertschöpfung fĂŒr das Gesundheitswesen aufgrund steigender bzgl. VerfĂŒgbarkeit valider Daten, neuen Verarbeitungsmethoden (Stichwort KĂŒnstliche Intelligenz) sowie den zahlreichen Nutzungsmöglichkeiten. Im Fokus dieser Dissertation stehen daher weniger die autarken, klar abgrenzbaren Innovationen (bspw. eine Symptomtagebuch-App zur Beschwerdedokumentation). Vielmehr adressiert diese Doktorarbeit jene Innovationsvorhaben, welche eine oder mehrere der o.g. Zielstellung verfolgen, ein weiteres technologisches Puzzleteil in komplexe Informationssystemlandschaften hinzufĂŒgen und somit im Zusammenspiel mit diversen weiteren IT-Systemen zur Verbesserung der Gesundheitsversorgung und/ oder ihrer Organisation beitragen. In der Auseinandersetzung mit diesen Zielstellungen und verbundenen Herausforderungen der Systementwicklung rĂŒckte das Problem fragmentierter IT-Systemlandschaften des Gesundheitswesens in den Mittelpunkt. Darunter wird der unerfreuliche Zustand verstanden, dass unterschiedliche Informations- und Anwendungssysteme nicht wie gewĂŒnscht miteinander interagieren können. So kommt es zu Unterbrechungen von InformationsflĂŒssen und Versorgungsprozessen, welche anderweitig durch fehleranfĂ€llige ZusatzaufwĂ€nde (bspw. Doppeldokumentation) aufgefangen werden mĂŒssen. Um diesen EinschrĂ€nkungen der EffektivitĂ€t und Effizienz zu begegnen, mĂŒssen eben jene IT-System-Silos abgebaut werden. Alle o.g. Zielstellungen ordnen sich dieser defragmentierenden Wirkung unter, in dem sie 1. verschiedene Leistungserbringer, 2. Versorgungsteams und Patient:innen, 3. Wissenschaft und Versorgung oder 4. diverse Datenquellen und moderne Auswertungstechnologien zusammenfĂŒhren wollen. Doch nun kommt es zu einem komplexen Ringschluss. Einerseits suchen die in dieser Arbeit thematisierten digitalen Gesundheitsinnovationen Wege zur Defragmentierung der Informationssystemlandschaften. Andererseits ist ihre eingeschrĂ€nkte Erfolgsquote u.a. in eben jener bestehenden Fragmentierung begrĂŒndet, die sie aufzulösen suchen. Mit diesem Erkenntnisgewinn eröffnet sich der zweite Forschungsstrang dieser Arbeit, der sich mit der Eigenschaft der 'InteroperabilitĂ€t' intensiv auseinandersetzt. Er untersucht, wie diese Eigenschaft eine zentrale Rolle fĂŒr Innovationsvorhaben in der Digital Health DomĂ€ne einnehmen soll. Denn InteroperabilitĂ€t beschreibt, vereinfacht ausgedrĂŒckt, die FĂ€higkeit von zwei oder mehreren Systemen miteinander gemeinsame Aufgaben zu erfĂŒllen. Sie reprĂ€sentiert somit das Kernanliegen der identifizierten Zielstellungen und ist Dreh- und Angelpunkt, wenn eine entwickelte Lösung in eine konkrete Zielumgebung integriert werden soll. Von einem technisch-dominierten Blickwinkel aus betrachtet, geht es hierbei um die GewĂ€hrleistung von validen, performanten und sicheren Kommunikationsszenarien, sodass die o.g. InformationsflussbrĂŒche zwischen technischen Teilsystemen abgebaut werden. Ein rein technisches InteroperabilitĂ€tsverstĂ€ndnis genĂŒgt jedoch nicht, um die Vielfalt an Diffusionsbarrieren von digitalen Gesundheitsinnovationen zu umfassen. Denn beispielsweise das Fehlen adĂ€quater VergĂŒtungsoptionen innerhalb der gesetzlichen Rahmenbedingungen oder eine mangelhafte PassfĂ€higkeit fĂŒr den bestimmten Versorgungsprozess sind keine rein technischen Probleme. Vielmehr kommt hier eine Grundhaltung der Wirtschaftsinformatik zum Tragen, die Informationssysteme - auch die des Gesundheitswesens - als sozio-technische Systeme begreift und dabei Technologie stets im Zusammenhang mit Menschen, die sie nutzen, von ihr beeinflusst werden oder sie organisieren, betrachtet. Soll eine digitale Gesundheitsinnovation, die einen Mehrwert gemĂ€ĂŸ der o.g. Zielstellungen verspricht, in eine existierende Informationssystemlandschaft der Gesundheitsversorgung integriert werden, so muss sie aus technischen sowie nicht-technischen Gesichtspunkten 'interoperabel' sein. Zwar ist die Notwendigkeit von InteroperabilitĂ€t in der Wissenschaft, Politik und Praxis bekannt und auch positive Bewegungen der DomĂ€ne hin zu mehr InteroperabilitĂ€t sind zu verspĂŒren. Jedoch dominiert dabei einerseits ein technisches VerstĂ€ndnis und andererseits bleibt das Potential dieser Eigenschaft als Leitmotiv fĂŒr das Innovationsmanagement bislang weitestgehend ungenutzt. An genau dieser Stelle knĂŒpft nun der Hauptbeitrag dieser Doktorarbeit an, in dem sie eine sozio-technische Konzeptualisierung und Kontextualisierung von InteroperabilitĂ€t fĂŒr kĂŒnftige digitale Gesundheitsinnovationen vorschlĂ€gt. Literatur- und expertenbasiert wird ein Rahmenwerk erarbeitet - das Digital Health Innovation Interoperability Framework - das insbesondere Innovatoren und Innovationsfördernde dabei unterstĂŒtzen soll, die Diffusionswahrscheinlichkeit in die Praxis zu erhöhen. Nun sind mit diesem Framework viele Erkenntnisse und Botschaften verbunden, die ich fĂŒr diesen Prolog wie folgt zusammenfassen möchte: 1. Um die Entwicklung digitaler Gesundheitsinnovationen bestmöglich auf eine erfolgreiche Integration in eine bestimmte Zielumgebung auszurichten, sind die Realisierung eines neuartigen Wertversprechens sowie die GewĂ€hrleistung sozio-technischer InteroperabilitĂ€t die zwei zusammenhĂ€ngenden Hauptaufgaben eines Innovationsprozesses. 2. Die GewĂ€hrleistung von InteroperabilitĂ€t ist eine aktiv zu verantwortende Managementaufgabe und wird durch projektspezifische Bedingungen sowie von externen und internen Dynamiken beeinflusst. 3. Sozio-technische InteroperabilitĂ€t im Kontext digitaler Gesundheitsinnovationen kann ĂŒber sieben, interdependente Ebenen definiert werden: Politische und regulatorische Bedingungen; Vertragsbedingungen; Versorgungs- und GeschĂ€ftsprozesse; Nutzung; Information; Anwendungen; IT-Infrastruktur. 4. Um InteroperabilitĂ€t auf jeder dieser Ebenen zu gewĂ€hrleisten, sind Strategien differenziert zu definieren, welche auf einem Kontinuum zwischen KompatibilitĂ€tsanforderungen aufseiten der Innovation und der Motivation von Anpassungen aufseiten der Zielumgebung verortet werden können. 5. Das Streben nach mehr InteroperabilitĂ€t fördert sowohl den nachhaltigen Erfolg der einzelnen digitalen Gesundheitsinnovation als auch die Defragmentierung existierender Informationssystemlandschaften und trĂ€gt somit zur Verbesserung des Gesundheitswesens bei. Zugegeben: die letzte dieser fĂŒnf Botschaften trĂ€gt eher die FĂ€rbung einer Überzeugung, als dass sie ein Ergebnis wissenschaftlicher BeweisfĂŒhrung ist. Dennoch empfinde ich diese, wenn auch persönliche Erkenntnis als Maxim der DomĂ€ne, der ich mich zugehörig fĂŒhle - der IT-Systementwicklung des Gesundheitswesens

    Sociotechnical Imaginaries, the Future and the Third Offset Strategy

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    Sounding the dead in Cambodia: cultivating ethics, generating wellbeing, and living with history through music and sound

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    This dissertation rethinks the ethics of history and trauma in post-genocide Cambodia by examining how Cambodians use a broad repertoire of sounded practices to form relations of mutual care with ancestors, dead teachers, deities, and other predecessors. At its root, the dissertation is the study of an ethical-religious-aesthetic system by which Cambodians recall predecessors’ legacies, care for the dead, and engage ancestors and deities as supportive co-presences. Traditional and popular musics, Buddhist chants and incantations, whispers, and the non-acoustic practice of “speaking in the heart” (niyāy knung citt) are among the primary sounded practices that Cambodians use to engage the dead. Parts One and Two detail those sounded practices and their social implications. I discuss how previous approaches have misinterpreted the nature and capacities of Cambodian music and other ritualized sounds through historicist, colonialist, and secular epistemologies, which cast those sounds as “culture” or “performance” and ignore their capacities as modes of ethics and exchange with the dead. Instead, by rethinking those sounded practices as Cambodian-Buddhist ethics and exchange, I examine how Cambodians fulfill an obligation to care for the ancestors who have supported themselves. I suggest fulfilling that obligation generates personal wellbeing and provides a new model for what living with history can sound like and feel like. Taken together, in Parts One and Two, I detail the non-linear temporalities, types of personhood, ethics, exchange with the dead, and the intergenerational mode of living with history that Cambodians bring into being through music and sound. Part Three zooms further out to discuss how sounded relations with the dead have consequences for national and international politics, which leads to larger critiques of the Cambodian government’s politicization of Khmer Rouge remembrance and international humanitarian efforts that attempt to help Cambodians heal from trauma. Since at least the mid-1990s, a plurality of international activists, scholars, volunteers, and development workers have concluded that Cambodians perpetuate a silence about the Khmer Rouge era that furthers their traumatization. Most observers suggest that Cambodians need to provide public testimony about that violent past in order to heal. This dissertation contests those conclusions, following work in anthropology and trauma studies that problematizes the universalization of the Western psychotherapeutic notion of biomedical trauma and its treatments. I suggest that those calls for a testimonial voice presuppose historicist modes of remembrance and knowledge production that naturalize liberal Western models of personhood, citizenship, justice, wellness, and political agency. To move away from those models, I argue that Cambodian sounded and ritual practices generate what I term “modes of being historical” and “ways of living with history” that are intimate, familial, intergenerational, engage national pasts, and can be a mode of political action. Those “modes of being historical” include but are not limited to telling stories of others’ struggles and deaths. I illustrate how Cambodians have long used a multitude of sounded practices to engage the past, grapple with life’s difficulties, and care for themselves and their ancestors. This dissertation posits that sound studies and ethnomusicology can further the emerging scholarly shifts toward the culturally specific ways people cope with difficult pasts. I propose a new approach to post-violence ethics and history by arguing for the decolonizing possibilities of emphasizing the modes of being historical, ethical relations of mutual care, and ontological entanglements with the dead that Cambodians generate through music and sound

    Gratitude in Healthcare an interdisciplinary inquiry

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    The expression and reception of gratitude is a significant dimension of interpersonal communication in care-giving relationships. Although there is a growing body of evidence that practising gratitude has health and wellbeing benefits for the giver and receiver, gratitude as a social emotion made in interaction has received comparatively little research attention. To address this gap, this thesis draws on a portfolio of qualitative methods to explore the ways in which gratitude is constituted in care provision in personal, professional, and public discourse. This research is informed by a discursive psychology approach in which gratitude is analysed, not as a morally virtuous character trait, but as a purposeful, performative social action that is mutually co-constructed in interaction.I investigate gratitude through studies that approach it on a meta, meso, macro, and micro level. Key intellectual traditions that underpin research literature on gratitude in healthcare are explored through a metanarrative review. Six underlying metanarratives were identified: social capital; gifts; care ethics; benefits of gratitude; staff wellbeing; and gratitude as an indicator of quality of care. At the meso (institutional) level, a narrative analysis of an archive of letters between patients treated for tuberculosis and hospital almoners positions gratitude as participating in a Maussian gift-exchange ritual in which communal ties are created and consolidated.At the macro (societal) level, a discursive analysis of tweets of gratitude to the National Health Service at the outset of the Covid-19 pandemic shows that attitudes to gratitude were dynamic in response to events, with growing unease about deflecting attention from risk reduction for those working in the health and social care sectors. A follow-up analysis of the clap-for-carers movement implicates gratitude in embodied, symbolic, and imagined performances in debates about care justice. At the micro (interpersonal) level, an analysis of gratitude encounters broadcast in the BBC documentary series, Hospital, uses pragmatics and conversation analysis to argue that gratitude is an emotion made in talk, with the uptake of gratitude opportunities influencing the course of conversational sequencing. The findings challenge the oftenmade distinction between task-oriented and relational conversation in healthcare.Moral economics are paradigmatic in the philosophical conceptualisation of gratitude. My research shows that, although balance-sheet reciprocity characterised the institutional culture of the voluntary hospital, it is hardly ever a feature ofinterpersonal gratitude encounters. Instead, gratitude is accomplished as shared moments of humanity through negotiated encounters infused with affect. Gratitude should never be instrumentalised as compensating for unsafe, inadequatelyrenumerated work. Neither should its potential to enhance healthcare encounters be underestimated. Attention to gratitude can participate in culture change by affirming modes of acting, emoting, relating, expressing, and connecting that intersect with care justice.This thesis speaks to gratitude as a culturally salient indicator of what people express as worthy of appreciation. It calls for these expressions to be more closely attended to, not only as useful feedback that can inform change, but also because gratitude is a resource on which we can draw to enhance and enrich healthcare as a communal, collaborative, cooperative endeavour
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