78 research outputs found
Lebenszufriedenheit in Westdeutschland: Eine Querschnittsanalyse mit den Daten des Sozio-oekonomischen Panels
Hintergrund: Die Zufriedenheit mit dem Leben ist in der heutigen Gesellschaft ein bedeutender Aspekt geworden und nahezu jeder Mensch strebt danach. Eine Vielzahl an Determinanten, wie Gesundheit, Wohlbefinden, Lebensqualität etc. sind mit der Lebenszufriedenheit verbunden und beeinflussen dieses Konstrukt. Die Wissenschaft hat sich diese Thematik zu nutze gemacht und nähert sich der Lebenszufriedenheit aus unterschiedlichen Perspektiven an. Ziel: Die vorliegende Studie untersucht, welche Determinanten die Lebenszufriedenheit in Westdeutschland im Jahr 2008 beeinflussen. Dazu gliedert sich die Untersuchung in drei zentrale Zielstellungen. Einerseits sollten Faktoren bestimmt werden, die die Lebenszufriedenheit in Westdeutschland beeinflussen. Des Weiteren sollte betrachtet werden, ob sich Menschen mit einer hohen Zufriedenheit häufiger glücklich gefühlt haben. Drittens wurde untersucht, ob die physische oder psychische Gesundheit einen stärkeren Einfluss auf die Lebenszufriedenheit hat. Methodik: Als Datengrundlage dient das Sozio-oekonomische Panel (SOEP). Es wurden Daten der 4480 Teilnehmer der Stichprobe für Westdeutschland aus dem Jahr 2008 genutzt. Es wurde das Design einer Querschnittsstudie gewählt. Für die Auswertung wurden zwei Modelle der binären logistischen Regressionsanalyse durchgeführt. Um die statistische Signifikanz der Baseline Characteristica zu prüfen wurden der T-Test und Chi-Quadrat-Homogenitätstests durchgeführt. Ergebnisse: Die Ergebnisse der vorliegenden Untersuchung zeigen einen starken Einfluss des Gesundheitszustandes auf die Lebenszufriedenheit. Des Weiteren beeinflusst der Erwerbsstatus die Zufriedenheit mit dem Leben. Hinsichtlich des Gesundheitszustandes kann keine eindeutige Aussage erfolgen, ob die physische oder psychische Dimension einen stärkeren Einfluss auf die Lebenszufriedenheit hat. Schlussfolgerung: Die Studie zeigt, dass in Westdeutschland eine hohe Lebenszufriedenheit angegeben wird und von einigen Faktoren abhängig ist
The pattern of recurrence of adenocarcinoma of the oesophago-gastric junction
Knowledge of the pattern of recurrence of surgically treated cases of adenocarcinoma of the oesophago-gastric junction is important both for better understanding of their biological nature and for future strategic planning of therapy. The aim of this study is to demonstrate and compare the pattern of dissemination and recurrence in patients with Type I and Type II adenocarcinoma of oesophago-gastric junction. A prospective audit of the clinico-pathological features of patients who had undergone surgery with curative intent for adenocarcinoma of oesophago-gastric junction between 1991 and 1996 was undertaken. Patients were followed up by regular clinical examination. Clinical evaluation was supported by ultrasound, computerised tomography, radio-isotope bone scan, endoscopy and laparotomy each with biopsy and histology where appropriate. One hundred and sixty-nine patients with oesophago-gastric junction tumours (94 Type I and 75 Type II) have been followed up for a median of 75.3 (57–133) months. One hundred and three patients developed proven recurrent disease. The median time to recurrence was 23.3 (14.2–32.4) months for Type I and 20.5 (11.6–29.4) for Type II cancers. The most frequent type of recurrence was haematogenous (56% of Type I recurrences and 54% of Type II) of which 56% were detected within 1 year of surgery. The most frequent sites were to liver (27%), bone (18%) brain (11%) and lung (11%). Local recurrence occurred in 33% of Type I cancer and 29% of Type II recurrences. Nodal recurrence occurred in 18 and 25% of Type I and Type II cancer recurrences, most frequently to coeliac or porta hepatis nodes (64%). Only 7% of Type I and 15% of Type II cancer recurrences were by peritoneal dissemination. Type I and Type II adenocarcinoma of the oesophago-gastric junction have a predominantly early, haematogenous pattern of recurrence. There is a need to better identify the group of patients with small metastases at the time of diagnosis who are destined to develop recurrent disease in order that they may be spared surgery and those with micro metastases in order that they can be offered multi-modality therapy including early post operative or neo-adjuvant chemotherapy
Elevated tumour interleukin-1β is associated with systemic inflammation: a marker of reduced survival in gastro-oesophageal cancer
Systemic inflammation is associated with adverse prognosis cancer but its aetiology remains unclear. We investigated the expression of proinflammatory cytokines within normal mucosa from healthy controls and tumour tissue in cancer patients and related these levels with markers of systemic inflammation and with the presence of a tumour inflammatory infiltrate. Tissue was collected from 56 patients with gastro-oesophageal cancer and from 12 healthy controls. Tissue cytokine mRNA concentrations were measured by real-time PCR and tissue protein concentrations by cytometric bead array. The degree of chronic inflammatory cell infiltrate was recorded. Serum cytokine and acute phase protein concentrations (including C-reactive protein (CRP)) were measured by enzyme-linked immunosorbent assay. Proinflammatory cytokines were significantly overexpressed (interleukin (IL)-1β, IL-6, IL-8 and tumour necrosis factor-α) both at mRNA and protein levels in the cancer specimens compared with mucosa from controls. Interleukin-1β was expressed in greatest (10–100-fold) concentration and protein levels correlated significantly with systemic inflammation (CRP) (P=0.05, r=0.31). A chronic inflammatory infiltrate was observed in 75% of the cancer specimens and was associated with systemic inflammation (CRP: P=0.01). However, the presence of chronic inflammation per se was not associated with altered cytokine expression within the tumour. Both a chronic inflammatory infiltrate and systemic inflammation (CRP) were associated with reduced survival (P=0.05 and P=0.03, respectively). Tumour chronic inflammatory infiltrate and tumour tissue IL-1β overexpression are potential independent factors influencing systemic inflammation in oesophagogastric cancer patients
A Meta-Analysis of Interleukin-8 -251 Promoter Polymorphism Associated with Gastric Cancer Risk
Background: Potential functional allele A/T single nucleotide polymorphism (SNP) of Interleukin 8 (IL-8) promoter-251has been implicated in gastric cancer risk. Methods: We aimed to explore the role of A/T SNP of IL-8-251 in the susceptibility to gastric cancer through a systematic review and meta-analysis. Each initially included article was scored for quality appraisal. Desirable data were extracted and registered into databases. Eighteen studies were ultimately eligible for the meta-analysis of IL-8- 251 A/T SNP. We adopted the most probably appropriate genetic model (codominant model). Potential sources of heterogeneity were sought out via stratification and sensitivity analyses, and publication biases were estimated. Results: Between IL-8-251 AA genotype with gastric cancer risk, statistically significant association could be noted with overall gastric cancer, evidently noted in Asians, witnessed in high quality subgroup, and apparently noted in intestinal-type gastric cancer. Conclusions: Our meta-analysis indicates that IL-8-251 AA genotype is associated with the overall risk of developing gastric cancer and may seem to be more susceptible to overall gastric cancer in Asian populations. IL-8-251 AA genotype is more associated with the intestinal-type gastric cancer. IL-8-251 AA genotype is not associated with Helicobacter Pylori infection status in our meta-analysis
Run Away or Stick Together? The Impact of Organization-Specific Adverse Events on Alliance Partner Defection
Alliances are inter-organizational relationships wherein partners agree to engage in joint action and share benefits and burdens. But when might an adverse event that strikes one partner become too burdensome for another partner? Extant theories of alliance instability provide incomplete answers, which is problematic: for stricken organizations, anticipating whether their non-stricken partners will remain in the alliance can be essential for survival. Integrating insights from alliance dynamics and organizational stigma literatures, we theorize how an organization-specific adverse event affects a non-stricken partner's decision to continue with or defect from an alliance by considering factors that shift the balance between cohesive and disruptive forces. We propose that high stigmatization risk will increase the probability of partner defection through two disruptive mechanisms: relational uncertainty and stigma anxiety. Building on the idea that the same factors contributing to alliance formation may also condition partner defection, we theorize about the roles of partner resource interdependencies, relational embeddedness, and perceived partner similarity in amplifying or attenuating disruptive mechanisms triggered by an adverse event. We extend the research on partner defection and alliance instability by advancing an event-based view of alliance instability and specifying the conditions under which an alliance partner might defect
International project finance: review and implications for international finance and international business
Evaluierung von fünf Screening-Bewertungsverfahren für repetitive physische Belastungen anhand des subjektiven Belastungsempfindens der Arbeitspersonen in der Montage der Automobil-Zulieferindustrie
Repetitive manuelle Montagetätigkeiten sind mit mehreren Belastungen verbunden, die in der Praxis mit Screening-Bewertungsverfahren
analysiert werden. Diese Verfahren unterscheiden sich allerdings sowohl im Detaillierungsgrad der erzielten
Ergebnisse als auch von der Herangehensweise bei der Analyse. Während die Punktwerte dieser Verfahren meist von Experten
erteilt werden, wurde bisher noch kein Vergleich der Belastungsergebnisse mit der subjektiv wahrgenommenen Belastung
der Mitarbeiter angestellt. Dafür wurden bei der in diesem Beitrag dargestellten Studie 66 Montagearbeitsplätze mit
repetitiven Tätigkeiten analysiert. Physische Belastungen und Beanspruchungen wurden anhand der folgenden Methoden
analysiert: Ergonomic Assessment Worksheet (EAWS), Occupational Risk Assessment (OCRA) Checklist, Leitmerkmalmethode
Manuelle Arbeitsprozesse (LMM MA), Hand Arm Risk Assessment Method (HARM) und Strain Index (SI). Das
subjektive Belastungsempfinden wurde mittels RPE-Borg-Skala bei 249 Mitarbeitern erfragt. Die im Vergleich gewonnenen
Ergebnisse geben einen Hinweis, mit welchem Verfahren Belastungen bei repetitiven Montagetätigkeiten bewertet werden
sollten.
Praktische Relevanz: Weil es viele Screening-Verfahren gibt, die nur im Bereich der sogenannten mittleren Bedingungen
gute Übereinstimmung der Ergebnisse zeigen, ist ein Vergleich mit den tatsächlichen Auswirkungen sinnvoll, wenn es
darum geht, eine geeignete Bewertungsmethode für repetitive Arbeitsplätze zu finden. Für diese weichen die Verfahren
bisher teils stark voneinander ab
Untersuchung des Fließverhaltens (Viskosität) des menschlichen Ejakulates unter verschiedenen klinischen Parametern mit Hilfe der Rotationsviskosimetrie
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