12 research outputs found

    Novel Chemotherapy Combinations in Advanced Gastric Cancer: an Updated Meta-Analysis

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    Combination chemotherapy is widely accepted for patients with advanced gastric cancer, but uncertainty remains regarding the choice of the regimen. Objectives: To assess the effect of: Comparison 1) irinotecan versus non-irinotecancontaining regimens, comparison 2) docetaxel versus non-docetaxel-containing regimens, comparison 3) regimens including oral 5-FU prodrugs versus intravenous fluoropyrimidines, comparison 4) oxaliplatin versus cisplatin-containing regimens on overall survival. Search Strategy: We searched: Cochrane Central Register of Controlled Trials, MEDLINE, EMBASE, proceedings from ECCO, ESMO, ASCO until December 2009. Selection Criteria: Randomised controlled trials on the above mentioned chemotherapy regimens in advanced or metastatic denocarcinoma of the stomach or GE-junction. Results: The meta-analysis of overall survival for comparison 1) included 4 trials, 640 patients, and results in a HR of 0.86 (95% CI 0.73-1.02) in favour of the irinotecancontaining regimens. For comparison 2) 4 trials with a total of 924 patients have been included in the analysis of overall survival. The resulting HR is 0.93 (95% CI 0.79-1.09) in favour of the docetaxel-containing regimens, with moderate heterogeneity (I2 =7%). For comparison 3 and 4, one major relevant study (Cunningham 2008) could not be included in this meta-analysis after discussion because it included patients with squamous cell cancer of the esophagus as well. Thus, for comparison 3) one relevant study (Kang 2009; 316 patients) comparing capecitabine versus 5-FU in combination with cisplatin is eligible. The resulting HR is 0.85 (95%CI 0.65-1.11) in favour of the oral regimen. For comparison 4) two eligible trials were identified (Al Batran 2008, Popov 2008; 292 patients) with a resulting HR of 0.82 (95% CI 0.47-1.45) in favour of the oxaliplatin-based regimens. For three further trials data is incomplete at present. Conclusions: Chemotherapy combinations including irinotecan, oxaliplatin, docetaxel or oral 5-FU prodrugs are alternative treatment options to cisplatin/5-FU or cisplatin/ 5-FU/anthracycline-combinations, but do not provide significant advantages in overall survival. Supported by: KKS Halle, grant number [BMBF/FKZ 01GH01GH0105]. Disclosure: All authors have declared no conflicts of interest

    Spontaneous spinal epidural haemorrhage complicating transjugular intrahepatic portosystemic stent shunting.

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    A patient with chronic liver disease and portal hypertension who developed acute spinal cord compression following transjugular intrahepatic portosystemic stent shunting is described. Radiological and pathological examinations revealed an epidural haematoma

    Update der S 3-Leitlinie Prophylaxe, Diagnostik und Therapie der Hepatitis-C-Virus(HCV)-Infektion, AWMF-Register-Nr.: 021/012 [Prophylaxis, diagnosis and therapy of hepatitis C virus (HCV) infection: the German guidelines on the management of HCV infection]

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    Die Überarbeitung der 2004 publizierten S3-Leitlinie über „Prophylaxe, Diagnostik und Therapie der Hepatitis-C-Virus(HCV)-Infektion“ wurde vereinbart als Kooperation der Deutschen Gesellschaft für Verdauungs- und Stoffwechselkrankheiten e. V. (DGVS), der Deutschen Gesellschaft für Pathologie e. V. (DGP), der Gesellschaft für Virologie (GfV), der Deutschen Gesellschaft für Pädiatrische Gastroenterologie und Ernährung (DPGE) sowie des Kompetenznetzes Hepatitis (Hep-Net). Durch die zusätzliche Teilnahme der Österreichischen Gesellschaft für Gastroenterologie (ÖGGH) und der Schweizerischen Gesellschaft für Gastroenterologie (SGG) konnte eine internationale Leitlinie mit Gültigkeit im gesamten deutschen Sprachraum geschaffen werden. Hierzu wurden 7 Leitlinien-Arbeitsgruppen sowie ein Advisory Board gegründet, welche sich aus Vertretern der Fachgesellschaften sowie des Hep-Nets zusammensetzten (●▶ Tab. 1). Fachlich repräsentierten die Mitglieder die Disziplinen Gastroenterologie und Hepatologie, Infektiologie, Virologie, Pathologie, Pädiatrie, Transplantationschirurgie und Epidemiologie. Den Versorgungsstrukturen wurde durch die Beteiligung klinisch tätiger sowie niedergelassener Kollegen Rechnung getragen, die Sicht der Patienten repräsentierte die Patientenorganisation Deutsche Leberhilfe e.V
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