3 research outputs found

    The effect saponine- and restfractions and its subfractions extracted from cimicifuga racemosa BNO 1055/C001 to myocardial and skeletal muscle of the ovarectomised rat

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    Im Rahmen des demographischen Wandels kommt es zu einem kontinuierlichen Anstieg des Anteils postmenopausaler Frauen an der Weltbevölkerung, so dass die Therapie postmenopausaler Erkrankungen zu einem wichtigen Thema der ärztlichen Behandlung geworden ist. Seit Beginn des 21. Jahrhunderts werden hinsichtlich der klinischen Wirksamkeit und der Sicherheit der Hormonersatztherapie vermehrt Bedenken im Hinblick auf das erhöhte Risiko für das kardiovaskuläre System und Brustkrebs geäußert. Aus diesem Grund rücken alternative Therapieansätze verstärkt in den Mittelpunkt der Forschung. In unterschiedlichen Projekten hat sich hierbei CR als effektives, in der klinischen Praxis anwendbares Medikament gezeigt. Die vorliegende Dissertation setzt sich mit der Wirkung von Subfraktionen der Testsubstanz CR auf die klimakterisch bedingten Veränderungen bzw. Erkrankungen der Skelett- und der Herzmuskulatur auseinander. Vor diesem Hintergrund wurden 100 weibliche, zuvor ovariektomierte Sprague-Dawley-Ratten in 10 Gruppen unterteilt und über einen Zeitraum von 4 Wochen die verschiedenen Substanzen von Cimicifuga racemosa (CR) (Saponin-, S1-, S2-, S3-Fraktion und Rest-, R1-, R2- und R3-Fraktion) oder Östradiolbenzoat (EB) verabreicht. Über denselben Zeitraum wurde eine Kontrollgruppe mit sojafreiem Futter versorgt. Mittels histologischer Untersuchung der Herz- und Skelettmuskulatur wurden die Auswirkungen von EB und den verschiedenen Fraktionen und Subfraktionen aus CR ermittelt und untereinander und mit den Ergebnissen der Kontrollgruppe verglichen. Die Skelettmuskelfaserfläche hat unter dem Einfluss der Saponinfraktion, der S1-Subfraktion, der Restfraktion, der R2-Subfraktion und der EB-Gruppe signifikant im Vergleich zur Kontrollgruppe zugenommen. Eine signifikante Zunahme des elastischen Faseranteils bezogen auf die Skelettmuskelfaserfläche bestand unter dem Einfluss der Saponinfraktion, ihrer S1- und S2-Subfraktion und der R1-Subfraktion als auch der EB-Gruppe im Vergleich zur Kontrollgruppe. Die Kardiomyozytenfläche zeigte einen signifikanten Größenzuwachs im Vergleich zur Kontrollgruppe unter dem Einfluss der Saponinfraktion und all ihrer 3 Subfraktionen als auch der Restfraktion und ihrer 3 Subfraktionen und der EB-Gruppe. Eine signifikante Zunahme des elastischen Faseranteils bezogen auf die Kardiomyozytenfläche bestand unter dem Einfluss der Saponinfraktion, ihrer S1-Subfraktion und der Restfraktion und ihrer R3-Subfraktion als auch der EB-Gruppe im Vergleich mit der Kontrollgruppe. Ableiten lässt sich, dass die Subfraktionen der Saponin- und Restfraktion keine gleichmäßige Wirkung auf die strukturellen Bestandteile von Herz- und Skelettmuskulatur zeigen. Die Ergebnisse sprechen dafür, dass bestimmte Subfraktionen von CR anabol auf die Skelettmuskelfaser- und Kardiomyozytenfläche und die EZM beider Gewebe wirken. Nahezu regelmäßig erweist sich die vor allem Actein und Deoxyactein enthaltende S1-Fraktion als wirksamste Substanzgruppe. Die Wirkungen von CR sind noch Gegenstand der aktuellen Forschung. Eines der Ziele weiterer Untersuchungen sollte die Ermittlung der Kombination der jeweiligen Fraktionen und Subfraktionen oder deren Subsubstanzen sein, um eine bestmögliche osteoprotektive und anabole Wirkung auf Herz- und Skelettmuskulatur und den Knochen zur Linderung oder Beseitigung klimakterischer Beschwerden zu entfalten

    Selective retina therapy (SRT) in patients with therapy refractory persistent acute central serous chorioretinopathy (CSC): 3 months functional and morphological results

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    Purpose!#!Central serous chorioretinopathy (CSC) is a disease presenting with detachment of the neurosensory retina and characteristic focal leakage on fluorescein angiography. The spontaneous remission rate is 84% within 6 months. In this study, the efficacy of selective retina therapy (SRT) was examined in patients with therapy refractory persistent acute CSC defined by symptoms for at least 6 months and persistent subretinal fluid (SRF) despite eplerenone therapy.!##!Material and methods!#!This is a prospective, monocentric observational study in 17 eyes (16 patients, mean age 42 years, 2 female). SRT was performed with the approved R:GEN laser (Lutronic, South Korea), a micropulsed 527-nm Nd:YLF laser device, with a train of 30 pulses of 1.7 μs at 100-Hz repetition rate at the point of focal leakage determined by fluorescein angiography (FA) at baseline (BSL). Visits on BSL, week 4 (wk4), and week 12 (wk12) included best corrected visual acuity (BCVA, logMar), central retinal thickness (CRT) on spectral domain optical coherence tomography (SD-OCT), and FA. Statistical analysis was performed by pair-by-pair comparisons of multiple observations in each case with Bonferroni correction for multiple testing. (IBM SPSS Statistics 25®).!##!Results!#!Mean CRT at BSL was 387.69 ± 110.4 μm. CRT significantly decreased by 106.31 μm in wk4 (95%-KI: 21.42-191.2; p = 0.01), by 133.63 μm in wk12 (95%-KI: 50.22-217.03; p = 0.001) and by 133.81 μm (95%-KI: 48.88-218.75; p = 0.001) compared to BSL. Treatment success defined as complete resolution of SRF occurred at wk4 in 7/17 eyes (35.3%) and at wk12 in 10/17 eyes (58.8%). Re-SRT was performed in 7/17 eyes (41.2%) after an average of 107.14 ± 96.59 days. Treatment success after Re-SRT was observed in 4/6 eyes (66.6%, 12 weeks after Re-SRT). Mean BCVA did not change significantly from BSL to any later timepoint after adjusting for multiple testing. Notably, eyes with treatment success showed better BCVA at all timepoints and gained more letters compared to failures.!##!Conclusion!#!Single or repetitive SRT may be an effective and safe treatment in 2 of 3 patients suffering from acute persistent CSC after 6 months of symptoms or more. We observed complete resolution of SRF in around 60% of eyes 12 weeks after first SRT treatment and also 12 weeks after Re-SRT treatment in eyes with persistent or recurrent SRF. Results on the long-term course after SRT are still pending

    An international collaborative evaluation of central serous chorioretinopathy: different therapeutic approaches and review of literature. The European Vitreoretinal Society central serous chorioretinopathy study

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    Purpose: To study and compare the efficacy of different therapeutic options for the treatment of central serous chorioretinopathy (CSCR). Methods: This is a nonrandomized, international multicentre study on 1719 patients (1861 eyes) diagnosed with CSCR, from 63 centres (24 countries). Reported data included different methods of treatment and both results of diagnostic examinations [fluorescein angiography and/or optical coherent tomography (OCT)] and best-corrected visual acuity (BCVA) before and after therapy. The duration of observation had a mean of 11 months but was extended in a minority of cases up to 7 years. The aim of this study is to evaluate the efficacy of the different therapeutic options of CSCR in terms of both visual (BCVA) and anatomic (OCT) improvement. Results: One thousand seven hundred nineteen patients (1861 eyes) diagnosed with CSCR were included. Treatments performed were nonsteroidal anti-inflammatory eye drops, laser photocoagulation, micropulse diode laser photocoagulation, photodynamic therapy (PDT; Standard PDT, Reduced-dose PDT, Reduced-fluence PDT), intravitreal (IVT) antivascular endothelial growth factor injection (VEGF), observation and other treatments. The list of the OTHERS included both combinations of the main proposed treatments or a variety of other treatments such as eplerenone, spironolactone, acetazolamide, beta-blockers, anti-anxiety drugs, aspirin, folic acid, methotrexate, statins, vitis vinifera extract medication and pars plana vitrectomy. The majority of the patients were men with a prevalence of 77%. The odds ratio (OR) showed a partial or complete resolution of fluid on OCT with any treatment as compared with observation. In univariate analysis, the anatomical result (improvement in subretinal fluid using OCT at 1 month) was favoured by age 500 μm (p = 0.03). The OR for obtaining partial or complete resolution showed that anti-VEGF and eyedrops were not statistically significant; whereas PDT (8.5), thermal laser (11.3) and micropulse laser (8.9) lead to better anatomical results with less variability. In univariate analysis, the functional result at 1 month was favoured by first episode (p = 0.04), height of subretinal fluid >500 μm (p < 0.0001) and short duration of observation (p = 0.02). Finally, there was no statistically significant difference among the treatments at 12 months. Conclusion: Spontaneous resolution has been described in a high percentage of patients. Laser (micropulse and thermal) and PDT seem to lead to significant early anatomical improvement; however, there is little change beyond the first month of treatment. The real visual benefit needs further clarification
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