2 research outputs found

    National smokefree law in New Zealand improves air quality inside bars, pubs and restaurants

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    <p>Abstract</p> <p>Background:</p> <p>We aimed to: (i) assess compliance with a new smokefree law in a range of hospitality settings; and (ii) to assess the impact of the new law by measuring air quality and making comparisons with air quality in outdoor smoking areas and with international data from hospitality settings.</p> <p>Methods:</p> <p>We included 34 pubs, restaurants and bars, 10 transportation settings, nine other indoor settings, six outdoor smoking areas of bars and restaurants, and six other outdoor settings. These were selected using a mix of random, convenience and purposeful sampling. The number of lit cigarettes among occupants at defined time points in each venue was observed and a portable real-time aerosol monitor was used to measure fine particulate levels (PM<sub>2.5</sub>).</p> <p>Results:</p> <p>No smoking was observed during the data collection periods among over 3785 people present in the indoor venues, nor in any of the transportation settings. The levels of fine particulates were relatively low inside the bars, pubs and restaurants in the urban and rural settings (mean 30-minute level = 16 μg/m<sup>3 </sup>for 34 venues; range of mean levels for each category: 13 μg/m<sup>3 </sup>to 22 μg/m<sup>3</sup>). The results for other smokefree indoor settings (shops, offices etc) and for smokefree transportation settings (eg, buses, trains, etc) were even lower. However, some "outdoor" smoking areas attached to bars/restaurants had high levels of fine particulates, especially those that were partly enclosed (eg, up to a 30-minute mean value of 182 μg/m<sup>3 </sup>and a peak of maximum value of 284 μg/m<sup>3</sup>). The latter are far above WHO guideline levels for 24-hour exposure (ie, 25μg/m<sup>3</sup>).</p> <p>Conclusion:</p> <p>There was very high compliance with the new national smokefree law and this was also reflected by the relatively good indoor air quality in hospitality settings (compared to the "outdoor" smoking areas and the comparable settings in countries that permit indoor smoking). Nevertheless, adopting enhanced regulations (as used in various US and Canadian jurisdictions) may be needed to address hazardous air quality in relatively enclosed "outdoor" smoking areas.</p

    High frequency stimulation of the subthalamic nucleus reduce quinpirole- induced compulsive checking behavior in rats

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    Zwangserkrankung ist eine der häufigsten psychiatrischen Erkrankungen, die z.B. mit Kontrollzwang und Zwangsvorstellungen, sowie mit einer erheblichen Lebensqualitätseinbuße einhergehen. Funktionell bildgebende Methoden haben gezeigt, dass kortikale-striatale-thalamische-kortikale Verknüpfungen und mesotemporale Areale an der Pathophysiologie der Zwangserkrankung beteiligt sind. Bei Patienten, die auf die Pharmakotherapie nicht ansprachen, konnte durch partielle, stereotaktische, ablative Läsionen eine Rückbildung der Symptome erreicht werden. Die Irreversibilität von ablativen Verfahren stellt jedoch einen Hauptgrund für den zurückhaltenden Einsatz von läsionellen Verfahren in den meisten Zentren in den USA und Europa bei Zwangspatienten dar. So ist bei der Mehrzahl der neurologisch-psychiatrischen Erkrankungen die partielle ablative Läsion durch die reversible Hochfrequenzstimulation ersetzt worden. Für die Wirkweise der Hochfrequenzstimulation wird vorrangig eine Inhibition der neuronalen Aktivität der jeweils stimulierten Region diskutiert. Der Nucleus subthalamicus stellt eine der wichtigsten neuroanatomischen Strukturen unter den Basalganglien dar, die für motorkortikale Abläufe verantwortlich sind. In der Parkinson-, Essentieller Tremor-, Dystonie-, Epilepsie- und Depressionsbehandlung stellt die STN-HFS heute eine mögliche wie auch etablierte Therapiealternative für Patienten mit fortgeschrittenem Krankheitsstadium dar. Der Nucleus subthalamicus ist mit assoziativen, limbischen und motorkortikalen sowie subkortikalen Regionen verbunden. Eine Beeinflussung des STN durch Hochfrequenzstimulation könnte folglich einen Einfluss auf motorische als auch auf nicht-motorische Funktionen des Verhaltens besitzen. Neuste Studien zeigen, dass die Hochfrequenzstimulation des STN unterschiedliche nicht-motorische Aspekte des Verhaltens, wie z.B. kognitive Leistungen, Stimmung und Motivation beeinflussen kann. Weiterhin konnte klinisch demonstriert werden, dass die Hochfrequenzstimulation des Nucleus subthalamicus Kontrollzwänge reduziert, der bei 18 Zwangserkrankten und 3 Parkinsonpatienten vorhanden war. 50 Mit der Absicht die ätiopathologische Rolle des Nucleus subthalamicus bei Zwang tierexperimentell weiter zu untersuchen, führten wir eine bilaterale Hochfrequenzstimulation des STN und deren Einfluss auf Kontrollzwang im Quinpirol-Tiermodell für Zwangskrankheit durch. Wir konnten zeigen, dass sowohl die Hochfrequenzstimulation als auch die pharmakologische Inaktivierung des STN die Symptome des tierexperimentellen Kontrollzwangs reduzieren. Die HFS des Nucleus subthalamicus antagonisiert nachgebildeten Kontrollzwang im Quinpirol- Tiermodell. Dies belegt erstmals tierexperimentell die Rolle des STN als mögliches therapeutisches Zielgebiet bei der Behandlung von Zwangssymptomen.Obsessive-compulsive disorder (OCD) is one of the most common psychiatric disorders. Functional imaging studies implicate the involvement of basal ganglia-thalamo-cortical circuits in the pathophysiology of this disorder. In patients remaining resistant to pharmacotherapy, modulation of these circuits for example by ablative lesioning may consequently reverse clinical symptoms. But the irreversibility of lesional procedures is a great disadvantage and the main reason for restraining to that kind of treatment in OCD patients. Nowadays ablative lesioning has been mainly replaced by deep brain stimulation, particularly high frequency stimulation (HFS). The effect of HFS is supposed to inhibit neuronal activity of those regions, which are stimulated. The subthalamic nucleus (STN) is an important station of the basal ganglia-thalamo-cortical circuits. High frequency stimulation of the STN has been reported to reduce symptoms of essential tremor, Parkinson´s disease, dystonia, severe depression or epilepsy especially in patients with advanced symptoms. Latest studies have shown that HFS of the STN has an impact on cognitive input, mood and motivation. A clinical study has shown that STN-HFS could attenuate symptoms of compulsive checking behaviour. It was performed on 18 patients suffering from OCD and three other patients suffering from Parkinson´s disease. The present study tested the effects of bilateral HFS of the STN on checking behaviour in the Quinpirole rat model of OCD. We could demonstrate that the HFS of the subthalamic nucleus attenuated Quinpirole- induced compulsive checking behaviour in rats. For the first time we could give evidence that the STN might be a target area for treatment of OCD in an animal model
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