210 research outputs found

    Postponement and the wealth of nations

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    In this paper, Fair Value Chain Creation (FVC2;), as an approach that applies and extends principles of Fair Trade to exports from developed countries to the less developed countries, is being introduced. It awards a Fair Value label to goods which undergo further value adding in the host market. FVC2; attempts to utilize a label pointing at made for rather than made in by emblematizing the degree of Fair Value involved. Building on logistics and manufacturing postponement allows FVC2; to balance value chains in such a way that both stakes (North - South; developed countries - developing countries; country of origin - host market) are going to profit. Developing countries can increase their share in value chains originating from Northern countries. In turn, this enables those developed countries and corresponding manufacturers to level their resources. While postponing none-core activities to the developing countries and the respective host markets, manufacturers can focus even more on core processes. In fact, FVC2; mostly employs humans instead of machines. It makes labor a promoted option. Based on free-market mechanisms, like opportunity costs and the production possibilities frontier, the authors prove FVC2; being an attempt in the market and on the structure of global value chains. Fair Value Chain Creation is driven by enhanced global logistics performance. Thus, and in contrast to Fair Trade, FVC2; requires no price premium being paid by the consumer and therefore no stringent inspection of its application. Nonetheless, every labeling initiative requires an authority to prevent malpractice. The authors show, before such an initiative can be put into practice, that it is particularly evident to define the developing gap enabling to specify the potential and spectrum of FVC2;. This gap arises from globalization and enhanced logistics performance (foremost postponement). --Fair Trade,Fair Value Chain,Fair Value Creation,Postponement,Wealth of Nations

    Reaktionskraftuntersuchungen bei Vorschub und Rückzug von PTCA-Kathetern in modellierten Koronargefäßen

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    Dieser Beitrag ist mit Zustimmung des Rechteinhabers aufgrund einer (DFG geförderten) Allianz- bzw. Nationallizenz frei zugänglich.This publication is with permission of the rights owner freely accessible due to an Alliance licence and a national licence (funded by the DFG, German Research Foundation) respectively.PTCA-Ballonkatheter werden zur Aufweitung von Verengungen der Herzkranzgefäße genutzt. Sie finden in verschiedenen Bauarten Anwendung. Zwischen diesen Kathetertypen und den Kathetern einer Bauart aber verschiedener Hersteller bestehen deutliche Differenzen in der Ausprägung anwendungsrelevanter Kathetermerkmale. In einem neuen Prüfstand für PTCA-Katheter werden der anatomische Aufbau (Lage, Durchmesser, Verzweigungen der Gefäße) und die Reibverhältnisse den physiologischen Verhältnissen nachgebildet. Möglich sind Messungen von Aktionskräften am Antrieb kombiniert mit Reaktionskraftmessungen in Modellgefäßen. Innerhalb dieses Beitrages werden Untersuchungen vorgestellt, die neben Abstützkräften des Katheters im Führungskatheter auch auf die Gefäßwand übertragene Kräfte bei Passage eines gekrümmten Gefäßabschnittes erfassen

    Untersuchung der zeitabhängigen Ballonaufweitung an PTCA-Kathetern

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    Dieser Beitrag ist mit Zustimmung des Rechteinhabers aufgrund einer (DFG geförderten) Allianz- bzw. Nationallizenz frei zugänglich.This publication is with permission of the rights owner freely accessible due to an Alliance licence and a national licence (funded by the DFG, German Research Foundation) respectively.Als ergänzende Komponente eines Prüfstandes für PTCA-Katheter (Herzkranzgefäßmodell, [1], [2]) wurde unter Verwendung eines Zweiachs-Lasermeßkopfes ODAC 15XY der Fa. Zumbach eine Durchmesserprüfvorrichtung für Katheterballons entwickelt. Mit ihr läßt sich ein wesentliches Kathetermerkmal, der einem definierten Innendruck zugeordnete Durchmesser des Ballons, untersuchen. Der Ballondurchmesser kann zur Beurteilung der Balloncompliance (dV/dp) herangezogen werden, weil die in die Volumenänderung weiterhin eingehende Längenänderung des Ballons für seine Anwendung im Koronargefäß nur eine untergeordnete Bedeutung besitzt. Eine Variation des verwendeten Inflationsdruckes innerhalb des zulässigen Bereichs ermöglicht es dem Anwender das Dilatationsergebnis an die Situation während der Intervention anzupassen. Zu diesem Zweck werden durch die Hersteller Tabellen mitgeliefert, die eine Zuordnung Ballondruck/Außendurchmesser vornehmen. Diese Darstellung trifft jedoch nur einen Teil des tatsächlichen Ballonverhaltens. Die verwendeten Kunststoffe ( PE, PET, oder PA) weisen während der Dilatation ein Kriechverhalten auf. Es führt dazu, daß bei konstantem Innendruck innerhalb der üblichen Dilatationszeit von 30s bis 60s der Ballondurchmesser langsam zunimmt. Ziel dieses Beitrages sind die Vorstellung des angewandten Untersuchungsverfahrens und der Nachweis einer Zeitabhängigkeit der erreichten Ballondurchmesser. Der Stichprobenumfang der bisher getesten Katheter läßt zur Zeit noch keine verallgemeinernden Schlüsse auf Unterschiede zwischen PTCA-Kathetertypen zu

    Softwarekomponenten zur Meßdatenverarbeitung für experimentelle Untersuchungen an PTCA-Kathetern

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    Dieser Beitrag ist mit Zustimmung des Rechteinhabers aufgrund einer (DFG geförderten) Allianz- bzw. Nationallizenz frei zugänglich.This publication is with permission of the rights owner freely accessible due to an Alliance licence and a national licence (funded by the DFG, German Research Foundation) respectively.Ein Prüfstand für Ballonkatheter (Herzkranzgefäßmodell) ist den anatomischen Verhältnissen nachempfunden. Meßbar sind Aktions- und Reaktionskräfte an verschiedenen Positionen ebenso wie Drücke im Ballon und in Modellstenosen. Nachdem der grundlegende Aufbau der Meßdatenerfassung und Ansteuerung aktiver Prüfstandkomponenten ebenso wie ein Fuzzy-Bewertungsprogramm bereits vorgestellt wurden, liegen die Schwerpunkte dieses Beitrages auf der Beschreibung der zur Datenerfassung und Datenaufbereitung entwickelten Software

    Long-term fluvastatin reduces the hazardous effect of renal impairment on four-year atherosclerotic outcomes (a LIPS substudy)

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    peer reviewedMild renal impairment is an important risk factor for late cardiovascular complications. This substudy of the Lescol Intervention Prevention Study (LIPS) assessed the effect of fluvastatin on outcome of patients who had renal dysfunction and those who did not. Complete data for creatinine clearance calculation. (Cockcroft=Gault formula) were available for 1,558 patients (92.9% of the LIPS population). Patients were randomized to fluvastatin or placebo after successful completion of a first percutaneous coronary intervention. Follow-up time was, 3 to 4 years. The effect of baseline creatinine clearance on coronary atherosclerotic events (cardiac death, non-fatal myocardial infarction, and coronary reinterventions not related to restenosis) was evaluated. Baseline creatinine clearance (logarithmic transformation) was inversely associated with an incidence of adverse events among patients who received, placebo. (hazard ratio 0.99, 95% confidence interval 0.982 to 0.998, p = 0.01). However, no association was noted between creatinine clearance and the incidence of adverse events among patients who received fluvastatin (hazard ratio 1.0, 95% confidence interval 0.99 to 1.0, p = 0.63). No further deterioration in creatinine clearance was observed during follow-up; regardless of baseline renal function or allocated treatment. Occurrence of adverse events was not related to changes in renal function during follow-up. Fluvastatin therapy markedly decreased the risk of coronary atherosclerotic events after percutaneous intervention in: patients who had lower values of creatinine clearance at baseline: The benefit of fluvastatin was unrelated to any effect on renal function. (C) 2005 by Excerpta Medica Inc

    Luminal narrowing after percutaneous transluminal coronary angioplasty. A study of clinical, procedural, and lesional factors related to longterm angiographic outcome

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    Background. The renarrowing process after successful percutaneous transluminal coronary angioplasty (PTCA) is now believed to be caused by a response-to-injury vessel wall reaction. The magnitude of this process can be assessed by the change in minimal lumen diameter (MLD) at follow-up angiography. The aim of the present study was to find independent patient-related, lesion-related, and procedure-related risk factors for this luminal narrowing process. A model that accurately predicts the amount of luminal narrowing could be an aid in patient or lesion selection for the procedure, and it could improve assessment of medium-term (6 months) prognosis. Modification or control of the identified risk factors could reduce overall restenosis rates, and it could assist in the selection of patients at risk for a large loss in lumen diameter. This population could then constitute the target population for pharmacological intervention studies. Methods and Results. Quantitative angiography was performed on 666 successfully dilated lesions at angioplasty and at 6-month follow-up. Multivaria
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