34 research outputs found
The analysis of hepatic microcirculation after ischemia and reperfusion during human liver transplantation
GesamtdissertationOrthogonal Polarization Spectral Imaging (OPSI) ermöglicht die Visualisierung
und quantitative Analyse der hepatischen Mikrozirkulation unter
physiologischen und Ischämie/Reperfusions-Bedingungen am Menschen. Erstmalig
konnten die physiologischen Normalparameter der humanen hepatischen
Mikrozirkulation quantitativ ermittelt werden. Im Lebertransplantationsprozess
kann direkt während der Operation die initiale Mikrozirkulation nach
Reperfusion evaluiert und anschließend computergestützt quantitativ exakt
gemessen werden. Die Korrelation der gemessenen Mikrozirkulationsparameter und
transplantationsspezifischen Daten ermöglicht die Untersuchung von Ischämie
/Reperfusions-Schäden. Die gemessenen Parameter der humanen physiologischen
Mikrozirkulation waren mit Ausnahme der Erythrozytenflussgeschwindigkeit
normalverteilt. Bei der orthotopen Lebertransplantation ist eine ausgeprägte
postischämische reaktive Hyperämie festzustellen, die sich durch eine Zunahme
des volumetrischen Blutflusses auszeichnet. Die Steigerung des volumetrischen
Blutflusses ist ein bedeutender Faktor zur Sicherstellung einer adäquaten
Gewebeperfusion nach Reperfusion. In dieser Arbeit werden die beiden
Reperfusionsverfahren simultane und sequentielle Rearterialisierung in Bezug
auf die Mikrozirkulationsstörung und Transplantatfunktion bei der
Leberlebendtransplantation gegenübergestellt. Die alleinige portale
Reperfusion führt nicht zu einer ausreichenden nutritiven Perfusion, wodurch
das Transplantat initial geschädigt wird. Die folgende Rearterialisierung
führte zu einer zügigen Wiederherstellung einer adäquaten Perfusion mit sich
einstellender postischämischer Hyperämie. Es zeigte sich eine signifikante
Korrelation zwischen dem Zeitintervall portale-arterielle Reperfusion und den
gemessenen mikrozirkulatorischen Parametern. Die Messergebnisse dieser Studie
unterstützen die simultane Reperfusion als geeignetes Standardprotokoll für
die Reperfusion bei der humanen Lebertransplantation.Orthogonal Polarization Spectral Imaging (OPSI) enables the visualization and
quantitative analyses of hepatic microcirculation under physiologic and
ischemia/reperfusion conditions in humans. For the first time the physiologic
parameters of the human hepatic microcirculation were measured. During liver
transplantation the initial microcirculation after reperfusion can be
evaluated intraoperatively. Subsequent computer assisted measurements can be
performed. Correlation between microcirculatory parameters and transplant
specific data enables the analyses of ischemia/reperfusion injury. The
measured parameters of the human physiologic microcirculation were with
exception of the red blood cell velocity normal distributed. A distinct
postischemic hyperemia is observed in ortotopic liver transplantation which is
based on an increase of volumetric intrasinusoidal blood flow. The increase in
volumetric blood flow is an important factor in securing adequate tissue
perfusion after reperfusion. In this paper the two reperfusion strategies
simultaneous versus sequential were compared in respect to microcirculatory
disturbance and graft function during liver transplantation. Isolated portal
reperfusion does not result in adequate nutritive tissue perfusion which leads
to initial graft damage. Rearterialization restores adequate perfusion
accompanied by postischemic hyperemia. A correlation between the time interval
portal-arterial reperfusion and measured postreperfusion microcirculatory
parameters was observed. The results of this study support simultaneous
reperfusion in human liver transplantation
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Complex And Simple Appendicitis: REstrictive or Liberal postoperative Antibiotic eXposure (CASA RELAX) using Desirability of Outcome Ranking (DOOR) and Response Adjusted for Duration of Antibiotic Risk (RADAR): study protocol for a randomized controlled trial
ObjectivesAfter appendectomy for simple or complicated appendicitis, the optimal duration of postoperative antibiotics (postop abx) is unclear and great practice variability exists. We propose to compare restrictive versus liberal postop abx using a hierarchical composite endpoint which includes patient-centered outcomes and accounts for duration of antibiotic exposure.Methods/DesignParticipants with simple or complicated appendicitis undergoing appendectomy are randomly assigned to either restricted or liberal strategy. Eligible subjects declining randomization will be recruited to enroll in an observation only cohort. The primary endpoint is an ordinal scale of mutually exclusive clinical outcomes with within-category rankings determined by duration of antibiotic exposure. Subjects in both randomized and observation only cohorts will be analyzed as intention-to-treat, per-protocol, and as-treated. Exploratory Bayesian analyses will be performed.ConclusionThe complex and simple appendicitis: restrictive or liberal postoperative antibiotic exposure multicenter randomized controlled trial will enroll surgical appendectomy patients and seeks to analyze if a strategy of restricted (compared with liberal) postoperative antibiotics results in similar clinical outcomes with the benefit of reduced antibiotic exposure.Trial registration numberNCT05002829