1,391 research outputs found

    The ballad of financial dependency: sponsoring in public health professional societies

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    The European Public Health Association (EUPHA) has become one of the leading voices of public health in Europe. Its annual European Public Health Conference (EPH), jointly organized with the Association of Schools of Public Health in Europe (ASPHER), is now the main platform for direct exchange between scientists and public health practitioners. This is good. And yet there remains a constant irritant, repeatedly discussed in EUPHA boards, covered by a detailed ‘Code of Conduct’,1 and still not resolved to everybody’s satisfaction: the issue of industry sponsoring, in particular by the pharmaceutical sector. ASPHER, the World Federation of Public Health Associations (WFPHA)2 and many national public health professional societies face similar challenges

    Promoting Access to Health Insurance through a Multistate Extension Collaboration

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    This paper describes a multistate project that addressed the growing need for health insurance information for individuals by focusing on the Affordable Care Act (ACA) and health insurance education and outreach efforts in targeted areas of the country in federally-facilitated marketplaces with high numbers of uninsured and underinsured individuals. Specifically, the project provided ACA and health insurance information to individuals in formal and informal settings to assist them in choosing a health insurance plan through the Marketplace. Education and outreach activities included group workshops and presentations, Q&A sessions, and panel discussions; one-on-one in-person consultations, phone consultations, and email consultations; and information provided through websites, blog posts, Facebook posts, tweets, YouTube videos, email blasts, newsletters, newspaper articles, and radio and TV programs. Health insurance enrollment assistance was provided by volunteers and some Extension educators or referrals were made to Navigators or Certified Application Counselors for enrollment assistance

    Tackling talk : teaching and assessing oral language

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    Tackling Talk was a collaborative research project sponsored by several bodies: the English Teachers Association (ETA), the Australian Literacy Educators\u27 Association (ALEA) through Quality Teacher Program funding and the Association of Independent Schools of WA (AISWA). A team of researchers from the Centre for Applied Language and Literacy Research (CALLR), Edith Cowan University, guided teachers from the public and independent sectors through an action research program involving online/ electronic materials, professional development sessions and personal mentoring. Some 49 teachers from 28 schools from both metropolitan and regional districts of Western Australia were involved in the project

    Perceptions of Family Violence: Are Companion Animals in the Picture?

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    Service and education organizations such as the ASPCA claim a connection between family violence against children and companiion animals, but to what extent does the general public share this perception? Sixty-three undergraduates rated their certainty about perceiving family violence using 60 pictures witrh differing potential targets of family violence. Participants showed stronger certainty when the target was a child than when the target was a companion animal, but ratings for companion animals averaged above the midpoint of the scale used. Interview questions were used to obtain information about child recollections of joint discipline situations in which children received punishment for what companion animals did, or vice versa. Thirty-four participants recalled such situations, some of which resulted in the death or discarding of a family's companion animal. The majority of participants affirmed a connection between violence against children and companion animals in the family, with some giving credit for that insight to their taking part in the study

    The Journal of the Friends' Historical Society vol. 66

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    01 Editorial; 02 'Enemy aliens': Quakers and Germans in Britain during World War I; 03 Penington and Politics: three pamphlets considered; 04 The Buildings of Settle Meeting House in 1678; 05 'Misorcus' and Richard Richardson; 06 Recent Publications; 07 Biographies

    A systematic review examining reducing unplanned hospital admissions in adults with cancer

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    Review question:1.What interventions have been tested and have successfully reduced unplanned hospital admissions in adults with cancer?2.What are the factors associated with unplanned hospital admissions in adults with cancer

    Factors influencing contraception choice and use globally: a synthesis of systematic reviews

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    Background: Unintended pregnancy has a huge adverse impact on maternal, child and family health and wealth. There is an unmet need for contraception globally, with an estimated 40% of pregnancies unintended worldwide. Methods: We systematically searched PubMed and specialist databases for systematic reviews addressing contraceptive choice, uptake or use, published in English between 2000 and 2019. Two reviewers independently selected and appraised reports and synthesised quantitative and qualitative review findings. We mapped emergent themes to a social determinants of health framework to develop our understanding of the complexities of contraceptive choice and use. Findings: We found 24 systematic reviews of mostly moderate or high quality. Factors affecting contraception use are remarkably similar among women in very different cultures and settings globally. Use of contraception is influenced by the perceived likelihood and appeal of pregnancy, and relationship status. It is influenced by women’s knowledge, beliefs, and perceptions of side effects and health risks. Male partners have a strong influence, as do peers’ views and experiences, and families’ expectations. Lack of education and poverty is linked with low contraception use, and social and cultural norms influence contraception and expectations of family size and timing. Contraception use also depends upon their availability, the accessibility, confidentiality and costs of health services, and attitudes, behaviour and skills of health practitioners. Interpretation: Contraception has remarkably far-reaching benefits and is highly cost-effective. However, women worldwide lack sufficient knowledge, capability and opportunity to make reproductive choices, and health care systems often fail to provide access and informed choice

    Quasi-IMAT-Technique zur Erhöhung der PlanqualitÀt mit einer einzigen Gantryrotation

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    Einleitung Die Entwicklung verschiedener IMRT-Techniken wie Tomotherapie und intensitĂ€tsmodulierter Arc-Therapie (IMAT) hat in den letzten Jahren eine Erhöhung der PlanqualitĂ€t in der Strahlentherapie ermöglicht. IMAT wurde 1995 als eine Alternative zur Tomotherapie eingefĂŒhrt. Derzeit erfolgt die klinische Anwendung der IMAT nur durch VorwĂ€rtsplanung. Allerdings sind einige theoretische AnnĂ€herungsmethoden mit inverser Planung (z.B. Direct Aperture Optimization), entwickelt worden. Quasi-IMAT ist eine step-and-shoot Methode mit inverser Planung zur Simulation einer Rotationsmethode durch Erhöhung der Felderanzahl und gleichzeitiger Verringerung der Segmentanzahl pro Feld. In dieser Arbeit wird das Potential der Methode anhand von Untersuchungen am CarPet Phantom und fĂŒnf ProstatafĂ€llen zur Erhöhung der PlanqualitĂ€t untersucht. Material und Methoden Ein qIMAT Plan (mit 36 Ă€quidistanten Feldern und 36 Segmenten) wurde mit dem Therapieplanungssystem OncentraÂźMasterPlan fĂŒr einen Siemens Primus Linearbeschleuniger mit einer Photonenenergie von 15MV erzeugt. Die Optimierung wurde mit der Option direct step-and-shoot durchgefĂŒhrt. Ein IMRT-Plan mit 6 Feldern (und 36 Segmenten) wurde als Referenz benutzt. FĂŒr die Dosisberechnung wurde der Pencil Beam Algorithmus verwendet. Drei verschiedene KonkavitĂ€tsgrade des Zielvolumens (PTV) wurden untersucht: Das Carpet Phantom (hohe KonkavitĂ€t), zwei ProstatafĂ€lle mit mittlerer KonkavitĂ€t (Prostata mit Samenblasenbeteiligung) und drei ProstatafĂ€lle mit niedriger KonkavitĂ€t (Prostata ohne Samenblasenbeteiligung). Zwei verschiedene SĂ€tze von constraints und dose-objectives wurden fĂŒr die Optimierung des Phantoms- bzw. ProstatafĂ€lle verwendet. FĂŒr die Optimierung wurden 60 Gy fĂŒr das PTV gefordert. Als Auswertungsparameter fĂŒr die QualitĂ€t der PlĂ€ne am CarPet Phantom wurden die gleichen Parameter benutzt, die in der IMRT-Studie der QUASIMODO-Gruppe veröffentlicht wurden [6]. In den ProstatafĂ€llen wurden die HomogenitĂ€t (definiert als (D5-D95)/Dave), D99 und D1 fĂŒr das PTV und D80 und D50 fĂŒr die OARs (Rectum und Blase) ausgewertet. Aufgrund der großen Felderanzahl der qIMAT-PlĂ€ne ist die Bestrahlungszeit ein wichtiger zu untersuchender Parameter. DafĂŒr wurden zwei extreme FĂ€lle (6-Felder und qIMAT36, mit 36 Segmenten) fĂŒr den Phantomfall bestrahlt. Ergebnisse Die OAR-Schonung verbessert sich deutlich bei Anwendung der qIMAT-Technik. Was das PTV betrifft, ist die HomogenitĂ€t gleich geblieben.Zwei PlĂ€ne wurden zur Untersuchung der Bestrahlungszeiten bestrahlt. Der 6-Felder-Plan (475.6 MU) ergab 9 Minuten, der qIMAT36 (464.6MU) dauerte 12 Minuten. Der Beschleuniger benutzt die Option IMMAXX, wenn ein Feld mehr als ein Segment hat. Bei dieser Option bleibt die Strahlung zwischen den Segmenten eines Feldes an, nicht jedoch zwischen zwei Feldern. Diskussion und Schlussfolgerungen Die Ergebnisse zeigen, dass man mit qIMAT im Vergleich zum IMRT-Referenzplan eine bessere Schonung der Risikoorgane erreicht werden kann. Gleichzeitig bleibt die HomogenitĂ€t der Dosis im Zielvolumen unverĂ€ndert. Sowohl am CarPet Phantom als auch an den ProstatafĂ€llen ist diese Tendenz zu beobachten. Allerdings wird dieses Verhalten deutlicher, wenn der Grad der PTV-KonkavitĂ€t zunimmt. FĂ€lle mit hoher PTV-KonkavitĂ€t profitieren von dieser Methode. Die Bestrahlungszeiten der PlĂ€ne mit 6 Feldern und qIMAT36 am CarPet Phantom ergaben vergleichbare Bestrahlungszeiten, wenn man berĂŒcksichtigt, dass die Option IMMAXX den 6- Felder-Plan begĂŒnstigt, da die Strahlung zwischen den Segmenten eines Feldes nicht abgeschaltet wird. Wenn das auch fĂŒr den Fall mit 36 Feldern möglich wĂ€re, wĂŒrde sich die Bestrahlungszeit des qIMAT36 auf ca. 9 Minuten reduzieren. Der Vorteil der Quasi-IMAT-Methode ist, dass eine Verbesserung der PlanqualitĂ€t mit einem konventionellem Linearbeschleuniger und Therapieplanungssystem erreicht werden kann. Die QualitĂ€t ist bereits mit einer quasi- Rotation (36 Einstrahlrichtungen und 1Segment/Feld) besser als beim 6-Felder Plan
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