391 research outputs found

    A Study of the Determination of Rubidium in Human Erythrocytes by Atomic Absorption Spectrophotometry

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    In the determination of Rb by atomic absorption spectrophotometry (AAS), potassium or cesium are recommended to be added to interfere with the ionization of Rb but the amount of the ion to be added is something vague. And as far as the reports concerning the determination of Rb in biological fluids especially in human erythrocytes by AAS were surveyed, only a few papers were found to be mentioned it but the method were different from each other as follows; one report recommended to add only sodium to increase the sensitivity, another suggested to add potassium only, but the other recommended to add both cations for the same purpose. The purpose of the present study is to elucidate a rapid and accurate method to determine Rb in human erythrocytes. When erythrocytes were diluted 1:50 with potassium at the final concentration of 10,000 ppm, following results were obtained. 1) Sensitivity of absorbance increased about a threefold compared to that with no addition. 2) Concentrations could be determined within the range from O to 60 ppm. 3) Influences of coexisting cations in erythrocytes such as potassium, sodium and so on within the physiological range could be negligible. 4) Influences of acids, such as nitric acid and hydrochloric acid, used during preparation or determination could be also negligible. 5) Preparations of erythrocytes such as wet-ashing with nitric acid or deproteinization with trichloroacetic acid (TCA) were appeared to be needless

    Ueber die Innervation der Melanophoren in der Schwimmhaut des Froschen

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    Als Versuchsobjekt benützte ich Rana nigromaculata und untersuchte sein Verhalten gegen Reize und besonders die Innervation der Melanophoren in der Schwimmhaut. Diese Versuche wurden im Winter und Frühling ausgeführt. Die Resultate meiner Untersuchungen lassen sich wie folgt zusammenfassen. 1. Der Farbenwechsel der Frösche hat korrelativen Zusammenhang mit der Aussentemperatur, Lichtmenge, Blutzirkulation (d. h. Sauerstoffzufuhr und Kohlensäureausgabe) und der Vertrocknung der Haut. In jedem Fall findet man beim Dunkel-werden der Hautfarbe wie sich die Melanophoren ausdehnen und beim Erblassen sich zasammenballen. 2. Wärmezufuhr bedingt das Zusammenballen der Melanophoren und Wärmeverlust die Ausdehnung derselben Melanophoren. Diese Reaktion erfolgt am so deutlicher und schneller je höher die Temperatur ist. Der Temperaturkoeffizient für diese Reaktion ist 2. 3. Zunahme der Lichtintensität bedingt das Zusammenballen der Melanophoren und umgekehrt. Für diese Reizwirkung gilt das Gesetz von Bunsen und Roscoe d. h. das Produkt der Lichtstärke und der Reizdauer ist konstant. (i×t=konstant). Die Reaktion gegen Licht wird hauptsächlich reflektorisch hervorgerufen und die direkte Wirkung ist verhältnissmässig schwach. 4. Genügende Zufuhr von Sauerstoff und Wegnahme von Kohlensäure durch die starke Blutzirkulation bedingt die Ausdehnung der Melanophoren und umgekehrt. 5. Vertrockenen der Haut ruft reflektorisch das Zusammenballen der Melanophoren hervor. 6. Ich teilte die verschiedenen Chemikalien, die ich verwandte, nach ihrer Wirkungsweise in drei Gruppen ein. Die erste Gruppe umfasst die Stoffe, die das Zusammenballen der Melanophoren bedingen. Die zweite Gruppe verursachen die Ausdehnung der Melanophoren und die dritte Gruppe übt keine Wirkung auf die Melanophoren. Zur I. Gruppe gehören: Alkohol, chloral hydrat, Kokain, Kreatin, Guanidin, Atropin, Adrenalin, die Kaliumsalze. Zur II. Gruppe gehören: Urethan, Koffein, Pituitrin, einige organische Säuren, Nikotin, Pilokarpin, die Natriumsalze, Curare (in grosser Menge). Zur III. Gruppe gehören: die Magnesium- und Calziumsalze, Curare (in geringer Menge). 7. Die Melanophoren in der Schwimmhaut erhalten ihre Innervation vom sympatischen System, dessen Erregung das Zusammenballen der Melanophoren bedingt. Das Zentrum dieses Nerven scheint sich im Sehhügel zu befinden. Der Nervenimpuls von diesem Zentrum hergeht durch die vorderen Wurzeln der höheren Rückenmarksnerven (bis 7. beim Frosch) vom Rückenmark herabsteigend in den Grenzstrang gelangt er zum Ischiadicus durch die siebente, achte und neunte Kommissurenfaser

    Holes in the valence band of superconducting boron-doped diamond film studied by soft X-ray absorption and emission spectroscopy

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    Carbon- and boron-2pp states of superconducting and non-superconducting boron-doped diamond samples are measured using soft X-ray emission and absorption spectroscopy. For the superconducting sample, a large density of hole states is observed in the valence band in addition to the states in the impurity band. The hole states in the valence band is located at about 1.3 eV below the valence band maximum regardless of the doping level, which cannot be interpreted within a simple rigid band model. Present experimental results, combined with the first principles calculations, suggest that superconductivity is to be attributed to the holes in the valence band.Comment: 4 pages, 4 figure

    Comparison of Sustained Hemodiafiltration with Acetate-Free Dialysate and Continuous Venovenous Hemodiafiltration for the Treatment of Critically Ill Patients with Acute Kidney Injury

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    We conducted a prospective, randomized study to compare conventional continuous venovenous hemodiafiltration (CVVHDF) with sustained hemodiafiltration (SHDF) using an acetate-free dialysate. Fifty critically ill patients with acute kidney injury (AKI) who required renal replacement therapy were treated with either CVVHDF or SHDF. CVVDHF was performed using a conventional dialysate with an effluent rate of 25 mL·kg−1 · h−1, and SHDF was performed using an acetate-free dialysate with a flow rate of 300−500 mL/min. The primary study outcome, 30 d survival rate was 76.0% in the CVVHDF arm and 88.0% in the SHDF arm (NS). Both the number of patients who showed renal recovery (40.0% and 68.0%, CVVHDF and SHDF, resp.; P < .05), and the hospital stay length (42.3 days and 33.7 days, CVVHDF and SHDF, resp.; P < .05), significantly differed between the two treatments. Although the total convective volumes did not significantly differ, the dialysate flow rate was higher and mean duration of daily treatment was shorter in the SHDF treatment arm. Our results suggest that compared with conventional CVVHDF, more intensive renal support in the form of post-dilution SHDF with acetate-free dialysate may accelerate renal recovery in critically ill patients with AKI
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