120 research outputs found

    Untersuchungen zu WurzelstĂĽtzstrukturen in aeroponischen Systemen am Beispiel von Lactuca sativa

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    Im vorangegangenen Versuch der vorliegenden Arbeit wurde die Anwendung von Wurzelstützstrukturen (RSS) und deren Wirkung auf die Pflanzenproduktivität im aeroponischen System untersucht. Als Beispielpflanze wurde Lactuca sativa L. gewählt. Mit Hilfe der RSS wurde das Wurzelvolumen gesteigert. Dabei wurden fünf verschiedene Varianten mit einer Kontrollgruppe verglichen. Der Gesamtversuch wurde in vier Teilversuche untergliedert, von denen zwei Versuche solide Ergebnisse lieferten. Verwendet wurde ein „high-pressure“ Aeroponik-System. Die Ergebnisse zeigen keine eindeutigen Veränderungen. Es ist eine leichte Tendenz zugunsten der RSS zu erkennen. So wies die Variante „Dreieck“ im Versuch 2 eine 6,57% höhere Trockenmasse auf, als die Kontrolle. Sonst waren die Unterschiede kaum erfassbar. Die RSS verringerten die Wurzeldichte. In Versuch 4 zeigten Pflanzen mit geringerer Wurzeldichte eine höhere Blatttrockenmasse. Die leichte Tendenz soll in weiteren Versuchen mit einer höheren Anzahl Pflanzen und präziseren Methoden bzw. Versuchseinrichtungen erneut durchgeführt werden, um signifikante Veränderungen zu ermitteln und die Ergebnisse reproduzierbar zu machen

    Comparison of Risk Factors, Safety, and Efficacy Outcomes of Mechanical Thrombectomy in Posterior vs. Anterior Circulation Large Vessel Occlusion

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    Background and Purpose: It is believed that stroke occurring due to posterior circulation large vessel occlusion (PCLVO) and that occurring due to anterior circulation large vessel occlusion (ACLVO) differ in terms of their pathophysiology and the outcome of their acute management in relation to endovascular mechanical thrombectomy (MT). Limited sample size and few randomized controlled trials (RCTs) with respect to PCLVO make the safety and efficacy of MT, which has been confirmed in ACLVO, difficult to assess in the posterior circulation. We therefore conducted a meta-analysis to study to which extent MT in PCLVO differs from ACLVO.Materials and Methods: We searched the databases PubMed, Cochrane, and EMBASE for studies published between 2010 and January 2021, with information on risk factors, safety, and efficacy outcomes of MT in PCLVO vs. ACLVO and conducted a systematic review and meta-analysis; we compared baseline characteristics, reperfusion treatment profiles [including rates of intravenous thrombolysis (IVT) and onset-to-IVT and onset-to-groin puncture times], recanalization success [Thrombolysis In Cerebral Infarction scale (TICI) 2b/3], symptomatic intracranial hemorrhage (sICH), and favorable functional outcome [modified Rankin Score (mRS) 0–2] and mortality at 90 days.Results: Sixteen studies with MT PCLVO (1,172 patients) and ACLVO (7,726 patients) were obtained from the search. The pooled estimates showed higher baseline National Institutes of Health Stroke Scale (NIHSS) score (SMD 0.32, 95% CI 0.15–0.48) in the PCLVO group. PCLVO patients received less often IVT (OR 0.65, 95% CI 0.53–0.79). Onset-to-IVT time (SMD 0.86, 95% CI 0.45–1.26) and onset-to-groin puncture time (SMD 0.59, 95% CI 0.33–0.85) were longer in the PCLVO group. The likelihood of obtaining successful recanalization and favorable functional outcome at 90 days was comparable between the two groups. PCLVO was, however, associated with less sICH (OR 0.56, 95% CI 0.37–0.85) but higher mortality (OR 1.92, 95% CI 1.46–2.53).Conclusions: This meta-analysis indicates that MT in PCLVO may be comparably efficient in obtaining successful recanalization and 90 day favorable functional outcome just as in ACLVO. Less sICH in MT-treated PCLVO patients might be the result of the lower IVT rate in this group. Higher baseline NIHSS and longer onset-to-IVT and onset-to-groin puncture times may have contributed to a higher 90 day mortality in PCLVO patients

    Structured Reporting in Clinical Routine

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