51 research outputs found

    Discussing treatment burden

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    Healthcare professionals should help patients to reach informed decisions about treatments in order to maximise benefits while minimising treatment burden https://bit.ly/2XRtRP

    ERS International Congress 2023: highlights from the Thoracic Oncology Assembly

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    Lung cancer is the leading cause of cancer mortality in the world. It greatly affects the patients' quality of life, and is thus a challenge for the daily practice in respiratory medicine. Advances in the genetic knowledge of thoracic tumours' mutational landscape, and the development of targeted therapies and immune checkpoint inhibitors, have led to a paradigm shift in the treatment of lung cancer and pleural mesothelioma. During the 2023 European Respiratory Society Congress in Milan, Italy, experts from all over the world presented their high-quality research and reviewed best clinical practices. Lung cancer screening, management of early stages of lung cancer, application of artificial intelligence and biomarkers were discussed and they will be summarised here

    Migration von /sw vom AFS ins DCE/DFS

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    /sw ist eine verteilte Softwarebereitstellung mit dem Ziel, jedem Benutzer Software zentral zur Verfügung zu stellen, ohne daß er sich darum kümmern muß, woher er seine Software bekommt. Für eine Außenstehenden ergibt sich somit das Bild eines großen Softwarepools, aus dem er sich fertig installierte Software für seine Plattform herunterladen kann. Voraussetzung dafür ist, daß ein Benuzter an seiner Workstation über AFS (Andrew File System), DFS (Distributed File System) oder ftp verfügt. Zur Zeit werden vom /sw für 18 verschiedenen Unix-Plattformen 594 Programme in 1024 verschiedenen Installationen angeboten. Die meisten Architekturen vom /sw liegen im AFS, bis auf die Architekturen DEC ALPHA, IRIX 4.0 und Linux, die im NFS liegen. In Zukunft wird es für die gesamte /sw Software nur noch eine Quelle geben, das DFS. Mit der Migration von /sw aus dem AFS ins DFS entfällt dann die Trennung von /sw in einen AFS-Teil und einem NFS-Teil und damit auch der AFS/NFS-Translators, der recht unstabil läuft. Die gesamte Software von /sw wurde aus dem AFS bzw. NFS ins DFS migriert, so daß für alle vom /sw unterstützten Architekturen nur noch eine Quelle zur Verfügung steht, die Stuttgarter DCE-Zelle. Jeder AFS-Klient hat über den AFS/DFS-Translator Zugriff auf /sw und für die NFS-Klienten wird das /sw-Fi-lesystem exportiert, so daß jeder NFS-Klient die Möglichkeit hat das DFS-Filesystem /sw zu mounten. Eine Workstation kann sowohl AFS- als auch DCE/DFS-Klient sein

    Deciphering the genomic, epigenomic, and transcriptomic landscapes of pre-invasive lung cancer lesions.

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    The molecular alterations that occur in cells before cancer is manifest are largely uncharted. Lung carcinoma in situ (CIS) lesions are the pre-invasive precursor to squamous cell carcinoma. Although microscopically identical, their future is in equipoise, with half progressing to invasive cancer and half regressing or remaining static. The cellular basis of this clinical observation is unknown. Here, we profile the genomic, transcriptomic, and epigenomic landscape of CIS in a unique patient cohort with longitudinally monitored pre-invasive disease. Predictive modeling identifies which lesions will progress with remarkable accuracy. We identify progression-specific methylation changes on a background of widespread heterogeneity, alongside a strong chromosomal instability signature. We observed mutations and copy number changes characteristic of cancer and chart their emergence, offering a window into early carcinogenesis. We anticipate that this new understanding of cancer precursor biology will improve early detection, reduce overtreatment, and foster preventative therapies targeting early clonal events in lung cancer

    Epidemiology:Development and perspectives

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