7 research outputs found

    Evaluation rechnergestützter Pflegedokumentation auf vier Pilotstationen (PIK-Studie 2000/2001)

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    Seit Jahren besteht der Wunsch, die Pflegedokumentation durch EDV-Einsatz zu unterstützen, um die Qualität der Dokumentation zu erhöhen, Aufwände für die Pflegekräfte zu reduzieren, pflegerische Abläufe zu unterstützen, und Auswertungsmöglichkeiten für Pflegemanagement und Pflegeforschung zu verbessern. Die Einführung des rechnergestützten Pflegedokumentationssystems PIK auf vier Pilotstationen am Universitätsklinikum Heidelberg wird seit 1998 durch eine umfassende Evaluationsstudie begleitet. Ziel der Studie ist es, Erfolgsfaktoren und Auswirkungen rechnergestützter Pflegedokumentationssysteme zu ermitteln, und Empfehlungen für eine optimale Einführungsstrategie aufzustellen. Daher werden unter anderen die Auswirkungen der PIK-Einführung auf Qualität und Vollständigkeit der Pflegedokumentation, auf die Akzeptanz des Pflegeprozesses, und auf die Akzeptanz von Computern allgemein und in der Pflege untersucht. Ausserdem werden die Akzeptanz von PIK bei pflegerischen und nicht-pflegerischen Mitarbeitern sowie die Auswirkungen auf die multiprofessionelle Kooperation berücksichtigt. Der vorliegende Forschungsbericht berichtet umfassend über die Planung, Durchführung und Auswertung der Evaluation von PIK. Als Ergebnis der Studie wird unter Abwägung aller bisherigen Erkenntnisse empfohlen, ein rechnergestütztes Pflegedokumentationssystem mittelfristig am Klinikum Heidelberg einzuführen

    Novel N-heterocyclic ylideneamine gold(I) complexes : synthesis, characterisation and screening for antitumour and antimalarial activity

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    Ylideneamine functionalised heterocyclic ligands, 1,3-dimethyl-1,3-dihydro-benzimidazol-2-ylideneamine (I), 3-methyl-3H-benzothiazol-2-ylideneamine (II) or 3,4-dimethyl-3H-thiazol-2-ylideneamine (III), were employed in the preparation of a series of both charged and neutral gold(I) complexes consisting either of a Au(C6F5) fragment (1–3), a [Au(PPh3)]+ unit (4–6) or a [Au(NHC)]+ unit (7) coordinated to the imine nitrogen of the neutral ylideneamine ligand. These complexes were fully characterised by various techniques including X-ray diffraction. In addition, the antitumour and antimalarial potential of selected compounds were assessed in a preliminary study aimed at determining the medicinal value of such compounds. Complexation of the azol-2-ylideneamine ligands with [Au(PPh3)]+ increases their antitumour as well as antimalarial activity.We thank the NRF (National Research Foundation of South Africa), CANSA (the Cancer Association of South Africa) and the Alexander Von Humboldt Foundation (HGR and SC) for financial support

    Efficacy and safety of basiliximab in pediatric renal transplant patients receiving cyclosporine, mycophenolate mofetil, and steroids

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    BACKGROUND: Basiliximab, a monoclonal CD25 antibody has proofed effective in reducing acute rejection episodes in adults in various immunosuppressive regimens. The effect of basiliximab in the pediatric population is controversial. METHODS: In a 12-month, double-blind, placebo-controlled trial, renal transplant patients aged 1 to 18 years were randomized to basiliximab or placebo with cyclosporine microemulsion, mycophenolate mofetil, and corticosteroids. The intent-to-treat population comprised 192 patients (100 basiliximab and 92 placebo). RESULTS: The primary efficacy endpoint, time to first biopsy-proven acute rejection episode, or treatment failure by month 6, occurred in 16.7% of basiliximab-treated patients and 21.7% of placebo-treated patients (Kaplan-Meier estimates; hazard ratio 0.72, two-sided 90% confidence interval 0.416-1.26, n.s.). The rate and severity of subclinical rejections in protocol biopsies performed at 6 months posttransplant was higher in the basiliximab group (25.0%) than in the placebo group (11.7%). Patient and death-censored graft survival at 12 months was 97% and 99%, respectively, in the basiliximab cohort, and 100% and 99% among placebo-treated patients (n.s.). Renal function was similar in both treatment groups, and there were no significant between-treatment differences in the incidence of adverse events or infections. CONCLUSIONS: Addition of basiliximab induction to a regimen of cyclosporine microemulsion, mycophenolate mofetil, and steroids resulted in a numerically lower but not significant incidence of biopsy-proven acute rejection versus placebo and excellent graft and patient survival at 1 year in pediatric renal transplant recipients. Whether this numerical difference is a true therapeutic benefit in view of the higher rate and severity of subclinical rejections in the basiliximab group in the protocol biopsy will be investigated in a long-term follow-up study

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