30 research outputs found

    Risk factors for falls in older adults in a South African Urban Community

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    Background: Studies on falls in older adults have mainly been conducted in high income countries. Scant, if any, information exists on risk factors for falls in the older population of sub-Saharan African countries. Methods: A cross-sectional survey and a 12-month follow-up study were conducted to determine risk factors for falls in a representative multi-ethnic sample of 837 randomly selected ambulant community-dwelling subjects aged ≥65 years in three suburbs of Cape Town, South Africa. Logistic regression models were fitted to determine the association between (1) falls and (2) recurrent falls occurring during follow-up and their potential socio-demographic, self-reported medical conditions and physical assessment predictors. Results: Prevalence rates of 26.4 % for falls and 11 % for recurrent falls at baseline and 21.9 % for falls and 6.3 % for recurrent falls during follow-up. In both prospective analyses of falls and recurrent falls, history of previous falls, dizziness/vertigo, ethnicity (white or mixed ancestry vs black African) were significant predictors. However, poor cognitive score was a significant predictor in the falls analysis, and marital status (unmarried vs married) and increased time to perform the timed Up and Go test in the recurrent fall analysis but not in both. Other than the timed Up and Go test in recurrent falls analysis, physical assessment test outcomes were not significant predictors of falls. Conclusion: Our study provides simple criteria based on demographic characteristics, medical and physical assessments to identify older persons at increased risk of falls. History taking remains an important part of medical practice in the determination of a risk of falls in older patients. Physical assessment using tools validated in developed country populations may not produce results needed to predict a risk of falls in a different setting

    Geschlechtsspezifische Prädiktoranalysen für das Neuauftreten von wiederkehrenden Kopfschmerzen bei deutschen Schulkindern

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    Objective: The aim of the present study was to identify psychosocial risk factors for the incidence of recurrent headache (HA) in children/adolescents (8-15 years).Method: In 2003 (Wave 1) a representative, population-based sample of 8800 parents was mailed a questionnaire. Those who took part were asked to participate again one year later (Wave 2). Of the parents originally contacted, 47.3% participated in both surveys. Potential risk factors concerning the areas 'school' and 'emotional and behavioural problems' were collected in Wave 1. Binary logistic regression analyses were performed to assess their predictive value for HA in Wave 2. Results: Univariable regression analyses showed that for boys and girls most of the predictor variables influenced the incidence of recurrent HA, but only to a very low extent. When all variables were assessed jointly in a multivariable model, these factors lost their predictive power for boys. For girls, 'academic problems' and 'dysfunctional stress coping' were shown to increase the chance for the incidence of recurrent HA.Discussion: In contrast to previous findings, school-related factors and emotional and behavioural problems failed to predict HA in boys, and only two factors appeared relevant with regard to girls. This might be due to the strict unidirectional design, which focussed exclusively on the incidence of HA.Zielsetzung: Es existieren eine Reihe von Querschnittstudien, die psychosoziale Faktoren mit Kopfschmerzen bei Kindern und Jugendlichen in Verbindung bringen. In diesen Studien bleibt aber offen, ob die psychosozialen Faktoren Ursache oder Folge der Kopfschmerzen sind. Ziel der vorliegenden Studie war es deshalb, in einem longitudinalen Design psychosoziale Risikofaktoren zu identifizieren, die das Neuauftreten (Inzidenz) von wiederkehrenden Kopfschmerzen bei Kindern und Jugendlichen im Alter von 8-15 Jahren ein Jahr nach der Ersterhebung vorhersagen können.Methodik: Im Jahr 2003 (Welle 1) wurde einer repräsentativen Bevölkerungsstichprobe von 8800 Eltern ein Fragebogen zugesandt. Diejenigen, die den Fragebogen beantwortet hatten, wurden ein Jahr später erneut angeschrieben (Welle 2). Von den ursprünglich kontaktierten Eltern nahmen 47,3% an beiden Befragungen teil. Potentielle Risikofaktoren aus den Bereichen 'Schule' und 'emotionale Probleme' und 'Verhaltensauffälligkeiten' wurden in Welle 1 erhoben und binäre logistische Regressionen durchgeführt, um ihre Vorhersagekraft für Kopfschmerzen in Welle 2 zu prüfen.Ergebnisse: Univariate Regressionsanalysen zeigten, dass für Mädchen und Jungen die meisten untersuchten Variablen einen Einfluss auf die Inzidenz von wiederkehrenden Kopfschmerzen hatten. Dieser Einfluss war jedoch gering. Im multivariaten Modell verloren die Variablen ihre Vorhersagekraft bei den Jungen. Bei den Mädchen erhöhten 'Schulprobleme' und 'dysfunktionales Stress Coping' das Risiko für die Inzidenz von wiederkehrenden Kopfschmerzen.Diskussion und Fazit: Entgegen bisherigen Befunden wurden Kopfschmerzen bei Jungen nicht durch Schulfaktoren und emotionale Probleme und Verhaltensauffälligkeiten vorhergesagt und nur zwei Faktoren erwiesen sich als relevant bei der Vorhersage von Kopfschmerzen bei Mädchen. Dieses Ergebnis ist vermutlich auf das strikte unidirektionale Design zurückzuführen, das sich ausschließlich auf die Inzidenz von Kopfschmerzen konzentriert

    Periprothetische Frakturen am Oberschenkel: das Alter ist negativ prädiktiv für das Outcome

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    Motion Planning for a Legged Vehicle Based on Optical Sensor Information

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