14 research outputs found

    Anaphylaxis in Elderly Patients-Data From the European Anaphylaxis Registry

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    Background: Elicitors and symptoms of anaphylaxis are age dependent. However, little is known about typical features of anaphylaxis in patients aged 65 years or more. Methods: The data from the Network for Online Registration of Anaphylaxis (NORA) considering patients aged ≥65 (elderly) in comparison to data from adults (18–64 years) regarding elicitors, symptoms, comorbidities, and treatment measures were analyzed. Results: We identified 1,123 elderly anaphylactic patients. Insect venoms were the most frequent elicitor in this group (p < 0.001), followed by drugs like analgesics and antibiotics. Food allergens elicited less frequently anaphylaxis (p < 0.001). Skin symptoms occurred less frequently in elderly patients (77%, p < 0.001). The clinical symptoms were more severe in the elderly (51% experiencing grade III/IV reactions), in particular when skin symptoms (p < 0.001) were absent. Most strikingly, a loss of consciousness (33%, p < 0.001) and preexisting cardiovascular comorbidity (59%, p < 0.001) were more prevalent in the elderly. Finally, adrenaline was used in 30% of the elderly (vs. 26% in the comparator group, p < 0.001) and hospitalization was more often required (60 vs. 50%, p < 0.001). Discussion and Conclusion: Anaphylaxis in the elderly is often caused by insect venoms and drugs. These patients suffer more often from cardiovascular symptoms, receive more frequently adrenaline and require more often hospitalization. The data indicate that anaphylaxis in the elderly tends to be more frequently life threatening and patients require intensified medical intervention. The data support the need to recognize anaphylaxis in this patient group, which is prone to be at a higher risk for a fatal outcome

    A surprising role for the Sch9 protein kinase in chromosome segregation in Candida albicans

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    The AGC kinase Sch9 regulates filamentation in Candida albicans. Here, we show that Sch9 binding is most enriched at the centromeres in C. albicans, but not in Saccharomyces cerevisiae. Deletion of CaSch9 leads to a 150- to 750-fold increase in chromosome loss. Thus, we report a previously unknown role of Sch9 in chromosome segregation

    Dermatological Quality of Life and Neurodermatitis: Results from the German Neurodermatitis Registry TREATgermany

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    Helmert C, Haufe E, Abraham S, et al. Dermatologische Lebensqualität und Neurodermitis: Ergebnisse aus dem deutschen Neurodermitisregister TREATgermany. In: Abstractband anlässlich der 51. Tagung der Deutschen Dermatologischen Gesellschaft, Vereinigung Deutschsprachiger Dermatologen e. V. 14.-17. April 2021, VIRTUELL. Journal der Deutschen Dermatologischen Gesellschaft. Vol 19. Hoboken: Wiley; 2021: 119-120

    Fatigue and Atopic Dermatitis: Results from the German Atopic Dermatitis Registery TREATgermany

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    Helmert C, Haufe E, Abraham S, et al. Fatigue und Neurodermitis: Ergebnisse aus dem deutschen Neurodermitisregister TREATgermany. Gesundheitswesen. 2021;83(08/09):731-732.Einleitung Atopische Dermatitis (AD) geht als chronische Hauterkrankung nicht nur mit lebenslangen, sondern auch mit für Betroffene schwer abzuschätzenden, individuellen Krankheitsverläufen und Begleitsymptomatik einher. Der Beitrag untersucht den Zusammenhang objektiver Erkrankungsschwere mit subjektivem Erleben von Fatigue bei Patient*innen mit moderater bis schwerer AD aus dem Register TREATgermany zur Baselinevisite. Methoden Im Register werden Informationen von Betroffenen und Ärzt*innen u.a. zur klinischen Erkrankungsschwere (Eczema Area and Severity Index, EASI) und der Schwere von Fatigue-Symptomen (Fatigue Severity Scale, FSS) erfasst. Statistik: SPSS 25, t-Test, lineare Regression. Ergebnisse 2016-2019 wurden 808 Betroffene mit moderater bis schwerer AD (44,6±14,5 Jahre, 39% Frauen) in deutschlandweit 37 Kliniken und Praxen eingeschlossen. Die Patient*innen wiesen einen EASI-Score (0-72) von 15,7±12,6 auf, von denen 21,7% deutliche Fatigue-Ausprägungen angaben (Cut-Off = 5). Frauen (F) und Männer (M) waren ähnlich betroffen (p = 0,057). Betroffene mit deutlichem Fatigue-Erleben wiesen eine signifikant höhere Krankheitsschwere (19,5±13,9) auf, als diejenigen, die niedrigere FSS-Scores berichteten (14,6±12,1; p < 0,001). FSS- und EASI-Scores waren schwach, aufgrund der Populationsgröße signifikant assoziert (F: r = 0,28; R2=0,06; M: r = 0,19; R2=0,04; p < 0,001). Fazit Patient*innen mit moderater bis schwerer AD leiden häufig an deutlichen Fatigue-Symptomen, welche die Krankheitslast erhöhen. Zunehmende klinische Erkrankungsschwere ist, bei Frauen deutlicher als bei Männern, mit stärkerer Fatigue assoziiert. Weitere Analysen sollten mögliche vermittelnde Faktoren wie u.a. Schlafprobleme einbeziehen

    Assessment of the Severity of Atopic Dermatitis by Physicians and Patients depending on Gender: Results from the German Atopic Dermatitis Registry TREATgermany

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    Heinrich L, Haufe E, Abraham S, et al. Einschätzung der Erkrankungsschwere der Neurodermitis durch Ärzte und Patienten in Abhängigkeit vom Geschlecht: Ergebnisse aus dem Deutschen Neurodermitisregister TREATgermany+. Gesundheitswesen. 2021;83(08/09):730-731.Einleitung TREATgermany ist ein Forschungsregister, das deutschlandweit Informationen zu Erkrankungsschwere, Therapieverlauf und Patient Reported Outcomes bei erwachsenen Patienten mit moderater bis schwerer Neurodermitis (AD) dokumentiert. Im Beitrag wird der Zusammenhang der globalen Einschätzung der Erkrankungsschwere der AD durch Ärzte und Patienten zur Baselinevisite und deren Abhängigkeit von Erkrankungssymptomen untersucht. Methoden Skalen: Globale Einschätzung der Schwere der AD (0 (abgeheilt) - 5 (sehr schwer)) durch Patienten (PGA) und Ärzte (IGA). Symptome: NRS für Schmerzen, Juckreiz und Schlafstörungen der letzten 3 Tage (0 (kein Auftreten des Symptoms) - 10 (schwerst-vorstellbares Auftreten)). Statistik: Stata 15, Wilcoxon-Vorzeichen-Rang-Test. + TREATgermany wird durch Sanofi, LEO, Galderma und Lilly finanziell unterstützt. Ergebnisse 2016-2020 wurden 1.025 Patienten (Alter 42±15 Jahre; 42% Frauen) in 38 Zentren eingeschlossen. PGA und IGA lagen im Median bei beiden Geschlechtern bei 3 (moderat). Frauen (F) litten stärker unter den erfragten Symptomen als Männer (M) (Mediane: Schmerzen: 4 vs 3, Juckreiz: 7 vs 6, Schlafstörungen: 5 vs 4). PGA und IGA stimmten bei 38,4% der Patienten überein. 30,2 bzw. 31,4% der Frauen sowie 35,1 bzw. 26,5% der Männer schätzten ihre AD leichter bzw. schwerer ein als der Arzt (F: p = 0,9; M: p = 0,002). 50,3% der Patienten litten stark unter Schmerzen, Juckreiz oder Schlafstörungen (mind. 1 Wert ≥7), 14,2% unter allen 3 Symptomen. Je 38,0 bzw. 46,2% dieser Patienten schätzten ihre AD schwerer ein als der Arzt (M 33,8 vs 39,7%; F 42,5 vs 52,0%). Fazit Arzt- und Patientenbeurteilung der AD stimmen geschlechtsspezifisch insbesondere bei schwerem Symptomerleben nicht immer überein. Dies zeigt den Bedarf an individualisierter Behandlung der AD, die Patientenpräferenzen im Fokus hat

    Baseline characteristics, disease severity and treatment history of patients with atopic dermatitis included in the German AD Registry TREATgermany

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    Heratizadeh A, Haufe E, Stoelzl D, et al. Baseline characteristics, disease severity and treatment history of patients with atopic dermatitis included in the German AD Registry TREATgermany. Journal of the European Academy of Dermatology and Venereology . 2020;34(6):1263-1272.Background The Atopic Dermatitis (AD) TREATgermany registry was initiated by the German Society for Dermatology (DDG) in 2011 to evaluate the 'real-life' situation of health care for patients with AD. Objectives Interim data analysis on baseline characteristics as well as current and prescribed systemic treatments of the TREATgermany registry patients. Methods Patients (>= 18 years) with moderate-to-severe AD [objective (o)SCORAD > 20], or with current or previous anti-inflammatory systemic treatment for AD within 24 months, were included and are followed up over at least 24 months. To assess clinical signs, the eczema area severity index (EASI, 0-72), the oSCORAD (0-83) and the Investigator Global Assessment (IGA; 6-point scale) were used. The disease severity was globally scored by the patients [Patient Global Assessment (PGA); six-step Likert scale]. Disease symptoms were assessed by the patient-oriented eczema measure (POEM, 0-28) and numeric rating scales (NRS, 0-10). Health-related quality of life was measured using the dermatological life quality index (DLQI, 0-30). Results A total of 612 patients were recruited across 32 sites between 06/2016 and 01/2019 (mean age: 42.6 +/- 14.2 years; mean oSCORAD: 40.8 +/- 16.3). The mean POEM score was 16.3 +/- 7.5. Pruritus was rated highest among subjective symptoms (NRS: 5.4 +/- 2.7). The mean DLQI value was 11.3 +/- 7.5. The frequency of arterial hypertension was lower (20.8%) compared with the general population, whilst this was higher for depression (10%). More than 60% of the patients had received systemic glucocorticosteroids, and 36.8% had received cyclosporine A prior to inclusion. Dupilumab was the leading substance documented as either 'current' (12.1%) or 'prescribed' (31.4%) at baseline. Conclusions These 'real-life' data clearly demonstrate the substantial disease burden. Most of TREATgermany patients were already treated with or prescribed dupilumab at baseline. Moreover, current findings indicate the urgent need for further alternative agents in order to achieve a perceptible improvement of quality of life of patients with moderate-to-severe AD
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