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Auswirkung der intrazerebrovenrikulären Baclofenapplikation auf den arteriellen Blutdruck der Ratte
Einleitung: In dieser Arbeit sollte die Auswirkung der intrazerebroventrikulären Baclofenapplikation auf den arteriellen Blutdruck der Ratte untersucht werden.
Methoden: Männliche Wistar-Ratten wurden mit Chloralhydrat anästhesiert. Die Arteria femoralis wurde punktiert, die Versuchstiere in ein Stereotaxiegestell eingespannt und eine Injektionskanüle in den lateralen Ventrikel positioniert. In einem 2-stündigen Vorlauf wurde der Blutdruck kontinuierlich registriert. Nach der Injektion von 1,5 µg Baclofen bzw. dem äquivalenten Volumen an Ringerlösung wurden die Blutdruckveränderungen erneut ca. 2 Stunden aufgezeichnet.
Ergebnisse: Baclofen bewirkt in den ersten 10-15 min. einen nicht signifikanten systolischen und diastolischen Blutdruckabfall. Die max. Senkung des systolischen Blutdruckes war um 10%, die des diastolischen Blutdruckes um 9% höher als in der Kontrollgruppe. Zusätzlich konnte auch eine Stabilisierung des arteriellen Blutdruckes in der Baclofengruppe festgestellt werden.
Schlussfolgerung: Baclofen bewirkt eine nicht signifikante Senkung des systolischen und diastolischen Blutdruckes. Nebenbei waren die Versuchstiere in der Baclofengruppe weniger Blutdruckoszillationen ausgesetzt
About A Rare Cause Of Primary Hyperparathyroidism
Introduction: Primary hyperparathyroïdism is observed in 35 to 44 subjects/ 100000 persons. The increased production of parathyroid hormones is secondary to primary glandular modifications consisting mainly in adenomas. The authors report a clear-cell hyperplasia causing primary hyperparathyroidism. Observation: We report the case of a 25-year-old man who was admitted to explore pathologic fractures of the left arm and a malignant hypercalcaemia. Complementary laboratory tests revealed primary hyperparathyroidism. A multiple endocrine neoplasia was excluded by radiologic examinations. Cervical ultra-sound examination revealed 2 parathyroid adenomas and per-operative exploration showed 3 « adenomas ». Microscopic examination of the 4 parathyroid glands specimen concluded to a clear cell hyperplasia. Conclusion: Clear cell hyperplasia is a benign cause of primary hyperparathyroidism. The diagnosis is based upon histologic findings and examination of the 4 glands
Human immunodeficiency virus rebound after suppression to < 400 copies/mL during initial highly active antiretroviral therapy regimens, according to prior nucleoside experience and duration of suppression
This study evaluated 1433 human immunodeficiency virus (HIV)-infected patients starting highly active antiretroviral therapy (HAART), 409 (28%) of whom had prior nucleoside experience and achieved an HIV load of <400 copies/mL by 24 weeks of therapy. Three hundred seven patients experienced virus rebound during a total of 2773.3 person-years of follow-up. There was a higher rate of virus rebound among the patients with pre-HAART nucleoside experience (relative hazard [RH], 2.86; 95% confidence interval, 2.22-3.84; P < .0001) and a decreasing rate of virus rebound with increasing duration of virus suppression (i.e., time since achieving a virus load of <400 HIV RNA copies/mL) among both the nucleoside-experienced and naive patients (P < .0001), but the difference between the groups persisted into the third year of follow-up (P = .0007). Even patients who had experienced <2 months of nucleoside therapy before beginning HAART had an increased risk of virus rebound (RH, 1.95; P = .009). It appears that only a small period of pre-HAART nucleoside therapy is sufficient to confer a disadvantage, in terms of risk of virus rebound, that persists for several years
Nitroglycerin-induced migraine type headache: bilaterally visible temporal arteries
A 37-year-old man presented to the emergency department suffering from headache, nausea and vomiting, which had started 1 h previously. He had been diagnosed with coronary artery disease and had been taking isosorbid-5-mononitrate, aspirin and metoprolol for 3 days. His vital signs and physical and detailed neurological examinations were normal except for a new onset of bilaterally visible, palpable and pulsatile temporal arteries. We discuss how nitrates can increase the cerebral and also temporal blood flow, which can rarely be seen with the naked eye, as was observed in this patient
Serum clara cell protein: a sensitive biomarker of increased lung epithelium permeability caused by ambient ozone.
Ozone in ambient air may cause various effects on human health, including decreased lung function, asthma exacerbation, and even premature mortality. These effects have been evidenced using various clinical indicators that, although sensitive, do not specifically evaluate the O(3)-increased lung epithelium permeability. In the present study, we assessed the acute effects of ambient O(3) on the pulmonary epithelium by a new approach relying on the assay in serum of the lung-specific Clara cell protein (CC16 or CC10). We applied this test to cyclists who exercised for 2 hr during episodes of photochemical smog and found that O(3) induces an early leakage of lung Clara cell protein. The protein levels increased significantly into the serum from exposure levels as low as 0.060-0.084 ppm. Our findings, confirmed in mice exposed to the current U.S. National Ambient Air Quality Standards for O(3) (0.08 ppm for 8 hr) indicate that above the present natural background levels, there is almost no safety margin for the effects of ambient O(3) on airway permeability. The assay of CC16 in the serum represents a new sensitive noninvasive test allowing the detection of early effects of ambient O(3) on the lung epithelial barrier
Understanding Polarizing Community Perspectives on Harm Reduction Strategies: Challenges to Addressing the Opioid Crisis in Appalachian Pennsylvania
Introduction: Rural communities face barriers to opioid treatment and overdose prevention including concerns about stigma and lack of harm reduction services.
Purpose: The aim of this study was to explore community perspectives and understanding of harm reduction approaches to opioid use and overdose in a high-risk Northern Appalachian case community in Pennsylvania.
Methods: A small town approximately 10 miles from Pittsburgh was identified as the community with the greatest predicted probabilities of epidemic outbreak using posteriors from spatial models of hospitalizations for opioid use disorders. We interviewed 20 key stakeholders in the case community in using a semi-structured interview guide and analyzed the qualitative data using an inductive grounded theory approach.
Results: Our findings illustrate how conflicting perspectives about opioid dependence lay the foundation for the polarizing community perspectives on addressing opioid use and overdose and general disagreement regarding the legitimacy of harm reduction approaches versus abstinence-based recovery plans. Community members shared varying perspectives on multiple aspects of the opioid epidemic, including appropriate strategies, treatment, and overdose prevention methods and how community leaders and organizations should respond.
Implications: Opinions, coupled with a general lack of education regarding opioid use and harm reduction options, make it challenging for small communities with limited resources to create comprehensive plans to address the opioid crisis
Vergleich von arthroskopischer und offener Repositionsmethode bei konservativ irreponibler Hüftluxation im Kindesalter
Der Schwerpunkt dieser retrospektiven Beobachtungsstudie lag auf der Beantwortung der Frage, inwieweit die arthroskopische Reposition eine mögliche Alternative zum etablierten offenen Verfahren darstellt. Dabei konnte diese Arbeit die Annahme bestätigen, dass erfolgversprechende Behandlungsergebnisse mit dem arthroskopischen Verfahren erzielt werden können. Das oberste Ziel der Behandlung von Patienten mit Hüftluxation sollte neben einer stabilen und zentrierten Reposition des Hüftkopfes ebenfalls eine Vermeidung von Komplikationen wie die der Hüftkopfnekrose sein. Weitere Folgen wie der Verbleib einer Restdysplasie und einer Reluxation wirken sich durch zusätzliche Eingriffe negativ auf die weitere Entwicklung des Kindes aus und verlängern den Behandlungsverlauf deutlich. Eine ausführliche Diskussion der Risikofaktoren für die Entstehung einer Hüftkopfnekrose, einer Restdysplasie und Reluxation erfolgte in der vorliegenden Arbeit.
In vorliegender Arbeit wurden 78 Patienten beobachtet, bei denen zur ersten ambulanten Untersuchung im Olgahospital Stuttgart mindestens an einem Hüftgelenk eine Hüftdysplasie Grad IV nach Graf festgestellt wurde und ein konservatives Behandlungskonzept erfolglos blieb. Dabei wurden nur Patienten eingeschlossen, die zur ersten operativen Reposition nicht älter als 2 Jahre waren. Nach Auswertung der Patientendokumentation erfolgte die Erhebung von radiologischen Messwerten sowohl präoperativ, als auch ein Jahr sowie zwei Jahre nach der Operation. Für die statistische Analyse der Daten wurde die binär logistische Regression herangezogen. Vergleichbare Studien in der Literatur von Patienten mit einer Hüftdysplasie Grad IV nach Graf lagen nicht vor.
Eine Hüftkopfnekrose (Grad III und Grad IV nach Tönnis) entwickelten 24 % aller Hüftgelenke. Eine behandlungsbedürftige Reluxation wurde bei 25 % der Hüftgelenke innerhalb des zweijährigen Beobachtungszeitraums dokumentiert. Eine Restdysplasie wurde aufgrund einer mangelnden Hüftkopfüberdachung bei 54 % der Hüftgelenke festgestellt.
Durch den Vergleich der 19 arthroskopisch und 78 offen reponierten Hüftgelenke mithilfe der binär logistischen Regression konnte gezeigt werden, dass bei zwei der drei Zielgrößen (Reluxation, Restdysplasie, Hüftkopfnekrose) ein insgesamt besseres Behandlungsergebnis in der arthroskopischen Gruppe erzielt werden konnte. Nach arthroskopischer Reposition wurden keine Reluxationen beobachtet und eine Restdysplasie trat deutlich seltener im Vergleich zur offenen Operationsmethode auf. Somit wurde sowohl eine Verbesserung der Luxationsneigung erzielt, als auch eine bessere Hüftkopfüberdachung durch eine konzentrische und insbesondere stabilere Zentrierung des Hüftgelenks erreicht.
Eine Hüftkopfnekrose hingegen wurde häufiger bei dem arthroskopischen Verfahren nachgewiesen. Dabei spielte nach arthroskopischer Reposition insbesondere eine Rolle, ob es sich um eine primäre teratologische oder sekundär angeborene Hüftluxation handelte. Die Wahrscheinlichkeit eine Hüftkopfnekrose zu entwickeln war bei Patienten mit einer teratologischen Hüftluxation deutlich erhöht. Das hier beobachtete schlechtere Ergebnis der arthroskopischen Gruppe konnte ausschließlich auf die Behandlung teratologischer Hüftgelenke zurückgeführt werden. Eine fehlende Psoastenotomie im Rahmen der arthroskopischen Reposition könnte hierfür vorrangige Ursachen sein.
Als Konsequenz dieser Arbeit sollten Kindern mit nicht teratologischer Hüftluxation einerseits weiterhin arthroskopisch operiert werden, aufgrund der besseren Zentrierung des Hüftkopfes und damit einhergehenden geringeren Reluxationen sowie einer verminderten Restdysplasie als auch Hüftkopfnekrose. Anderseits sollte bei teratologischen Hüftluxationen von der arthroskopischen Operationsmethode Abstand genommen werden, bis ein Weichteilmanagment gewährleistet werden kann, welches dem offenen Verfahren entspricht. Dabei sollte es sich um ein Verfahren handeln, welches die Durchtrennung der Psoassehne ermöglichen kann.
Die Ergebnisse vorliegender Arbeit sollten jedoch zurückhaltend bewertet werden, da diese Arbeit einige Einschränkungen besitzt. Eine Vielzahl von präoperativen, intraoperativen und postoperativen Risikofaktoren (Störgrößen) können die Ergebnisse beeinflussen. Sie werden teilweise kontrovers in der Literatur diskutiert und wurden ebenfalls in vorliegender Arbeit betrachtet. Weitere Einschränkungen sind auf vorhandene Verzerrungen (Bias) und Scheinkorrelationen (z. B. in Blick auf die Hüftkopfnekrose, bedingt durch die Einbeziehung teratologischer Hüftluxationen) zurückzuführen. Das heterogene und kleine Patientenkollektiv, ein kurzer Beobachtungszeitraum von 2 Jahren sowie eine lückenhafte Datenlage durch fehlende Röntgenbilder und Patientendokumentation mindern ebenfalls die Aussagekraft dieser Arbeit. Die hier vorgestellten Ergebnisse liefern einen ersten Beitrag bei dem Vergleich der neuen arthroskopischen und älteren offenen Repositionsmethode bei Patienten mit schwerer Hüftluxation. Die Ergebnisse können als Ausgangspunkt für die weitere wissenschaftliche Untersuchung angesehen werden
Community incidence of pathogen-specific gastroenteritis: reconstructing the surveillance pyramid for seven pathogens in seven European Union member states.
By building reconstruction models for a case of gastroenteritis in the general population moving through different steps of the surveillance pyramid we estimated that millions of illnesses occur annually in the European population, leading to thousands of hospitalizations. We used data on the healthcare system in seven European Union member states in relation to pathogen characteristics that influence healthcare seeking. Data on healthcare usage were obtained by harmonized cross-sectional surveys. The degree of under-diagnosis and underreporting varied by pathogen and country. Overall, underreporting and under-diagnosis were estimated to be lowest for Germany and Sweden, followed by Denmark, The Netherlands, UK, Italy and Poland. Across all countries, the incidence rate was highest for Campylobacter spp. and Salmonella spp. Incidence estimates resulting from the pyramid reconstruction approach are adjusted for biases due to different surveillance systems and are therefore a better basis for international comparisons than reported data
Self-Assessment in a Competency-Based Curriculum: Preliminary Findings
Introduction: The introduction of the ACGME core competency framework brought challenges of developing appropriate evaluation tools (i.e. self assessment) to provide evidence of competency. Baylor College of Medicine has 43 competency goals organized within the 6 ACGME domains, each domain having 4-10 goals. [See PDF for complete abstract
An Objective Method to Assess and Recommend Exertion and Exercise Targets for Return to Play Post concussion
Introduction.
Concussions are of significant concern for athletic trainers, and there is a critical need to objectively and safely allow an athlete to return to play. In sports the objective is return as safely and soon as possible. Exertion is a consideration regarding progressing an athlete back to play. The ability to exert in cardiovascular and strength and conditioning contexts are two critical steps in most return to play protocols. Being able to make objective recommendations is urgently needed, as trial and error leads to unnecessary risk of eliciting symptoms and/or causing setbacks.
Objective.
The object of this paper is to present the athletic trainer with data associated with a methodology that can be used to aid in designing a cardiovascular and strength training program post concussion. This objective measure does not rely on subjective patient reports of symptoms and utilizes a reflex based assessment method.
Description.
The transient exertion related carotid (TERC) murmur is a murmur that is heard at the carotid arteries during exercise. It normally is heard at around a heart rate of 150, but is heard at lower heart rates in patients who have sustained a concussion. Listening for the TERC murmur during a cardiovascular and strength training assessment can be used to provide information to the athletic trainer about safer target heart rates or safer lifting strategies post-concussion. We present data concerning 71 athletes (mean age 20.8 years) who were assessed for cardiovascular conditioning and body weight assessment. With 73% of the cardio assessment subjects, a TERC murmur was detected at a heart rate of 127.2 bpm (± 16 SD). For the strength assessment 42.1% had a TERC murmur.
Clinical advantages.
The clinical advantage of the TERC murmur is that it can be utilized by any athletic trainer trained to take a blood pressure. It provides objective information concerning safe target heart rates that will allow an athletic trainer to recommend appropriate exercise prescriptions. The TERC murmur assessment can also be used to help guide strength training protocols to facilitate safe return. Being able to safely recommend a means by which an athlete can recommence their training (cardiovascular and/or strength training) may accelerate return to play as well as aid in keeping the athlete happy, healthy and engaged
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